VandKølings Hjælp Til En Der Har Brug For Det

• nej nej :)

De skal bare forbindes

Pumpe - cpu - gfx - chipset - reservoir - pumpe igen

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

Oprindeligt indlæg af Maverick

Øhh, vil det så sige det har været spild af penge at købe en radiator ?( ?(

he he nej - der skal selvfølgelig også en radiator til at køle vandet.

Plejer selv at lave radiator => Cpu => Chipset => Gfx > Reservoir => Pumpe og så radiator igen ;)

Oprindeligt indlæg af Aerial

he he nej - der skal selvfølgelig også en radiator til at køle vandet.

Plejer selv at lave radiator => Cpu => Chipset => Gfx > Reservoir => Pumpe og så radiator igen ;)

sådan er mit også sat op, jeg ovevejer dog lidt at købe en radiator mere og smide den mellem chipset og GFX... skal lige ha fundet ud af om det er plads 8)

Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
    2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
    Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

Oprindeligt indlæg af Evilbone

sådan er mit også sat op, jeg ovevejer dog lidt at købe en radiator mere og smide den mellem chipset og GFX... skal lige ha fundet ud af om det er plads 8)

Tja synes også vandet kan gå hen og blive lidt "lunkent" inden det når GFX, men tror istedet det kan betale sig at købe en "ordentlig" radiator måske med 2 x 120mm på ;)

Oprindeligt indlæg af KINGPIN
    hvis jeg havde et meget stort reservoir ville det ikke ikke være nok eller skulle jeg købe en passiv radiator

Tja - er ikke selv den type der gider have et "badekar" med vand koblet på maskinen.

Så hellere foretrække en radiator og et reservoir der kan være i kabinettet , så den er til at slæbe lidt med rundt omkring.

men det er jo en smagsag ;)

Oprindeligt indlæg af Aerial

Tja synes også vandet kan gå hen og blive lidt "lunkent" inden det når GFX, men tror istedet det kan betale sig at købe en "ordentlig" radiator måske med 2 x 120mm på ;)

tror det vil gi mere at putte en extra radi ind mellem chipset og gfx end en 2x 120 radi før cpu, da vandet så stadig næsten er lige så varm når det rammer gfx end som normalt

Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
    2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
    Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

Oprindeligt indlæg af Evilbone
    tror det vil gi mere at putte en extra radi ind mellem chipset og gfx end en 2x 120 radi før cpu, da vandet så stadig næsten er lige så varm når det rammer gfx end som normalt

Selvfølgelig ville det nok give bedre performance, men kører selv almindeligt midi-tower og jeg har knap nok plads til én - så det var mere pladsmæssigt ;)