Hydor L30 - 5 sekunders action

  • Jeg var her i går i gang med at lægge sidste hånd på installationen af mit Asetek Waterchill Antarctica Power Pack. Da jeg skulle til, at fylde vand på systemet kører pumpen, en Hydor L30, som den skal i fem sekunder, hvorefter den stadig ser ud til at være tændt, siden den brummer og vibrerer, men den pumper ikke længere. Jeg prøvede at pille den fra systemet, og bare pumpe lidt vand fra én balje til en anden, men der sker ikke en skid. Jeg prøvede igen i dag med samme resultat.


    Det er første gang den har været i brug, og jeg fatter ikke helt, hvad der gik galt, eller om det bare er pumpen, den er gal med. Nogen der har været ude for noget ligende..?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bullfaegter
    Jeg var her i går i gang med at lægge sidste hånd på installationen af mit Asetek Waterchill Antarctica Power Pack. Da jeg skulle til, at fylde vand på systemet kører pumpen, en Hydor L30, som den skal i fem sekunder, hvorefter den stadig ser ud til at være tændt, siden den brummer og vibrerer, men den pumper ikke længere. Jeg prøvede at pille den fra systemet, og bare pumpe lidt vand fra én balje til en anden, men der sker ikke en skid. Jeg prøvede igen i dag med samme resultat.


    Det er første gang den har været i brug, og jeg fatter ikke helt, hvad der gik galt, eller om det bare er pumpen, den er gal med. Nogen der har været ude for noget ligende..?


    Jeg har en magen til. Du havde vel pumpen i vand da du gjorde det ikke?
    Som der står i manualen. DEN MÅ FOR GUD SKYLD ALDRIG TÆNDES TØR!!!!!!!!! :chain: :chain: :camp: :camp:

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Jeg har en magen til. Du havde vel pumpen i vand da du gjorde det ikke?
    Som der står i manualen. DEN MÅ FOR GUD SKYLD ALDRIG TÆNDES TØR!!!!!!!!! :chain: :chain: :camp: :camp:


    Manual.. pfff! Der fulgte kun en bunke små fold-ud brugsforvirringer med om de enkelte dele, men jeg læste dem da, og der stod intet om at pumpen skulle være i vand (mener du at der skal være vand i pumpen, eller at pumpen skal være i vand)


    Quote

    Det kan godt være svært at få gang i det, da der ikke er vand i resten af systemet, og pumpen jo ikke kan flytte luft.


    Jeg tror jeg giver den en chance til når jeg kommer hjem.

  • Sørg for at der er vand i pumpen inden du starter den, ellers sker der intet. Prøv at tilte pumpen så vandet bliver hjulpet ind i den, så skulle den virke.


  • Der skal være vand i pumpen, da den ikke kan suge det op, hvis vandet fx. ligger under pumpen, hvis du forstår?
    Havde selv en del bøvl med at få gang i mit sidst da jeg skifter vand, men det hjælper at slukke og tænde pumpen, da det gir nogle "ryk" i vandet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jakob1
    Sørg for at der er vand i pumpen inden du starter den, ellers sker der intet. Prøv at tilte pumpen så vandet bliver hjulpet ind i den, så skulle den virke.


    Det var det der var problemet, og det er løst nu. Dvs. at den kører som den skal 8)


    Nu har jeg bare fået et nyt problem.. Ifølge "manualen" skulle jeg tilsætte 10 mL antialgae væske, under påfyldningen, det gjorde jeg så.. Problemet er bare, at det opfører sig pænt meget ligesom sæbe, og dermed skummer lidt i slangerne, hvilket gør det 10 gange så besværligt at få fjernet al luften.. Skide manual :chain:


    Nogen gode råd ang. lufttømningen?

  • hvis du har reservoir på er det ik noget problem...... ;)


    hvis du ik har kan det godt ta nogle timer før luften har samlet sig :]

    CHIFTEC HIG TOWER ## SOYO DRAGON KT333/ULTRA BLACK
    Onboard:LAN, SOUND6.1, 8XUSB, IDE&RAID CONTROLLER
    256 MB DDR2100 RAM ## AMD ATHLON XP-M 2000+ ## WATER COOLED
    NVIDIA GEFORCE2 GTS/GEFORCE2 PRO 64MB ## WD HD 20GB
    Maxtor DiamondMax 10- 200 GB - 7200 rpm## CPU TEMP: UNDER PROGRESS

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lord Ghost
    hvis du har reservoir på er det ik noget problem...... ;)


    hvis du ik har kan det godt ta nogle timer før luften har samlet sig :]


    Jeg har skam reservoir, men luften/bobler giver stadig bøvl.

  • som sagt... det kan godt ta nogle timer..... ;)

    CHIFTEC HIG TOWER ## SOYO DRAGON KT333/ULTRA BLACK
    Onboard:LAN, SOUND6.1, 8XUSB, IDE&RAID CONTROLLER
    256 MB DDR2100 RAM ## AMD ATHLON XP-M 2000+ ## WATER COOLED
    NVIDIA GEFORCE2 GTS/GEFORCE2 PRO 64MB ## WD HD 20GB
    Maxtor DiamondMax 10- 200 GB - 7200 rpm## CPU TEMP: UNDER PROGRESS

  • Redline Water Wetter fjerner alt luften fra vandet i løbet af få sekunder - Jeg har selv haft problemer med luftbobler i vandet der fik pumpen til at larme og der løste jeg problemet ved at hælde lidt water wetter i vandet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jakob1
    Redline Water Wetter fjerner alt luften fra vandet i løbet af få sekunder - Jeg har selv haft problemer med luftbobler i vandet der fik pumpen til at larme og der løste jeg problemet ved at hælde lidt water wetter i vandet.


    Hvordan fungerer det helt precist..? Og hvor kan man købe det?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Lord Ghostsom sagt... det kan godt ta nogle timer.....


    Jep, jeg tror, jeg vil lade den stå og køre i nat, og så se om det ser bedre ud i morgen.

  • water wetter kan nemt gøre vandet skummet som det beskrives her - og så har han 2 skummende midler.
    zerex racing coolant er vist bedre. ved ikke om det kan købes i dk. ellers afspændingsmiddel til opvaskemaskiner..

  • Water Wetter skummer kun hvis du bruger for meget. Det samme gør afspændingsmiddel.. :roller:


    Zerex Racing Coolant er ikke bedre, men det lugter mindre..

  • Problemet er løst. Den skulle lige stå natten over. Faktisk sidder jeg og skriver på den computer lige nu. Idle temp 25 C og jeg regner med at det bliver bedre når den har stået tændt i en uges tid, siden jeg har AS5 på alt :P