Indbrud

• Skaf dig en extra lås på døren .... og så sørg lige for at man ellers ikke kan komme ind med noget så simpelt som en solid skruetrækker eller lidt muskler ... Som man faktisk kan MANGE steder ... Spooky nok ... :boxed: ... Men ud over det, så anskaf dig et ALARM-skilt ... :)) .... Ja, grin bare, men det skræmmer flere folk væk end man skulle tro ... og når alt kommer til alt, så VIL folk ind, så skal de nok komme det ... ;) ... Uanset om du har en pittbull der gøer på den anden side af døren som måske er lavet af egetræ og har 5 låse ... ;)

2 GODE låse lidt adskildt som også afstiver døren rigtig godt i venstre side samt et alarm-skilt gør underværker ... :))

Men bor man det forkerte sted.... Så skulle man måske overveje at flytte ... ;)

Oprindeligt indlæg af dkp
    Det er vist noget med at det ikke er helt lovligt at sætte et "fake" alarm skilt op

Måske, men rager mig faktisk ... *G* ... Hvis jeg får lyst til det, så smider jeg sådan et skilt op ... Gør jo ingen skade ... ;)

Det med at smide et overvågningskamera op eller ligende uden rent faktisk at HAVE en alarm der går til en alarm-central ... og nej, IKKE en dial-up alarm ( :] ) ... kan være lige fedt ... og spild af penge IMO ...

Næ låse og noget "afskræmmende" er sagen ... og langt mere effektivt ... og billigere ... ;) ... Men skulle jo gerne stoppe folk FØR de går ind af døren ... og ikke HÅBE på at man kan finde dem bagefter ... ;)

Det er vist noget med at det ikke er helt lovligt at sætte et "fake" alarm skilt op

Har jeg sku aldrig hørt om, kan da overhovedet ikke se fornuften i at der skulle være sådan en lov??

• Grill >> Hvordan havde du tænkt dig at afskrække tyven ?(
    Desuden kan man da godt bruge et overvågningskamera selv om det ikke er direkte forbundet med Alarmcentralen ... Har du evt. om det man kalder at 'optage' ? :)

Men jo, s'føli vil den bedste løsning være at have noget der afskræmmer dem, men hvis man ikke har hund (eller hest - som "nogen" jo har :)) ) så tror jeg det er lettere sagt end gjort ;)

Oprindeligt indlæg af Krapylet^

Har jeg sku aldrig hørt om, kan da overhovedet ikke se fornuften i at der skulle være sådan en lov??

Ja det kan der ;) - for skiltet er jo bl.a. for at afsrkække tyven, og hvis ALLE til sidst har sådan et klisteret på fordøren uden at de i virkeligheden HAR alarm, så kan man jo logisk nok, ikke længere regne med det, og så kan det være lige fedt om man har det mærke eller ej - desuden vil det gå ud over dem som har spenderet penge på VIRKELIG at få en...

• Nu vi snakker om alarmer, så kan du jo lige så godt få inst. en røgkanon, det er nok noget af det bedste til at stoppe tyven med, rummet bliver fyldt med rigtig tyk røg i løbet af få sekunder. men koster jo selvf. kassen :D

Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Grill >> Hvordan havde du tænkt dig at afskrække tyven ?(

ALARM-skilt og et par gode låse.

Desuden kan man da godt bruge et overvågningskamera selv om det ikke er direkte forbundet med Alarmcentralen ... Har du evt. om det man kalder at 'optage' ? :)

Ja, det kan man da ... Man kan også bare sit webcam køre som alarm-cam der automatisk går i gang og uploade til en server et sted lige så snart der sker bevægelse foran cam´et....

... Men det var nu ikke lige DET jeg mente ...

Det jeg mente er at når tyven først kommer ind og der bare er et kamera hvad forhindre ham i at tage alt hvad han vil ? ... Hvis han først er fanget på video, så kan han jo lige så godt rydde bulen ... og hvis han er smart, så finder han lige ud af hvor det overvågningskamera optager tingene på ... og snupper båndet hvis han er et fjols når man levede det system .... men er han smart, så undgår han bare at få sit fjæs på det overvågningskamera ... Det er noget af det letteste at gøre ... Især hvis det ikke er forbundet til en alarm-central for så er det jo let at sætte ud af spillet ... ;)

Men jo, s'føli vil den bedste løsning være at have noget der afskræmmer dem, men hvis man ikke har hund (eller hest - som "nogen" jo har :)) ) så tror jeg det er lettere sagt end gjort ;)

Ja, nemlig ... Heller afskrække ... Prøve ihvertfald ... En at have "bagefter-løsninger" som måske ikke er en flyvende fis værd alligevel pga. tyven måske har en IQ på over 80 ... ;)

Men hvis man bor et ordenligt sted med normale mennesker i nærheden, så er det at kende sine naboer nu en god ting. Hvis der nogle der er ved at bryde ind hos min nabo og jeg er hjemme, så skal jeg sgu nok finde boksehanskerne frem... :))

Nu vi snakker om alarmer, så kan du jo lige så godt få inst. en røgkanon, det er nok noget af det bedste til at stoppe tyven med, rummet bliver fyldt med rigtig tyk røg i løbet af få sekunder. men koster jo selvf. kassen :D

Så kommer brandvæsenet jo bare i stedet for politiet ;)

Så kommer brandvæsenet jo bare i stedet for politiet ;)

Næ politiet kommer nu også for hvis du installere sådan en alarm hos dig selv, så får du en bøde ... Må du ikke uden tilladelse fra politiet ... Mener de er blevet gjordt ulovlige hvis jeg ikke husker meget galt.

Men hvis man bor et ordenligt sted med normale mennesker i nærheden, så er det at kende sine naboer nu en god ting. Hvis der nogle der er ved at bryde ind hos min nabo og jeg er hjemme, så skal jeg sgu nok finde boksehanskerne frem...

Ja et godt naboskab er utvivlsomt en rigtig god ting...

Til det med kameraet så mente jeg jo heller ikke at man skulle have det placeret tydeligt midt i det hele - man kunne jo istedet gemme det et sted - det er jo bl.a. heller ikke særlig dekorativt at have sådan et kamera hængende mht. gæster etc.

Men s'føli kan tyven jo have dækket hovedet til, så hjælper det naturligvis ikke så meget ;)

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Næ politiet kommer nu også for hvis du installere sådan en alarm hos dig selv, så får du en bøde ... Må du ikke uden tilladelse fra politiet ... Mener de er blevet gjordt ulovlige hvis jeg ikke husker meget galt.

Nåja... Det skal jeg så ikke gøre mig klog på :))

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Bopæl : Ishøj

... Feeedt ... :boxed: ...

Der er ikke noget galt med at bo i ishøj, der er ikke flere indbrud herude end der er så mange andre steder.

Og Ishøj har fået et dårligt ry i 90´erne og det hænger desværre stadigvæk ved uden grund syntes jeg.

Kan godt være at stedet er socialt belastet i nogle områder, men igen, ikke mere end så mange andre steder.

Men hvis der er nogen der kan skaffe mig en 2-3 værelses lejlighed til samme pris som her så flytter jeg imorgen!!

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Kan sikkert godt lade sig gøre i Jylland .. *GG*

• Hehe, skulle selvfølgelig have sagt det skal være i storkøbenhavn ;)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr