Har det noget at sige om jeg installerer mit OS på master eller slave drevet?

Master eller slave?
-
-
Oprindeligt indlæg af mdj
Har det noget at sige om jeg installerer mit OS på master eller slave drevet?nææ egentlig ikke... men sørg for at sætte din brænder som master på den ene kanal og så din hdd med OS på som master på den anden kanal... hehe ... ;P ... bare lige et råd...
ellers kan dine brændinger blive MEGET langsomme
-
Det bliver du nødt til at skære ud i pap for mig
Jeg har jo brænder og begge HD installeret nu, jeg vil bare lægge mit OS over på mit andet drev (slave) da det drev er hurtigere.
-
Oprindeligt indlæg af FlexQ
nææ egentlig ikke... men sørg for at sætte din brænder som master på den ene kanal og så din hdd med OS på som master på den anden kanal... hehe ... ;P ... bare lige et råd...
ellers kan dine brændinger blive MEGET langsomme
Jeg har et almindeligt DVD drev som master på den ene kanal, og så en DVD brænder som slave, burde det have noget at sige?Begge HDD'er sidder så på den anden kanal.
-
Oprindeligt indlæg af Bobcat
Jeg har et almindeligt DVD drev som master på den ene kanal, og så en DVD brænder som slave, burde det have noget at sige?Begge HDD'er sidder så på den anden kanal.
I dit tilfælde ville en direkte kopiering være langsom, mens en brænding hvor dataen skulle hentes fra hardidiskene (den anden kanal) ville foregå med optimal hastighed pga modtager og sender ikke skal deles om et kabel..
-
Så jeg skal altså have mit OS installeret på master drevet?
-
Tja men plejer som regel at sige at brænder og OS skal være master .
Et lille IDE eksempel :
IDE1 master = OS
IDE1 slave = partition f.eks til spilIDE2 master = brænder cdr eller dvdr
IDE2 slave = f.eks alm cdrom eller dvd. -
Ja master er hurtigt så du skal klart installere dit OS på Master.
-
Jeg har 2 Hd og 1 CD rom, og de 2 HD sidder selvf. på samme kabel og CD rommen har et for sig selv.
Skal jeg så bare skifte rundt på jumperne så den Hd der før var slave bliver master og omvendt?
-
hmm IDE er det ikke kun noget man bruger til cdrom drev og brændere?
SATA gør det hele lidt nemmere
-
Oprindeligt indlæg af mdj
Jeg har 2 Hd og 1 CD rom, og de 2 HD sidder selvf. på samme kabel og CD rommen har et for sig selv.Skal jeg så bare skifte rundt på jumperne så den Hd der før var slave bliver master og omvendt?
Bare sørg for at det sidder sådan her
IDE 1 - Master - OS
IDE 1 - Slave - Din anden diskIDE 2 - Master - cdrom
IDE 2 - Slave - <tom> -
Yes, det var også sådan jeg troede de skulle sidde.
Så er det nemlig bare at flytte jumperne på drevene.