uheld ifm. inst. af vandkøling.

  • Det der ikke måtte ske skete. Vandet sprøjtede ud ved CPU-hovedet.
    Det viser sig at spændebåndene IKKE skal sidde helt nede i bunden af kølehovedet. I hvert fald har det hjulpet at rykke dem lidt op.
    Der er ingen skade sket, andet end et fugtigt bundkort.
    Hvor længe skal det stå og tørre inden jeg kan montere noget hardware og prøve det af for alvor?? Kan jeg hjælpe lidt på vej med en hårtører??

  • Det er også sket for mig det der...


    Lod det stå en weekend, også virkede det hele igen.


    Du er da heldig. Jeg havde push-in .... hele lortet røg ud over det hele... men det overlevede :D

    ¦ I7 2600K ¦ P8Z68-V ¦ EVGA GTX 780 TI ¦ TridentX 2400 MHz ¦ Arc Midi R2 ¦ NH-D14 ¦ U2713HM ¦

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Facker
    Det er også sket for mig det der...


    Lod det stå en weekend, også virkede det hele igen.


    Du er da heldig. Jeg havde push-in .... hele lortet røg ud over det hele... men det overlevede :D


    Sur røv. Kan godt forestille mig der kommer meget ud, når man bruger push-fittings.
    Lader det stå til en gang i morgen og starter lortet op. Den får en tur med hårtørren senere...

  • Min computer var engang blevet tændt uden pumpen var tændt så vandet havde opvarmet slangen og så var slangen hoppet af :( , men efter 3 timers tid med en kompressor + hårtørrer var den køreklar. Jeg syns det er lidt overdrevet og nervepirrende at vente en hel weekend:D

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    OK, tjekker lige om der skulle være plads mellem konens ben :T


    Min pumpe larmer ret meget syntes jeg. Det er en Eheim 1048 og den er monteret på anti-vibrationsbeslag. Nogen gode idéer?


    har du husket at modde din pumpe inde ved propellen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Min pumpe larmer ret meget syntes jeg. Det er en Eheim 1048 og den er monteret på anti-vibrationsbeslag. Nogen gode idéer?


    Min pumpe høres ikke. Den er så godt som lydløs og det er en 1048.


    Eheim mod og ophængt i elastikker.
    De dersens novibe gummidimser virker ikke for fem flade øre. ;)


    Eheim mod


    EDit: BTW... Hvis du har kølervæske i dit vand, ville det nok være en rigtig god ide, at tørre bundkortet ASAP med køkkenrulle. Det er rimeligt hårdt ved loddetin, har jeg fundet ud af. :rolleyes:

  • Rock ´n Roll hvor det triller nu. Ingen skade (so far) og bortset fra en enkelt eller to kvajefejl med hardwaren kører det nu som før jeg begyndte med vand. Luckey me 8)


    Mht. Eheim-mod, så fandt jeg først ud af det i går aftes, og i dag havde jeg travlt med at finde ud af om det bare virkede. Og da jeg alligevel vil have vand på det 6800GT jeg har bestilt (og måske på NB) venter jeg med det mod til jeg alligevel skal tømme systemet.


    The Hans: Der var kun deminiraliseret vand, anti-korrisionsvædske og lidt AC Glowmotion i. Jeg tørte mudderbrædtet af asap, lod det tørre natten over og hjalp lidt til med en føntørrer.

  • Hehe... Det lille uheld skete og for mig, første gang jeg fyldte mit system... Det kostede en PSU og min gode gamle R9500pro


    øvøv... Men så kan man jo bare lære at bruge de plug&cool fittings rigitigt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sPiLoTs
    Hehe... Det lille uheld skete og for mig, første gang jeg fyldte mit system... Det kostede en PSU og min gode gamle R9500pro


    øvøv... Men så kan man jo bare lære at bruge de plug&cool fittings rigitigt


    Eller lære, at teste sit vandkøl ordenligt for tæthed, inden man tænder for sin computer. ;)

  • hehe, første gang til nettræf skete det samme for mig.. jeg skulle montere mit vandkøling... Vand fosede ud på mobo heldigvis var der ingen strøm i, jeg lade det tører i 5-6timer også virkede lortet igen :D


    ps: jeg HADER PUSH IN LORT :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Eller lære, at teste sit vandkøl ordenligt for tæthed, inden man tænder for sin computer. ;)


    Det er jo ik fordi de er utætte det er bare fordi et menneskeøje ik rigtig kan se om det er monteret 100% korrekt, selvom det føles rigtigt..


    jeg var heldig at der kun kom et par dråber på mit Audigy som ik tog skade..

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB