SKoda=Audi / Audi=Skoda

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Well, et eller andet sted hænger det jo nok sammen, ik'?


    Ja bestemt. Jeg tror bestemt ikke at professionelle motorjournalister med MANGE års erfaring kårer et bilmærke til det mest Prestige fyldte i DK, uden at kvaliteten er helt og absolut i top.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Well, et eller andet sted hænger det jo nok sammen, ik'?


    Markedsføring, design, afskrivning og opfattelse. Det er prestige.


    I og med at langt størstedelen af stumperne er ens (de er produceret forskellige steder, men konstruktionstegningerne er de samme´- ergo er værktøjerne de samme for at imødekomme tolerancerne) inden for VAG-gruppen, burde der jo ikke være større kvalitetsforskel på en AUDI og SKODA. Så skulle fejlen ligge på samlebåndet. Hvorfor er SKODA så ikke kåret som årets prestige-fyldte bil? Jeg mener, en Superb kan fås på samme udstyrs-niveau som en A6 - så hvorfor ikke? tjoe deeeeet..


    AUDI's 'kåring' har ikke noget med kvaliteten at gøre. De har mindst lige så mange reklamationer som de fleste andre mærker på markedet.


  • Jeg ved skam godt at et godt ry ikke nødvendigvis er lig med kvalitet, men man skal sq være overordentlig dygtig til at markedsføre sig hvis man kan få en bunke lort til at være blandt de mest prestige-fyldte bilmærker - kunne fx ikke forestille mig Lada blive kåret til den titel, uanset hvilket design den ville få...


    Efter min opfattelse er de fleste bilkøbere idag da rimeligt velvidende om hvad de køber.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Jeg ved skam godt at et godt ry ikke nødvendigvis er lig med kvalitet, men man skal sq være overordentlig dygtig til at markedsføre sig hvis man kan få en bunke lort til at være blandt de mest prestige-fyldte bilmærker - kunne fx ikke forestille mig Lada blive kåret til den titel, uanset hvilket design den ville få...


    Efter min opfattelse er de fleste bilkøbere idag da rimeligt velvidende om hvad de køber.


    Nu bliver AUDI jo heller ikke sammenlignet med LADA...


    Markedsføringen og pengeskabs-design giver faktisk piftet. For kvalitetsmæssigt kan det være ligegyldigt om du tager en AUDI eller SEAT. Vi kan hurtigt blive enige om, at en AUDI er mere lækker i kabinen, men det er fordi AUDI har valgt at satse stort der, og ligger også væsentligt højere end gennemsnitsbilen.


    Mercedes er ikke vildt imponerende i kabinen. Det er IMO det samme over hele linien. Lige fra A til S-klassen. Gråt, kedeligt plast. Især den nye S-klasse er en skuffelse. Men prøv at sætte dig i en AUDI A8 og hop derefter i en BMW 750i - der er klart forskel. Begge er mørke og godt skruet sammen - men BMW er klart at foretrække IMO.


    Men det var nu ikke for at starte en ild-kamp, eneste jeg ville have frem, var at en 'prestige'-pris er ret overrated.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Er din Diesel en 1,9D'er med 150HK?


    Hvis ja, så skal du have nogle tæsk :D


    Nej det er en 1.9 TDI PD med 115 heste og 6 lave gear (specialmodel der ikke laves mere).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WinterSilence


    Faktisk helt forkert Soltani ! :D Det er de præcis samme dele - der står VW/AUDI/Skoda på stort alle delene i min VW og mine venners Skodaer. Prøv at lukke op og kigge på motordelene. de er lavet af samme koncern det samme sted. Audi ejes af VAG=Volkswagen Audi Group som så også ejer Skodakoncernen og Seat. Så der står faktisk VW/Audi på alle delene i de fire biler når man kigger efter :)


    Jeg har lige set på en 130 hestes Superb i går med udstyr og TDI 6-gears, som min Bora og den stod til 318.000 med alt udstyr, minus læderkabine...


    Ok my bad :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WinterSilence
    Og det at min Bora med et moment på 285 og 6 gear render fra en Golf GTI i optrækket og det at jeg kører 18.5 kilometer literen kan ikke overbevise dig, om at diesel er BEDST ! Samt en dieselmotor holder længere og bedre :D ?



    Gætter på den er til mig - Og nope INTET kan få mig til at køre diesel - Og den med at diesel holder længere det kan jeg ikke bruge til noget som helst - En tysk motor i 2.0 liters klassen og opad - den holder i forvejen uden problemer 3-400.000 km - og til den tid er der sgu nok nogle andre fejl og mangler ved bilen. Ja diesel er billigere end benzin - men penge er ikke alt.. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD



    Gætter på den er til mig - Og nope INTET kan få mig til at køre diesel - Og den med at diesel holder længere det kan jeg ikke bruge til noget som helst - En tysk motor i 2.0 liters klassen og opad - den holder i forvejen uden problemer 3-400.000 km - og til den tid er der sgu nok nogle andre fejl og mangler ved bilen. Ja diesel er billigere end benzin - men penge er ikke alt.. ;)


    TDI motore er usædvanlig stærke især når vi taler om bundtræk. Jeg synes det er kanon til taxa´er og lign, men må give Wizzard ret i at jeg fortrækker også klart en Benzin motor. Alle Diesel biler lyder som en blanding af en fiskekutter og den typiske gamle Ford Transit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rhinoceros
    Mener også nogle ting er de samme.. Men hvis jeg kunne vælge gratis tog jeg en Audi frem for Skoda..
    Ikke sagt skoda's nye biler ikke er virkelig gode for det synes jeg de er men en audi er en audi :T


    Udtalt af en knejt på 14 år - som jo forhåbentlig aldrig har kørt en bil....... :roller: :roller:

  • Quote

    Ja ja Wraper du snakker, men faktisk er sagen den at Audi lige er kåret til årets mest Prestige-fyldte bilmærke her i Danmark...



    Han har jo for fanden ret - Knejten udtaler sig om noget han intet forstand har på - udover at der er mere status i at eje en Audi - gudfader i skuret - Hvis han så kom med nogle brugbare synspunkter på at en Audi f.eks. kører bedre - holder bedre - er billigere i drift - billigere i reservedele...... :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD



    Han har jo for fanden ret - Knejten udtaler sig om noget han intet forstand har på - udover at der er mere status i at eje en Audi - gudfader i skuret - Hvis han så kom med nogle brugbare synspunkter på at en Audi f.eks. kører bedre - holder bedre - er billigere i drift - billigere i reservedele...... :roller:


    Som B&O har Audi vel en høj brand equity ..

  • Heh, en af dem min far sejler med, var på et tidspunkt blevet drillet på hans arbejde med at han havde en skoda.. Til en af dem der drillede ham (som kørte golf) sagde han: "Jamen jeg kører skam også golf... Til halv pris.". Så stoppede drilleriet :-)


  • Javel oh' mægtige Torque :D - Så må jeg jo endnu engang bøje mig i støvet for dig ;)

  • Quote

    Som B&O har Audi vel en høj brand equity ..


    Hmmmm - B&O - Hmmmm - B & O - hmm - det bilmærke har jeg sgu aldrig hørt om - Må være noget koreansk crap..... ;)

  • Quote

    Javel oh' mægtige Torque :D - Så må jeg jo endnu engang bøje mig i støvet for dig ;)



    Jaaaaa - bend over boy - så ser jeg lige om jeg kan finde mine mili-boots imens....hæ hæ... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD


    Hmmmm - B&O - Hmmmm - B & O - hmm - det bilmærke har jeg sgu aldrig hørt om - Må være noget koreansk crap..... ;)


    Hehe .. Tosse .. Var bare for at lave en sammenligning mellem to forskellige produkter hvor en høj brand equity gør, at folk ligesom betaler mere for deres ting, end hvis pris og kvalitet skulle følge hinanden ..

  • Quote

    Hehe .. Tosse .. Var bare for at lave en sammenligning mellem to forskellige produkter hvor en høj brand equity gør, at folk ligesom betaler mere for deres ting, end hvis pris og kvalitet skulle følge hinanden ..



    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamen - så tal dog dansk Q-menneske - så vi andre almindelige dødelige kan være med............... Hø hø - nå ok - det var sgu nok nærmere fordi det var for fristende til at lade vær med at kommentere....[Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/aniolek.gif]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD



    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamen - så tal dog dansk Q-menneske - så vi andre almindelige dødelige kan være med............... Hø hø - nå ok - det var sgu nok nærmere fordi det var for fristende til at lade vær med at kommentere....[Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/aniolek.gif]


    Du kommenterer bare alt det du vil .. *GG* Men du kunne bare have sagt du ville have hjælp til, hvad brand equity er .. :D


    "By developing strong & consistent images, well-regarded brands generate hidden assets — or brand equity — that give them distinct advantages. Brand equity is a form of wealth that is closely related to what accountants call "goodwill.""


    Kilde: http://www.s-m-a-r-t.com/Exp_brandequity.htm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    hmm wrapper har du bare et eller andet underligt imod audi eller er du bare en smule missundelig ;)


    LOL jeg er ikk det mindste misundelig, det er da nok det sidste jeg er..