Isolationsmateriale..

  • En anden mulighed er at have en større cylinder - evt. bare af pap uden om med en diameter der er 10 cm større, sådan at der er plads til 5 cm isoleringsskum hele vejen rundt. Det er jo det samme som der er brugt i fx kølehovederne på både mach 1, mach 2 osv.


    Kan købes billigt hos silvan, bauhaus eller lignende.

  • Hvad med et par såkaldte rørskåle i forskellige dimensioner. Først en, som passer på røret og så en som passer uden på den første rørskål ?
    De koster ikke alverden og er sikkert gode. ;)

  • Du kan også købe issolering til rør - lidt i samme stil som det der er rundt om røret på en kompresspr køler.


    Det fås i flere størrelse til rør fra en diamaeter på 20mm og op til 20 cm.


    Har jeg selv brugt en del til efter isolering.


    Kan også købes i bauhaus, Silvan og lignende.

  • Tak alle sammen især dig brian. Næste gang kommer du bare og tører op ikke ? ;)


    Det var da fedt ikke, især det med flasken :D F*** den sprang højt..!


    Neopren er bestilt fra Coolerkit.. Men prøver med noget skum i morgen.


    Til de interesserede, sådan ser en 1½ CocaCola flaske ud når den bliver udsat for Tøris :

  • kan man ikke få sådan noget skum på sprøjter (på størrelse med en silicone sprøjte) og så bare dække hele røret med det???

    Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af joatim
    kan man ikke få sådan noget skum på sprøjter (på størrelse med en silicone sprøjte) og så bare dække hele røret med det???


    jo det er foreslået, man bygger en skal udenom og fylder i lidt ad gangen. det der PU-skum er bare lidt vildt. det udvider sig hel åndssvagt. kan kan godt sprænge en form og jakob kunne nok derformere selve røret med det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    Konklusion - Vi isolere bare bundkortet istedet ;)


    hehe... hvordan vil du gøre det? ...


    Hvad med som der nok er blevet foreslået, Rørisolering og så på med dampspærre inden under, og så tape det fast rundt om med gaffatape ?

  • Nope det giver for meget besvær. Jeg har købt noget Neoprene og lidt dobl. klæbende tape som jeg leger lidt med.


    Jeg laver et hylster som man nedsænker over CPU og bundkort af Neoprene. Hvordan vil jeg tætne dette.. ? Det ved jeg ikke, men det finder jeg ud af.. Måske med noget silicone. How knows..


    FlexQ? - Hvorfor dog smide et dampspærre inde under?..


    Det holder alligevel ikke kondensen/frosten væk..