Tweak & Warez.

• Mit synspunkt er at Tweak.dk har misforstået begrebet "warez" totalt.

At snakke om .IMG .ISO filer osv har da ikke noget med warez at gøre, jeg kunne forstå hvis manden havde postet et link til en fil som var ulovlig, men så længe at der ikke er nogen links eller noget til ulovlige filer har vi da lov til at snakke om det som det passer os, det kan politiet da ikke gøre en hat ved.

Jeg synes personligt at det er en dybt latterligt, og at moderatorne/admins har misforstået det helt.

Troede dette var et forum, hvor folk kunne få hjælp. jeg har mange gange lavet en .IMG eller .ISO fil for at slippe for at bruge min cd når jeg skal spille, det er da ikke ulovligt.

Vil bare lige slutte af med at sige jeg slet ikke kan følge jer i jeres beslutninger om hvilke tråde der skal lukkes. Kunne forstå det hvis folk srev links til ulovlige ting, men det er der jo slet ikke tale om, og det er da noget der næsten aldrig sker da folk ved det ikke er så smart.

• Dette er jeg helt enig i - det har efterhånden taget en smule overhånd med lukning af tråde bare man skriver img/iso eller andet som måske kan være det men også kan være lovligt. Lad i det mindste personen svare på hvad det er og hvis det ikke er ok så er det helt i orden at lukke tråden.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

• Læs seneste besvarelser fra Aerial og mig i stedet for at kommentere videre på de første besvarelser i tråden.

Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Imo burde i nok give DEVIL_DK en reprimande da han ikke vil indrømme at han lavede en fejl ved at lukke tråden selvom Martin lige har sagt at snak om ISO eller IMG-filer ikke anses som lukningsgrund. (En mod burde kende reglerne udenad).

Synes det er sjældent (aldrig?) han opfører sig med den modenhed og det ansvar som man regner med en moderator skulle have.

for fanden han lavede en fejl og jeg er da sikker på at han har indset at han lavede en fejl og passer på næste gang, han gjorde det jo i god tro han vil jo ikke have at tweak.dk blev lukket, ik

Imo burde i nok give DEVIL_DK en reprimande da han ikke vil indrømme at han lavede en fejl ved at lukke tråden selvom Martin lige har sagt at snak om ISO eller IMG-filer ikke anses som lukningsgrund. (En mod burde kende reglerne udenad).

Synes det er sjældent (aldrig?) han opfører sig med den modenhed og det ansvar som man regner med en moderator skulle have.

Vi skal nok selv finde ud af tingene herfra -tak ;)

Oprindeligt indlæg af ^Genzo^

for fanden han lavede en fejl og jeg er da sikker på at han har indset at han lavede en fejl og passer på næste gang, han gjorde det jo i god tro han vil jo ikke have at tweak.dk blev lukket, ik

Hvis du læser hans sidste indlæg i tråden skriver han at, brugerne må skrive til nogle andre moderatorer hvis de vil stadig mener det var en fejl at lukke det. Så nej det har han vist ikke.

Oprindeligt indlæg af Aerial

Vi skal nok selv finde ud af tingene herfra -tak ;)

Godt :)

• OK
    Jeg var måske for hurtig ude
    men lad os nu lige slappe lidt af alle kan lave fejl og jeg er altså ikke en maskine.

hvorfor jeg skrev det med at få en anden mod til at se på sagen.
    er at så kan vi jo se om det var en fejl fra min side.

Nogle mener jeg er et fjols det er op til dem
    syntes dog selv jeg er mere til hjælp end ivejen.

jeg er som alle andre når folk sviner mig til bliver jeg også sur eller gal og derfor siger man ting man ikke burde som mod.

så kunne nogle brugere måske også lære at styre sig lidt så vi alle sammen kan være her.

det hele er trods alt lidt sjovere når vi taler pænt til hinanden ;)

• Finder det lydt underligt at du nu, efter en admin har bevist du har taget fejl, indrømmer det. Hvor du modat på hele første side indirekte benægter det. Som mod burde man netop kunne beherske sig, og ikke lade sig sænke ned på andres niveau når de begynder at svine en til. Men, det er jo så bare min mening.

Men lad os bare lade det ligge, ingen grund til at starte en unødig debat.

• Jeg er enig - nogle gange går det AL for hurtigt...

Var vidne til at Lasse for en måneds tid siden lukkede en tråd der omhandlede Doom 3, mens DiscOne samtidig kunne snakke frit om Doom 3 i en anden tråd og om at han selv havde fået osv. - uden det blev løftet en lillefinger...

Synes også her at der var blevet gået lige lovlig hurtigt til værks, hvilket jeg også gav udtryk for...

Ved skam godt det kan være svært at sætte en HELT lige grænse for hvornår en tråd går over stregen eller ej, men vil give Wizzard ret i at det går liiiiiiige lovlig hurtigt nogen gange! :)

;) Og så en ting til: Et forum bliver jo heller ikke lukket bare fordi det handler om Warez - se bare Piratgruppens Forum - Hvis DEN ikke handler om ulovligt software, så aner jeg sq ikke hvad det ord betyder 8o

• r3ptile

jeg kan ikke huske alle regler i hovedet
    og når Martin siger det er ok at snakke om disse filer
    så er det jo det jeg skal rette mig efter.

Min personlige mening falder så væk.

Mikkel

Piratgruppens side ligger ikke i Danmark
    og når den ikke gør det er det svært for danske myndigheder at lukke den.

Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    Mikkel

Piratgruppens side ligger ikke i Danmark
    og når den ikke gør det er det svært for danske myndigheder at lukke den.

Hmmm... nå, der røg det argument vist............ :P

• Jeg giver alle ret ... og er uenig med alle..... Basta. Så er den lagkage vist ikke større ? :))

<- Syntes det var nemmere for folk gentager vist hinanden mere end normalt ?... :))

PS :

Bare fordi man har et dyrt program og er i penge-mangel, så betyder det nu ikke at det er warez ... ;)

.... og bare fordi man har set en film før den officielt kommer til DK betyder det HELLER IKKE at det er warez ... ;)

... Ja, der er en chance for det .... Jeg ville dog blive pissed hvis der blev lukket en tråd fordi jeg snakkede om fx. Win-2003-Server fordi der var nogle der troede det var warez... X(

.... og fordi man har en CD/DVD-brænder betyder jo heller ikke at man har en warez-shop eller hvad man skal sige ... Så er man jo næsten der henne hvor man siger at hvis man har en hurtigere linie end fx. 512 Kbit/s så er det fordi man ikke laver andet end at suge ulovlige ting ned fra nettet ... :crazyeyes:

... Eller er "vi" begyndt på "sansynligheds-regning" hvor sansynligheden bare skal være over en vis % ?... :boxed: .... så kunne man jo gå hen og lukke et STORT af trådene ... For kunne jo være også være at de RAM man lige havde købt var STJÅLET ... :)) ... *G* ...

Skal vi til at vise et billede med vores ansigt ved siden af den pågældende CD/DVD/FILM/HARDWARE-Kvitering osv før man må snakke om emnet ? :boxed:

... og gider ikke kommentere den tråd der blev lukket. Det var nu bare for lige at kommentere nogle af de ting der blev skrevet her i tråden ... ;)

Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Var vidne til at Lasse for en måneds tid siden lukkede en tråd der omhandlede Doom 3, mens DiscOne samtidig kunne snakke frit om Doom 3 i en anden tråd og om at han selv havde fået osv. - uden det blev løftet en lillefinger...

HeHe ... Ja, det er jo så lidt pinligt ... Hvis Disco´s tråd blev lukket, så ville det jo være det samme som at sige at en moderator på Tweak havde warez ... FY FY... :)) .... For ellers ville den første tråd vel ikke blivet lukket ... :))

Den sag er vel bare et godt eksempel på nepotisme... :))

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

HeHe ... Ja, det er jo så lidt pinligt ... Hvis Disco´s tråd blev lukket, så ville det jo være det samme som at sige at en moderator på Tweak havde warez ... FY FY... :)) .... For ellers ville den første tråd vel ikke blivet lukket ... :))

Den sag er vel bare et godt eksempel på nepotisme... :))

Nemmerli' :cheers: :))

Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    det er mig der har lukket den

vil da godt se et lovlig link til en img fil.

hvis i kan finde en.

Undskyld mig, men jeg tror altså også kun det er 1 ud af 100 der har rent mel i posen når de snakker om undertekster og .avi og IMG feks. Lige den tråd der bliver linket til her, da er det er helt ny bruger på Tweak, hvor meget rent mel tror i han har i posen.. ?

Sålænge man ikke med 100% sikkerhed ved om det har noget at gøre med ulovlige filer er det fuldstændig irrelevant.

Og egentlig kan man også sige, at hvis folk herinde ikke bryder sig om at være her så kan de gå ind på HoL eller andet sted.

Der er nogle mennersker herinde som bruger en STOR del af deres tid på at hjælpe o.s.v med at få denne fede side op at køre, som efter min mening er DK`s bedste PC forum.

Så er det ærlig talt Whine udover alle grænser at folk begynder at hyle op over en Mod herinde måske begår en bette fejl..

Kom nu videre.....

• Måske begår en bette fejl? Han BEGIK en fejl og at lukke et emne ubegrundet kan man vel godt kalde en lille fejl. Man har vel lov til at klage over en moderator og da især når der rent faktisk er blevet lavet en fejl.

Sålænge man ikke med 100% sikkerhed ved om det har noget at gøre med ulovlige filer er det fuldstændig irrelevant.

Men kan også sige, at sålænge der er den mindste tvivl, så giver det ret til at lukke tråden. Hellere lukke en tråd for meget end for lidt. Hellere stoppe for rødt en gang for meget end for lidt ...

Oprindeligt indlæg af Ulrik

Men kan også sige, at sålænge der er den mindste tvivl, så giver det ret til at lukke tråden. Hellere lukke en tråd for meget end for lidt. Hellere stoppe for rødt en gang for meget end for lidt ...

Det kan man vel godt sige, lyder dog lidt dumt. Den mindste tvivl vil jo sige hvis folk f.eks. mangler hjælp til et dyrt program (som nævnt før i emnet).