Gidseltagning - hva' sker der for de sindsyge terrorister


  • Lad være med at antage at jeg synes indvandrer godt må bryde loven! For nej det må de seføli ikk, og det må danskere for den sags skyld heller ikke. I min tidligere post skrev jeg også at jeg synes loven burde strammes -> synes ikke ligefrem det leder i retning af at jeg synes det er i orden for indvandrer og danskere at bryde loven - for hvad hjælper det med en strammere lovgivning hvis det er ligegyldigt at man bryder den?


    Jeg er kommet med et forslag til at bekæmpe den forholdsvis høje kriminalitets rate blandtflygtninge/indvandrer - min ide var så mest møntet på hvordan man skal bekæmpe kriminalitets rate'en blandt flygtninge...


    Desuden kender jeg ingen statistikker om kriminaliteten fordelt mellem indvandrer og flygtninge så jeg ved ikke præcist om det er den ene, den anden eller begge grupper der står for kriminaliteten, bare at den er der og mit forslag var at smide de som kommer af nød ud hvis ikke de kan opføre sig pænt...


    ok, vi stryger den sammenligning så... så spørger jeg i stedet: Hvis der kommer en flygtning til dig og spørger om du vil huse ham den næste måned. Efter et par dage har han allerede stjålet fra flere personer, taget et par af dine ejendele og slået en eller anden tilfældig person ned - vil du smide ham ud?


  • Jeg ville bare påpege jeg synes du lagde for stor vægt på, at det var flygtninge der skulle smides ud .. Jeg ville gøre nøjagtig det samme med indvandrere med status som "ikke dansk statsborger" hvis de ikke kan opføre sig ordentligt .. Desværre kan man ikke smide danskere ud .. :)


    Nu er chancen for, at en flygtning ville komme til mig ret lille .. For er han/hun her lovlig ville staten stå for det .. Derfor ville jeg jo nok snakke med myndighederne om ham/hende, og se om jeg på den måde kan sikre personen ville komme til enten en flygtningelejr eller et andet land som ville tage imod den pågældende flygtning .. Og var det nu en storkriminel, så havde politiet nok fanget personen .. Man har da lov at håbe ..


    Men hvad ville DU gøre?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Jeg ville bare påpege jeg synes du lagde for stor vægt på, at det var flygtninge der skulle smides ud .. Jeg ville gøre nøjagtig det samme med indvandrere med status som "ikke dansk statsborger" hvis de ikke kan opføre sig ordentligt .. Desværre kan man ikke smide danskere ud .. :)


    Nu er chancen for, at en flygtning ville komme til mig ret lille .. For er han/hun her lovlig ville staten stå for det .. Derfor ville jeg jo nok snakke med myndighederne om ham/hende, og se om jeg på den måde kan sikre personen ville komme til enten en flygtningelejr eller et andet land som ville tage imod den pågældende flygtning .. Og var det nu en storkriminel, så havde politiet nok fanget personen .. Man har da lov at håbe ..


    Men hvad ville DU gøre?


    Ser ud til at vi et eller andet sted er enige :), for jeg er også enig i det du skriver med at man burde smide indvandrer ud med "ikke dansk statsborgerskab" hvis de ikke kunne følge lovgivningen ...


    Hvad jeg ville gøre? - smide personen ud med det samme da! men det hele ville jo se anderledes ud hvis det var en der opførte sig ordentligt ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    Ser ud til at vi et eller andet sted er enige :), for jeg er også enig i det du skriver med at man burde smide indvandrer ud med "ikke dansk statsborgerskab" hvis de ikke kunne følge lovgivningen ...


    Hvad jeg ville gøre? - smide personen ud med det samme da! men det hele ville jo se anderledes ud hvis det var en der opførte sig ordentligt ;)


    Ja, tror også vi i bund og grund er enige, var bare ikke enig i din "uheldige" formulering .. *G*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Ja, tror også vi i bund og grund er enige, var bare ikke enig i din "uheldige" formulering .. *G*


    Skal nok øve mig til næste gang :O *G*



    Forresten, der kommer en udsendelse på DR1 her kl 20:00, som handler om kristne ekstremister, kunne gå hen og blive temmelig spændende (jeg skal ihvertfald se det!) ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this
    Skal nok øve mig til næste gang :O *G*



    Forresten, der kommer en udsendelse på DR1 her kl 20:00, som handler om kristne ekstremister, kunne gå hen og blive temmelig spændende (jeg skal ihvertfald se det!) ;)


    Det var godt .. *G*


    Kunne være man skulle se den .. Hvis jeg kan holde mig vågen til at se fjernsyn .. Synes dagen har været pænt lang indtil nu ..

  • HAr kigget lidt på jeres disput og har lagt mærke til at der er lidt uoverensstemmelser i hvad der er flygtninge og indvandrere. Jeg personligt kan ikke se der er den store forskel, når vi kigger på det med at bryde loven. Loven gælder for alle. Så er det jo lige om hvilken straf, der er rigtigt i de enkelte tilfælde.[Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/dunno.gif]
    IMO så burde folk der lige er flyttet/flygtet hertil, gøre sig fortjent til at blive boende. Det gøres efter min mening ved, at de indordner sig under de normer og regelsæt vi har. Kan de ikke affinde eller vise dette - tja så er det ud af vagten.
    Det der f.eks. ka' bringe mit og jeg ved også andres p.. i kog er, at lige efter de er kommet, så kræver de dit og dat ift. bistandsloven og andre love som handler om rettigheder. Det virker som om de har lært de love udenad, inden de kom hertil. Det ville være passende, at de også lærte de andre - IMO !
    Noget andet som jeg ikke fatter - for at komme lidt tilbage til topic - er at vi tillader foreninger, der med åbenlyse ytringer i medierne og på gaderne, direkte fornægter det danske samfund og mener, at vi skal omvendes til muslimer. Desuden støtter de op om de yderliggående ekstreme terrorgrupper. Hvilket jeg slet ikke fatter, at der ikke bliver gjort noget ved. IMO så er der kun en vej, for sådanne samfundfjendske idioter - ud af landet. Hvorfor skal vi gå og opfostre små tomhjernede ekstremister. Never !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    HAr kigget lidt på jeres disput og har lagt mærke til at der er lidt uoverensstemmelser i hvad der er flygtninge og indvandrere. Jeg personligt kan ikke se der er den store forskel, når vi kigger på det med at bryde loven. Loven gælder for alle. Så er det jo lige om hvilken straf, der er rigtigt i de enkelte tilfælde.[Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/dunno.gif]


    Tjaaa, giver jo okay mening, men at dømme ud fra samme lovgivning, men med meget variable domme ud fra den enkeltes situation - kan vel betyde det samme som at "tage hensyn" til en gruppe, igennem en anderledes lovgivningen.... din måde at udtrykke det på lyder bare mere retfærdigt ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    IMO så burde folk der lige er flyttet/flygtet hertil, gøre sig fortjent til at blive boende. Det gøres efter min mening ved, at de indordner sig under de normer og regelsæt vi har. Kan de ikke affinde eller vise dette - tja så er det ud af vagten.
    Det der f.eks. ka' bringe mit og jeg ved også andres p.. i kog er, at lige efter de er kommet, så kræver de dit og dat ift. bistandsloven og andre love som handler om rettigheder. Det virker som om de har lært de love udenad, inden de kom hertil. Det ville være passende, at de også lærte de andre - IMO !
    Noget andet som jeg ikke fatter - for at komme lidt tilbage til topic - er at vi tillader foreninger, der med åbenlyse ytringer i medierne og på gaderne, direkte fornægter det danske samfund og mener, at vi skal omvendes til muslimer. Desuden støtter de op om de yderliggående ekstreme terrorgrupper. Hvilket jeg slet ikke fatter, at der ikke bliver gjort noget ved. IMO så er der kun en vej, for sådanne samfundfjendske idioter - ud af landet. Hvorfor skal vi gå og opfostre små tomhjernede ekstremister. Never !


    Er da helt enig :cheers:




    EDIT: ang udsendelsen... 9/11 kastastrofen skete mellem klokken 8 og 9 i USA: rimli scary at der i den 11. bog i kapitel 9, imellem sektion 8 og 9 stod at bygningen skulle ruineres pga. syndere (ikke helt ord ret men var noget i den dur) :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    HAr kigget lidt på jeres disput og har lagt mærke til at der er lidt uoverensstemmelser i hvad der er flygtninge og indvandrere. Jeg personligt kan ikke se der er den store forskel, når vi kigger på det med at bryde loven. Loven gælder for alle. Så er det jo lige om hvilken straf, der er rigtigt i de enkelte tilfælde.[Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/dunno.gif]
    IMO så burde folk der lige er flyttet/flygtet hertil, gøre sig fortjent til at blive boende. Det gøres efter min mening ved, at de indordner sig under de normer og regelsæt vi har. Kan de ikke affinde eller vise dette - tja så er det ud af vagten.
    Det der f.eks. ka' bringe mit og jeg ved også andres p.. i kog er, at lige efter de er kommet, så kræver de dit og dat ift. bistandsloven og andre love som handler om rettigheder. Det virker som om de har lært de love udenad, inden de kom hertil. Det ville være passende, at de også lærte de andre - IMO !
    Noget andet som jeg ikke fatter - for at komme lidt tilbage til topic - er at vi tillader foreninger, der med åbenlyse ytringer i medierne og på gaderne, direkte fornægter det danske samfund og mener, at vi skal omvendes til muslimer. Desuden støtter de op om de yderliggående ekstreme terrorgrupper. Hvilket jeg slet ikke fatter, at der ikke bliver gjort noget ved. IMO så er der kun en vej, for sådanne samfundfjendske idioter - ud af landet. Hvorfor skal vi gå og opfostre små tomhjernede ekstremister. Never !


    Tak Bent, der sparede du mig for at skrive det. Virkelig velformuleret, og lige som jeg ville have sagt det. :cheers:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP


  • Til det første: Var ved at skrive noget andet, men droppede det, da det sikkert ville blive misforstået.[Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/34.gif] Det har jeg jo erfaret tidligere og gider ikke alt det bøvl. Vil hellere ha' en fornuftig disput. Selv om det jeg har skrevet måske er en anelse lala ift, hvad jeg faktisk mener.[Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/33.gif] Men la' det nu ligge. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Til det første: Var ved at skrive noget andet, men droppede det, da det sikkert ville blive misforstået.[Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/34.gif] Det har jeg jo erfaret tidligere og gider ikke alt det bøvl. Vil hellere ha' en fornuftig disput. Selv om det jeg har skrevet måske er en anelse lala ift, hvad jeg faktisk mener.[Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/33.gif] Men la' det nu ligge. ;)


    ok.. ærgeligt at du holder dig tilbage pga. misforståelser :( - men forstår det godt sådan som folk bare blev ved og ved og ved at køre på dig selv efter din undskyldning, det var sq :lame:

  • Sidste indlæg fra mig i den her tråd...


    WizzarD: Jeg har aldrig dømt alle over 1 kam... Hvis du læser samtlige af mine poste her så vil du se jeg skriver at jeg har nogen invandrer venner,... Og at jeg selv er 1/4!!


    Men MANGE af dem er voldelige... Og ja jeg mente næsten 50% af volds kriminaliteten...


    Dvs det du sagde med at det måske var mig??? Åbenbart ikke... Pga hvis 50% af vold blir begået af 8% af befolkningen så er det ikke hos mig problemet ligger???


    Men ud fra nogen af dine senere posts kan jeg ikke se hvor du får de ting fra... Umiddelbart så det ud som om vi begge var ret enige pga jeg dømmer ikke dem alle ens... Men man kan NÆSTEN altid se på dem hvilke nogen der er ballade magere og hvilke der ikke er...


    KøbKøb


  • Gaaaaaaaaab - forventer du at nogen som helst kan finde hoved eller hale i ovenstående vrøvl......????? - hmmmmmmm - glem det gider sgu ikke bruge tid på at prøve at tolke dit vrøvl - det eneste jeg gider kommentere - det er det der springer mest i øjnene - nemlig den post som jeg reagerede på - der sviner du "dem" til og kalder dem alverdens ting - og så tror du den kan hives i land med "Jeg har nogle indvandrer venner" - Goddag mand kosteskaft....


    End of story - U'r 1 big waste of time.... :roller:

  • Håber ikke det har noget med det jeg har ytret mig om i denne tråd. Men har i dag modtaget en bunke virusinficerede emails fra adresser med arabisk/muslimsk-lignende navne i emailadresserne. X( F.eks. ahmed_friend - ali_ben og i den dur. Det er enten hotmail el. yahoo som er blevet brugt.
    Har i sinde at prøve, at finde ud af hvor de kommer fra. Og hvis jeg finder ud af, at de kommer fra én der registreret herinde - så går det galt for vedkommende. Det lover jeg !!! Det finder jeg mig s.. ikke i X( Og jeg vil gøre meget for at få fat i den el. dem som har gjort det. Vil bruge alle de kontakter jeg har. Og det er ikke så få !!!!
    Sorry hvis det er lidt underligt - men bli'r edderma.... tosset og endnu mere hvis det viser sig at have noget med denne tråd at gøre !!!!!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Håber ikke det har noget med det jeg har ytret mig om i denne tråd. Men har i dag modtaget en bunke virusinficerede emails fra adresser med arabisk/muslimsk-lignende navne i emailadresserne. X( F.eks. ahmed_friend - ali_ben og i den dur. Det er enten hotmail el. yahoo som er blevet brugt.
    Har i sinde at prøve, at finde ud af hvor de kommer fra. Og hvis jeg finder ud af, at de kommer fra én der registreret herinde - så går det galt for vedkommende. Det lover jeg !!! Det finder jeg mig s.. ikke i X( Og jeg vil gøre meget for at få fat i den el. dem som har gjort det. Vil bruge alle de kontakter jeg har. Og det er ikke så få !!!!
    Sorry hvis det er lidt underligt - men bli'r edderma.... tosset og endnu mere hvis det viser sig at have noget med denne tråd at gøre !!!!!!


    Ja det godt nok vildt... Sikker på det ikke bare er tilfældig spam???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Håber ikke det har noget med det jeg har ytret mig om i denne tråd. Men har i dag modtaget en bunke virusinficerede emails fra adresser med arabisk/muslimsk-lignende navne i emailadresserne. X( F.eks. ahmed_friend - ali_ben og i den dur. Det er enten hotmail el. yahoo som er blevet brugt.
    Har i sinde at prøve, at finde ud af hvor de kommer fra. Og hvis jeg finder ud af, at de kommer fra én der registreret herinde - så går det galt for vedkommende. Det lover jeg !!! Det finder jeg mig s.. ikke i X( Og jeg vil gøre meget for at få fat i den el. dem som har gjort det. Vil bruge alle de kontakter jeg har. Og det er ikke så få !!!!
    Sorry hvis det er lidt underligt - men bli'r edderma.... tosset og endnu mere hvis det viser sig at have noget med denne tråd at gøre !!!!!!


    Hvor latterligt. De store helte slår til igen, som sædvanligt ved at gemme sig.
    Det er ligesom dem, der render rundt med masker på. Damn nogle tøsedrenge. :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb


    Ja det godt nok vildt... Sikker på det ikke bare er tilfældig spam???


    Får højst en enkelt hver halve år - men det virker lidt påfaldende, at der kommer mange (ca. 15 stk) og så at de har de der arabisk lignende navne allesammen.
    Men selvfølgelig kan jeg ikke være sikker - men jeg undrer mig dog alligevel. :rolleyes:
    NB. Godt jeg har Norton til opdage og slette - sådan noget gylle !

  • Jeg har lige skimtet denne tråd igennem og fundet ud af at rasisme eksistere i bedste velgående i Dk og
    jeg må erlig inrømme jeg er bange for at teroristerne har opnået deres mål .


    De har fået vesten til at inføre alle muglige form for sikkerheds-forenstaltninger og fået udtrykt deres synspunkter i hele verden ved hjælp af medierne.


    Det jeg frygter meste er 3. verdenskrig, Kristen mod Islam.



    Mine tanker er hos de efterladte.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Håber ikke det har noget med det jeg har ytret mig om i denne tråd. Men har i dag modtaget en bunke virusinficerede emails fra adresser med arabisk/muslimsk-lignende navne i emailadresserne. X( F.eks. ahmed_friend - ali_ben og i den dur. Det er enten hotmail el. yahoo som er blevet brugt.
    Har i sinde at prøve, at finde ud af hvor de kommer fra. Og hvis jeg finder ud af, at de kommer fra én der registreret herinde - så går det galt for vedkommende. Det lover jeg !!! Det finder jeg mig s.. ikke i X( Og jeg vil gøre meget for at få fat i den el. dem som har gjort det. Vil bruge alle de kontakter jeg har. Og det er ikke så få !!!!
    Sorry hvis det er lidt underligt - men bli'r edderma.... tosset og endnu mere hvis det viser sig at have noget med denne tråd at gøre !!!!!!


    Slap dog af!


    Hvorfor skulle der være nogen på Tweak, som skulle finde på at sende dig mails ?(


    Hvad ville de få ud af det ?(