Hjælp til C++

  • Hello unger.


    Jeg sidder dybt begravet i en stor omgang C++ lige nu, og det hele begynder efterhånden bare at flyde sammen til ét stort skuddermudder, så uoverskueligt er det ved at blive. Jeg har absolut intet haft med det at gøre før, og nu skal jeg i samarbejde med en anden, lave et stykke software som kan holde øje med gennemstrømning m.m. i en flowmåler.


    Men eftersom ingen af os intet har haft om C++ før, kunne det være rart hvis der er nogen herinde der kunne smide et par URL's til hvor man kunne starte let ud, og få et indblik i hvordan sproget fungerer m.m.


    Pft.
    Daniel

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • du har ikke overvejet at kode programmet i et andet programmeringssprog end C++, som nok er det sværeste sprog i forhold til f.eks. java, delphi eller .NET

    CPU: Pentium4 Northwood-C 2.6GHz
    Bundkort: ASUS P4C800 Deluxe
    RAM: 2x512MB Kingston 3200 DDR 400
    Grafikkort: Club3D Radeon 9800 Pro 128MB
    HD: 36.7 GB Western Digital Raptor WD360GD (S-ATA)
    Lyd: Creative Soundblaster Audigy + Plantronics .Audio 90 Headset
    Kabinet: Chieftec Winner Workstation + NC WhisperBox + NC Magic Fleece
    PSU: Q-tec 400W
    Mus: Intellimouse Explorer 3.0 + ICEMAT
    Skærm: Sony Multiscan E220 Trinitron 17"
    ________________________________________
    PcMark 2004: 3815

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af spaceman
    du har ikke overvejet at kode programmet i et andet programmeringssprog end C++, som nok er det sværeste sprog i forhold til f.eks. java, delphi eller .NET


    Oplægget til opgaven er i C++, ergo skal det også laves deri. Softwaren skal brændes i en PIC16F87, og jeg tror ikke at der er så mange andre muligheder end lige netop C++.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Skulle det gå helt galt, har de fleste biblioteker nogen udemærkede bøger om emnet. Har selv lært meget af den programmering jeg kender til igennem bøger...


    Edit: PT er det Visual Basic jeg har kastet mig over. Det er faktisk megen nemt :)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

    Rettet en gang, sidst af Grus ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus
    Skulle det gå helt galt, har de fleste biblioteker nogen udemærkede bøger om emnet. Har selv lært meget af den programmering jeg kender til igennem bøger...


    Edit: PT er det Visual Basic jeg har kastet mig over. Det er faktisk megen nemt :)


    Ja, VB er fantastisk nemt at gå til. Tænkt at det er Microsoft, der har udviklet det!!


    Men det bliver nok lidt svært at få compileret noget VB så det kan brændes ned i en EPROM.... 8o

  • hva med at hjælpe manden i stedet for at sidde der og snakke om hvor svært det er? han kan jo ikke gøre for at han skal lave det i C++ , det er jo ikke hans valg, men kunden som vil ha det..

  • Med den rigtige open source indstilling kunne du jo poste din kode herinde og så kunne folk bygge lidt på ? ;)


    PS. Er selv rusten i C, så jeg er nok ikke selv den store hjælp

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN
    hva med at hjælpe manden i stedet for at sidde der og snakke om hvor svært det er? han kan jo ikke gøre for at han skal lave det i C++ , det er jo ikke hans valg, men kunden som vil ha det..


    Godt ord igen... :D


    Og som Aerial skriver så er vi nok flere, der er villige til at hjælpe hvis Engel poster noget kode.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu
    Men det bliver nok lidt svært at få compileret noget VB så det kan brændes ned i en EPROM.... 8o


    Ja, det må man sige .. :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Med den rigtige open source indstilling kunne du jo poste din kode herinde og så kunne folk bygge lidt på ? ;)


    PS. Er selv rusten i C, så jeg er nok ikke selv den store hjælp


    Nu har jeg faktisk absolut ingen anelse om hvor og hvordan jeg skal starte, hvad de forskellige syntax hedder og kan, og i det hele taget hvordan C++ fungerer. Så jeg har faktisk noget nær nul kode at dele ud, ellers havde jeg skam længe smidt det op. ;)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu
    Kikkede du på de link jeg skrev tidligere?


    Jeg har kigget, og kigger endnu mere. ;) Og så har jeg fået fremskaffet mig C++ Grundbog, af Jesse Liberty, udgivet af IDG. Så håber at det kan hjælpe lidt. :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Lige lidt andet, jeg har selv ting på at begynde på at programmere "almideligt", og så var det at jeg ville høre om PHP ikke var bygget over C++, synes jeg at jeg læste et sted. For så ville det vel være det bedste at gå i gang med når man har et rimelig fast forhold til PHP?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Lige lidt andet, jeg har selv ting på at begynde på at programmere "almideligt", og så var det at jeg ville høre om PHP ikke var bygget over C++, synes jeg at jeg læste et sted. For så ville det vel være det bedste at gå i gang med når man har et rimelig fast forhold til PHP?


    Uanset om det er bygget over PHP eller ej, eller om det er lettere eller hvad det nu er, når man kan PHP, er sagen dybt uvedkommende. Opgaven SKAL laves, længere er den ikke. ;)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Uanset om det er bygget over PHP eller ej, eller om det er lettere eller hvad det nu er, når man kan PHP, er sagen dybt uvedkommende. Opgaven SKAL laves, længere er den ikke. ;)


    Det var ikke det jeg mente, det var lidt OT, fordi jeg selv overvejer at begynde at programmere lidt ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky


    Det var ikke det jeg mente, det var lidt OT, fordi jeg selv overvejer at begynde at programmere lidt ;)


    Ah okay, sorry så. :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP


  • Det er en stor fordel at kunne noget C før man går igang med C++.
    Har selv forsøgt mig med lidt C før i tiden, og det er ikke så iindviklet som man skulle tro!

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • hvis jeg ikke havde noget kendskab til c++, ville jeg måske låne en bog om java eller C# først, og læse disse igennem, da disse sprog ligger en del op af c++. tror derefter min vil ahve lettere ved at forstå C++. jeg kan selv kode både java og c#, og mener selv at jeg godt kan "læse" c++ kode og forstå det til en hvis grad.

    CPU: Pentium4 Northwood-C 2.6GHz
    Bundkort: ASUS P4C800 Deluxe
    RAM: 2x512MB Kingston 3200 DDR 400
    Grafikkort: Club3D Radeon 9800 Pro 128MB
    HD: 36.7 GB Western Digital Raptor WD360GD (S-ATA)
    Lyd: Creative Soundblaster Audigy + Plantronics .Audio 90 Headset
    Kabinet: Chieftec Winner Workstation + NC WhisperBox + NC Magic Fleece
    PSU: Q-tec 400W
    Mus: Intellimouse Explorer 3.0 + ICEMAT
    Skærm: Sony Multiscan E220 Trinitron 17"
    ________________________________________
    PcMark 2004: 3815

    Rettet 2 gange, sidst af spaceman ().