Christiania?

  • Alle går og siger at Christiania skal bevares osv.. MEN MEN! Hvorfor?


    Jeg fatter det ikk?


    1. Jeg har ikk noget imod at folk propper sig med stoffer, og sælger de.. Men det er for søren da ulovligt!


    2. De betaler ikk skat for en skid..! Det er da ikk retfærdigt! Det kan jeg virkelig ikk se hvorfor skal fortsætte..?


    3. Bevar Christiania, Men byg fabrikker, og så kan de arbejde der istedet, og så skal de sQ betale hele deres formue til staten, ligesom os andre..!

  • Jeg går også ind for nedrivningen af Christiania. JEg kan ikke forstå at de skal have lov til at have deres eget lille fristed og lade være med at betale skat som os andre danskere!


    Og så klager de over politiet kommer rendende. Det er for fanden da politiets job at undgå salg af narko og euforiserende stoffer i det hele taget.


    Hvorfor de ikke har fået sparket ud der fra er mig en gåde. De gør INGEN gavn i det danske samfund, og den med at de er en kulturskat, eller hvad folk nu kalder dem, den holder da ikke. Christ.... :roller:


    Hvis der er nogen som har argumenter for at Christiania skal bevares, så kom med dem, for jeg har ikke hørt ét eneste godt argument endnu...

  • Nemlig! Hvis jeg var ved magten i dette land, så ville jeg nedrive det sted med det samme.. Og så give beboerne en pæn lejlighed et andet sted..!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99


    Hvorfor de ikke har fået sparket ud der fra er mig en gåde. De gør INGEN gavn i det danske samfund, og den med at de er en kulturskat, eller hvad folk nu kalder dem, den holder da ikke. Christ.... :roller:


    Hvis der er nogen som har argumenter for at Christiania skal bevares, så kom med dem, for jeg har ikke hørt ét eneste godt argument endnu...


    Du ser hellere stofhandlen havne på gaden?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Springfield
    Nemlig! Hvis jeg var ved magten i dette land, så ville jeg nedrive det sted med det samme.. Og så give beboerne en pæn lejlighed et andet sted..!


    Så er det nok bedst, at du ikke har magten.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99
    Jeg går også ind for nedrivningen af Christiania...


    Også her.



    Syntes det er for latterligt, giv dem et job og et sted og bo.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza


    Du ser hellere stofhandlen havne på gaden?


    Nej, det ser jeg ikk.. Den er der jo allerede anyways.. Det største problem synes jeg, er at de ikk betaler skat, og deres arbejde er jo dybt sort!

  • Så hvad så nu? Skal alle tømrere også have politiet rendende i nakken hele tiden? Jeg ved ikke med dig, men når jeg dagligt ser ca. 5-6 fade kørende rundt omkring Christiania, så går der ikke langt tid før tanken om hvor mange penge og ressourcer staten bruger på, at jage pushere og folk, som har været inde og købe sig en klump. I hvert fald en hel del mindre, end den mister ved at de ikke betaler ejendomsskat.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Til jer, som er så meget imod Christiania: Har I nogensinde været der? Har I nogensinde oplevet den stemning der er derinde?


    Jeg har været der indtil flere gange.. Jeg er ihvertfald glad for at vi ikke har en fristad som den i Aarhus. Men at den er i København har jeg intet imod, bor der alligevel ikke, så det går mig ikke på.
    Men lå den i Aarhus havde jeg bestemt set anderledes på tingene.

  • hmmm, Springfield det er ikke mange ord du vælger at starte en så stor diskussion med må man sige :boxed:


    vi har nemli haft diskussionen før, og det er da en af de bedste "diskussion-tråde", der har været ;)


    Skal lige have noget på det rene...: er folkene på Christiania på bistand eller laver de noget for at tjen deres skilling til mad på bordet?, for hvis ikke de laver noget, så er det eneste jeg ville ændre ved Christiania at de skulle sættes til at betale skat og ikke bare nyde godt af andres surt tjente penge...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this
    hmmm, Springfield det er ikke mange ord du vælger at starte en så stor diskussion med må man sige :boxed:


    vi har nemli haft diskussionen før, og det er da en af de bedste "diskussion-tråde", der har været ;)


    Skal lige have noget på det rene...: er folkene på Christiania på bistand eller laver de noget for at tjen deres skilling til mad på bordet?, for hvis ikke de laver noget, så er det eneste jeg ville ændre ved Christiania at de skulle sættes til at betale skat og ikke bare nyde godt af andres surt tjente penge...


    Helt enig. Skatten skal på plads, og de skal ligestilles ligesom resten af befolkningen, men det er stadig en fuldkommen forrygt plan Fogh og co. har iværksat overfor Christianitterne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe


    Jeg har været der indtil flere gange.. Jeg er ihvertfald glad for at vi ikke har en fristad som den i Aarhus. Men at den er i København har jeg intet imod, bor der alligevel ikke, så det går mig ikke på.
    Men lå den i Aarhus havde jeg bestemt set anderledes på tingene.


    Hvorfor? Fordi så ville du møde andet end suit-guys på vej på arbejde?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this
    hmmm, Springfield det er ikke mange ord du vælger at starte en så stor diskussion med må man sige :boxed:


    vi har nemli haft diskussionen før, og det er da en af de bedste "diskussion-tråde", der har været ;)


    Skal lige have noget på det rene...: er folkene på Christiania på bistand eller laver de noget for at tjen deres skilling til mad på bordet?, for hvis ikke de laver noget, så er det eneste jeg ville ændre ved Christiania at de skulle sættes til at betale skat og ikke bare nyde godt af andres surt tjente penge...


    De sælger stoffer!! De kan tjene en normal arbejders dagsløb på en time, hvis det går godt.. Men hensyn til stemningen.. Hvis jeg havde et sed i byen, hvor jeg solgte pistoler, geværer osv. ville det så være iorden at bevare stedet, fordi at stemningen var kanon?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    Jeg går ind for christiania 8)


    syntes det er et rart sted at være og det med stofferne de bliver sgu solgt alle steder


    og på christiania er de hårde stoffer enda bandlyst
    kun naturlige rusmidler (svampe, hash, pot osv.)


    Jamen det var da godt de "hårde" stoffer er bandlyst. Men hvad så med de andre, som iøvrigt OGSÅ er ulovlige?


    Det er sku ikke noget jeg ville råbe hurra for at man har bandlyst hårde stoffer,.

  • jeg er lidt lige glad med de stoffer de tager og det der geil... men at de ikke betaler skat syntes jeg er totalt fucked.... men altså ALLE pushere bor ikke i KBH eller der omkring :)) bor selv i Århus og der er der fanme nogle vrag

    så alt kritik af min lyrikker! alt det han sir, hun sir hva skal jeg med det pjat jeg får jo min brunsvir

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Springfield


    De sælger stoffer!! De kan tjene en normal arbejders dagsløb på en time, hvis det går godt.. Men hensyn til stemningen.. Hvis jeg havde et sed i byen, hvor jeg solgte pistoler, geværer osv. ville det så være iorden at bevare stedet, fordi at stemningen var kanon?


    nej, og det påstår jeg heller ikke, og jeg synes også det er noget skidt med stofferne, men river jo heller ikke et hus ned fordi der har siddet en flok unge hackere i det vel? - og desuden er det vel ikke alle der sælger stoffer derinde?

  • Springfield: Våben.. hash... hvordan kan du lave den sammenligning? Og hvad så, om de tjener flere penge end I gør. Tømrere tjener også bunker af sorte penge.. det gør mange håndværkere. Men som sagt... de har intet politi rendende i røven, vel?


    Recon_99:


    Hvad så med at lovliggøre hash, og så få styr på skatterne?