Transport af fjernsyn.

  • Ja, så steg røgen op af min mors fjernsyn.
    Så det skal en tur til en fjernsyns mand for at se om det er helt dødt, og da vi ikke er opsat på at køre det det på cykel ville jeg høre hvordan det er rigtigst at transpotere et fjernsyn.
    Jeg har hørt det helst skal ske med skærmen ned af, er det evt rigtigt.
    N.B Der er ikke tale om fladskærm.

  • I ringer da bare dertil hvor I har købt det og får dem til at køre det, det andet er lidt risikabelt også med glassiden nedaf 8o GOOD LUCK :))



    btw hvis det er købt i en mindre biks så er der jo
    altid http://www.pakketrans, begge dele kommer nok til at koste lidt, men så er det jo med at vurdere, nyt fjernsyn, reparation af det gamle eller :dots:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Snuff
    I ringer da bare dertil hvor I har købt det og får dem til at køre det, det andet er lidt risikabelt også med glassiden nedaf 8o GOOD LUCK :))


    Tjaa hvis tv'et er inden for reklamationsfristen, skal sælger sørge for transport.
    Dette skal han hvis tv'et er 21" eller derover, mener jeg.


    Bemærk, ovenstående gælder kun, hvis tv'et stadig er omfattet af reklamationsretten.

  • Det med reklamerations retten er ligegyldigt, vi snakker om transport og såvidt jeg kan forstå på det så er der tale om et fjernsyn hvor garantien er udløbet, havde der stadig været forsikring eller garanti, tvivler jeg på at dettte topic var blevet oprettet og mon ikke at sælger gerne henter det ind alligevel?, som sagt gratis bliver det sikkert ikke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Snuff
    Det med reklamerations retten er ligegyldigt, vi snakker om transport og såvidt jeg kan forstå på det så er der tale om et fjernsyn hvor garantien er udløbet, havde der stadig været forsikring eller garanti, tvivler jeg på at dettte topic var blevet oprettet og mon ikke at sælger gerne henter det ind alligevel?, som sagt gratis bliver det sikkert ikke.


    Jeg kender ikke noget til en evt. garanti på tv'et.
    Det har spørgeren ikke nævnt noget om, går ud fra at det ville være blevet nævnt hvis det var aktuelt?


    Jeg forholder mig til den lovpligtige reklamationsret i det tidligere indlæg.
    Mest fordi jeg ikke har ret meget information at gå efter.
    Og en evt. garanti kan ikke stille en dårligere end reklamationsretten, derfor skal de stadig hente tv'et.
    Såfremt skaden opstår indenfor de første 2 år.


    Hvis der er reklamationsret, skal sælgeren hente og bringe tv'et uden omkostninger for kunden.(Hvis det altså er større end 20-21", kan ikke huske den præcise grænse)
    Derfor taler jeg om reklamationsret. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rhinoceros
    Det er et gammelt fjernsyn på 13 år? Hvem skal jeg ringe til? Vi skal bare se om det kan laves evt.


    Det kan ikke betale sig, at ofre en rep på et så gammelt TV IMO.


    Jeg ville købe et nyt i stedet for og smide det gamle defekte ud. ;)
    Et nyt TV koster ikke alverden i dagens Danmark, hvorimod en reparation (alt efter fejlens alvor) hurtigt kan rende op i 1500 kr.


    BTW. At transportere et TV med skærmen nedad, har jeg aldrig hørt om før. :]
    Der er vel en grund til, at der er bygget fødder på et tv ? ;)
    På bagsædet i bilen med skærmen mod ryglænet og så en sele på. ;)


  • Ved jeg godt men vi vil lige se om det er helt dødt.
    Ja selvfølgelig er det dumt at give så meget for en repation hvis man næsten kan få et nyt for det samme

  • Se det er jo en anden sitution nu hvor du ikke ved eller kan huske hvor det er købt, I kunne slå op i de gule sider under TV, der er en del firmaer der tilbyder raparation, og sandsynligvis også kan give et skøn i hjemmet.


    Men hvis det er 13 år såh R.I.P og køb et nyt, hvis I ikke lige har 3-5000, så tilbyder mange en afdrags ordning på 2-300 kr og det kan de fleste vel overkomme.