Ja så er de endelig gået igang med og lave motoren på vores bil, var lige forbi hos mekanikeren for og se hvor langt de var nået, her er lige et par billeder af det sørgelig syn der mødte mig.
http://www.upit.dk/u/PIC_0008.JPG
Ja så er de endelig gået igang med og lave motoren på vores bil, var lige forbi hos mekanikeren for og se hvor langt de var nået, her er lige et par billeder af det sørgelig syn der mødte mig.
Hvad er der sket, eller hvad skal der ske med motoren!?!?
Er det rust jeg kan se på billede 2 ?...
Hvad er der galt kan alså ikke lige se det
toppakningen er med 100% sikkerhed røget, og måske os selve topstykket.
i værste tilfælde kan det komme til og koste 15000-20000kr
QuoteOprindeligt indlæg af X-Man
Hvad bil er det siden det kan komme til at koste så meget?
Sikke en skam at sådan en fin Bravo 1.8 GT skal til lægen
Så kommer der jo ikke dåser bag på den på Lørdag
Så skulle vi jo have haft et billeder af topstykket
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af X-Man
Arhhh hvor nederen du har jo næsten lige fået den
Har du kørt den for hårdt??
QuoteOprindeligt indlæg af icemann
Arhhh hvor nederen du har jo næsten lige fået den![]()
Har du kørt den for hårdt??
synes jeg ikke jeg har
kunne ikke få et billed af selve topstykket da de ikke var nået så langt endnu med adskillelsen af motoren
kunne ikke få et billed af selve topstykket da de ikke var nået så langt endnu med adskillelsen af motoren
Hehe ok, men det lyder til at du ikke kan kommer ud og køre lige med det samme
Man må bare håbe det kun er pakningen der er gået.
Det er en skam. Men desværre ikke noget nyt i italiensk regi. Lige fra de gamle 600 til 1200.
Bare rolig, en Testerossa gør det også
QuoteOprindeligt indlæg af Torque
Det er en skam. Men desværre ikke noget nyt i italiensk regi. Lige fra de gamle 600 til 1200.
Bare rolig, en Testerossa gør det også
derfor man skal vælge en japaner
det kan skam ske for alle biler..
er det tandremmen der er knækket ?
så ryger topstykket nemlig
QuoteOprindeligt indlæg af Psykozen
Nej det er ikke tandremmen.
Da vi var på ferie, slugte den ligepludslig en masse kølevæske, og det vidste sig så og være toppakningen der var røget, for da målte efter kunne de se der var udstødningsgasser i kølevæsken......
QuoteOprindeligt indlæg af Psykozen
Ja, toppakningen kan da ryge på alle biler. Dog er Fiat og Alfa særligt udsatte.
Da han skriver at toppakningen er gået, er det nok den der er skyld i havariet. Det med tandremmen er vidt forskelligt, fra bil til bil - alt efter hvor stort spillerum der er mellem ventiler og stempel. En Astra A 1,6I 8v kan f.eks. godt knække tandremmen, uden at beskadige hverken stempler, ventiler eller opstykke, da der er plads til at det kan løbe frit. Det skal bare takt-stilles, og så skal der vrides en ny rem+strammer på.
QuoteOprindeligt indlæg af Torque
Ja, toppakningen kan da ryge på alle biler. Dog er Fiat og Alfa særligt udsatte.
Da han skriver at toppakningen er gået, er det nok den der er skyld i havariet. Det med tandremmen er vidt forskelligt, fra bil til bil - alt efter hvor stort spillerum der er mellem ventiler og stempel. En Astra A 1,6I 8v kan f.eks. godt knække tandremmen, uden at beskadige hverken stempler, ventiler eller opstykke, da der er plads til at det kan løbe frit. Det skal bare takt-stilles, og så skal der vrides en ny rem+strammer på.
Nu er det så ikke sikkert endnu at topstykket er smadret, finder de først ud af ved trykprøvningen, som det blir sendt til idag eller imorgen, noget med de plansliber topstykket og så blir det trykprøvet bagefter, ihvertfald sådan jeg forstod det.......
men min lille skat ser sku da dejlig ud
skal i os lige ha hende bagfra
indrøm nu bare at det ikke er din...
din rigtige bil er den hvide lada i baggrunden
:lame: