muskel-opbygning

• jeg er begyndt at dyrke noget "bodybuilding".. altså mine overarmbe og min mave.. men er det nok bare at lave en masse armbøjninger/`mavebøjninger??

nogen råd, til hvordan det blir mest effektivt??

jeg har hørt noget om, at man kun skal træne hver anden dag, for ellers skulle det mindste effekten, passer det??

ps: jeg har ikke rigtig råd til at købe alt muligt udstyr, eller drikkelse, desværre

Oprindeligt indlæg af vemb
    men er det nok bare at lave en masse armbøjninger/`mavebøjninger??

Nix. Det hele skulle jo gerne passe sammen ... ;)

nogen råd, til hvordan det blir mest effektivt??

Hvis du hopper ned i et træningscenter og får noget professionel hjælp med at udvikle et træningsskema for dig. Koster ikke alverden at være medlem af sådan en homon-gym og er pengene værd hvis man bruger det.

jeg har hørt noget om, at man kun skal træne hver anden dag, for ellers skulle det mindste effekten, passer det??

Nix.

ps: jeg har ikke rigtig råd til at købe alt muligt udstyr, eller drikkelse, desværre

Som sagt ... Medlemskort til et godt træningssted hvor der er instruktører der kan hjælpe en med at udvikle en ordenlig træningsskema.

• Hvis du ikke har råd, lyst eller mulighed for at gå ned i et træningscenter, så smut ned på biblioteket eller boghandlen og køb en bog om det og så et par håndvægte ... Kan være fint nok til at lige "stramme" lidt op på torsoen...

• Vil sige at et trænings center virker meget bedre og du vil få mere ud af det..... Mener man kan få 6 måneder for omkring de 1200 kr......

Det kommer også meget an på om du træner de samme muskel grupper for så kan hver dag godt blive for meget hvis du træner de samme muskel - Du sprænger jo dine muskel fibre når du træner og det er så når de vokser sammen at de vokser.........

Men vil sige pengene til et trænings center ofte er godt givet ud - Det kan man også få noget viden om kost hvilket er mindst lige så vigtigt.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

• Man SKAL holde 48 timer pause mellem hver muskel man har trænet, Du må under ingen omstændigheder træne den samme muskel igen næste dag..

Træn 5 forskellige måder 6 gange om ugen.

Ben og den muskel du syntes du vil have ekstra stor, for ben muskler er den største og frigiver så flere hormoner når du træner..

Ben og Biseps.

Ryg og bryst.

mave og skuldere

Husk ikke at træne muksler som ligger for tæt på den muskel som du lige har trænet..

Alt det træner du så to gange om ugen.. hårdt drik masser af vand, ik spise toast, ris, ost. men gerne masser af oksekød.

Har selv trænet i 2-3 år. Meget Tydelig visning af muskler ikke stor..

Når du træner nedbryder du jo dine muskler og de SKAL have tid til at komme sig igen det er meget vigtigt, ellers ødelægger du dine strænge i dine muskler og du for smærter og mindere muskler end hvis du træner rigtigt.. MEGET VIGTIGT.....

træning Kommer meget and på hvordan du vil komme til at se ud..

STORE muskler:

skal du træne mellem 6-8 gentagelser af 2-3 gange med så meget vægt som du overhovede kan træne med sammen med en jælper/ven.

Tydelig og flot krop: som jeg trænede.

mellem 10-13 gentagelser af 3-4 gange med rimelig tung vægt men må ikke så bliver træt, men gerne så du virkeligt at mærke at du har trænet så sveden løber af dig..

Al træning skal gøre sikkert og langsomt og sikkert. paspå dine knæ, de må ikke være strækte ud for så kommer der utroligt stort press på dem og du kan tage skade af det. bug let i dem..

Har du flere spørgsmål, så læg en pm til mig.. god træning..

Edit: en meget vigtig ting.. Hvis du kan så træn så meget med håndvægte som muligt, det giver meget mere en at træne i maskiner. og ALDRIG træn bryst i bænkpræsseren med de to jern stænger der holder på vægtene. KUN hvis du skal træne med meget tunge vægte...

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

Rettet en gang, sidst af Meinder ().

Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Du sprænger jo dine muskel fibre når du træner og det er så når de vokser sammen at de vokser.........

8o ....Ej, det mener du vel ikke seriøst ? .... Tror så liiige du skulle prøve at få en fiber-sprængning og så sige at den skal være der ... :))

Oprindeligt indlæg af meinder
    Man SKAL holde 48 timer pause mellem hver muskel man har trænet, Du må under ingen omstændigheder træne den samme muskel igen næste dag..

Undskyld jeg siger det, men det er noget VRØVL ... Hvis man ikke overbelaster sig selv, så er det intet galt med at træne det samme hver dag. Du tager jo heller ikke skade af at lave 20 armbøjninger et par gange om dagen hver dag .... Eller løbe 5 km hver dag ... ;) ... Muskler skal røres, bruges og trænes. Der hvor folk går galt er når de pukler løs i en kort periode og så holder en lang pause. Er der intet formål med da det helst skal forgå i et løbende tempo som kroppen har godt af ...

....Ej, det mener du vel ikke seriøst ? .... Tror så liiige du skulle prøve at få en fiber-sprængning og så sige at den skal være der ...

Har prøvet en fibre spængning så ved godt hvordan det mærkes.....

Kan se at det godt nok ikke lød helt korrekt det jeg skrev..... Når fibrene strækkes så giver det anledning til at vokse, men der sker nu også en sprængning af dem......

http://www.motion-online.dk/styrketraening/oevelser/

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Rettet 4 gange, sidst af Henrik- ().

• Træn hele kroppen…. (eks: ved at man træner ben frigives der op til 20% flere mandlige kønshormoner, som jo er det der gør at man vokser.)

Hvis det er for at blive ”stor”/øge muskel masse, skal man træne tungt med få gentagelser og have et højt protein indtag

Hvis det er øvelser du vil lave der hjemme er disse gode:
    Alle øvelserne udføres således: 4x maks. Gentagelser muligt med 2-3 min. pause mellem hvert set. Træningsprogrammet udføres gerne 3-5 gange om ugen.

1. Armbøjninger
    2. hyperextension
    3. Fremfald
    4. arm curl/biceps curl (med håndvægte)
    5. kick back

søg på google for at finde en beskrivelse af øvelserne.

P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
    Sapphire X800GT
    4 X 512 mb DDR400
    Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

• Ja de sprænger/rives over. Men det er nede i meget små størelser.. i microskopisk størelse..

Som jeg trænede blev mine muskel fibre lang og slanke og meget tydelige..

Dem som træner til at blive store har kortere fibre. så efter træning er det vigtigt at få mad efter 30 min.

Slappe af og ikke træne den samme muskel før efter 2-3 dage..

Det er også vigtigt at få din puls og cirkulation op at køre før hver træning..

Arm og ben mandag.

Mave og skuldere tirsdag.

ryg og lænd onsdag

og så det hele igen torsdag, fredag og lørdag. søndag vile og der må man godt spise lidt sødt..

Angående pause:

Så er det godt at vente til man har fået pusten igen og at det ikke gør åndt i musklen og så træne igen af 3 x 3 altså.. måske enda 4-5 x 3 af 13 gentagelser.. hvis man træner til at være tydelig..

Stor er det kun meget vægt. af 3 x 6-8 måske enda helt ned til kun gentagelser af 3-4 gange.. også kun to muskel gruper..

3 x 13 ny måde samme muskel 3 x 13 og anden måde igen af 3 x 13 det er meget men man træner også kun 2 muskel af gangen.

For at blive stor OG pæn ( ´mænd som bliver store er ikke pæne, men mange gange lidt for fede ) så man træner eks. 6 uger hvor man bare æder og æder uden at cykle.. ( ALDRIG løbe for så forbrænder du bare dine muskler og det er ikke så godt ) så efter 6 uger slanker man sig og cykler 45 min. efter hver træning går ture spiser meget sund så bliver man flot og stor..

Ens træning skal gå op og lidt ned og så enu højre så man hele tiden stiger men ikke for meget af gangen. nogle træner og bliver store med det samme, det er ikke så sundt..

Rettet 2 gange, sidst af Meinder ().

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Undskyld jeg siger det, men det er noget VRØVL ... Hvis man ikke overbelaster sig selv, så er det intet galt med at træne det samme hver dag. Du tager jo heller ikke skade af at lave 20 armbøjninger et par gange om dagen hver dag .... Eller løbe 5 km hver dag ... ;) ... Muskler skal røres, bruges og trænes. Der hvor folk går galt er når de pukler løs i en kort periode og så holder en lang pause. Er der intet formål med da det helst skal forgå i et løbende tempo som kroppen har godt af ...

Jeg har gået et år på idrætsdaghøjskole, og vi havde vel ca. 20 timers motion hver uge .. Alt lige fra diverse boldspil, til fitness og cykel/gå/løbeture .. Selvfølgelig er man længere om at restituere (Stavefejl, måske) jo ældre man er, men det eneste jeg som sådan mærkede til mine muskler var den der faktisk dejlige ømhed som tegn på, at ens muskler bliver brugt .. Selvom det er surt man snart ikke kan komme ud af sengen, kunne jeg nu alligevel godt lide den fornemmelse .. *G* Og vi trænede af og til de samme muskelgrupper hver dag, for der var meget opmærksomhed omkring overtræning, så ikke ret mange havde voldsomme problemer ..

Det værste var faktisk når man af den ene eller den anden grund ikke var med til det hele, for man bliver jo nærmest motionsjunkie ..

Husker stadig min skinnebensbetændelse .. Uha .. Forfærdelig tid ..

Oprindeligt indlæg af Burger
    Det værste var faktisk når man af den ene eller den anden grund ikke var med til det hele, for man bliver jo nærmest motionsjunkie ..

Ja, efter et stykke tid når man laver noget man godt kan li så giver det pusigt nok energi at bruge energi... :boxed: ... Har heller ikke fundet en forklaring på det. *G* ... Men er jo nice nok.

Vil sgu også savne at bruge hele kroppen, som jeg gør nu, når jeg skal ind på skolebænken og så derefter lave småtings-arbejde ... :crazyeyes:

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Ja, efter et stykke tid når man laver noget man godt kan li så giver det pusigt nok energi at bruge energi... :boxed: ... Har heller ikke fundet en forklaring på det. *G* ... Men er jo nice nok.

Vil sgu også savne at bruge hele kroppen, som jeg gør nu, når jeg skal ind på skolebænken og så derefter lave småtings-arbejde ... :crazyeyes:

De første 14 dage fra jeg totalt smadret når jeg kom hjem, men derefter havde jeg dælme meget energi .. Hentede en lille pige i dagpleje hver dag, og vi legede og gik ture .. Det var sq en skøn tid .. *G*

Man må frigive et eller andet i kroppen der gi'r energi ..

Det værste ved at gå i skole er klart man skal sidde stille .. Og nu hvor jeg har min ufrivillige pause fra Squash er jeg ved at blive idiot .. Nøj jeg vil gerne derud og rende rundt .. Ikke kun fordi de vil være godt for min vægt, når jeg nu skal tabe mig, men jeg mangler simpelthen den følelse af, ikke at kunne slæbe sig afsted .. *GG*

Edit: De bedste dage vi havde var også når vi knoklede hele dagen .. Altså hoppede i træningstøjet når vi kom, startede dagen med en times badminton, og en halv times fodbold eller andet .. Så i svømmehallen og svømme baner eller have vandarobic .. Tilbage på skolen og spille volley og så slutte af med en omgang step .. Det værste er dog alt det skiften tøj og den medfølgende mængde vasketøj .. *GG*

• det er jo lidt anderledes når man træner styrketræning som er meget hårdere og som belaster ens muskler meget mere intens. Man skal træne forskeligt hver dag.. Når man er støre er det godt at træne en hel uge eks. ben eller noget andet som man kan se at der mangler noget.. Kroppe former sig jo forskelligt..

Rigtigt når man træner den samme muskel tit tager det noget længere til at få den støre, så det er vigtigt når man træner styrketræning at man viler sig.

Rettet en gang, sidst af Meinder ().

• Du vil bare ik gi dig hva..

Man skal vente en dag eller to med at træne den samme muskel igen.

Du lyder lidt som en farmor "Du skal ud og arbejder det giver muller" Det er self rigtig, men ik optimalt..

http://www.bodyhouse.dk
    Hvis du er så sikker i din sag, så tag det op med dem derinde :T

Btw. person som har oprettet denne tråd, der er også go læsestof for dig derinde :dance: