Styresystem ; Hvad?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer
    hvis winamp 5 fungerer i windows 98, hvilket jeg tror det gør, ville jeg smide win 98 på. Hvis du aldrig har rodet med linux før kan det godt tage en del at vænne sig til, og sætte sig ind i. Hvis du kun skal bruge den til at spille musik er det ikke rigtigt nødvendigt IMO!


    Det fungere i Windows 98SE, ja.. ;)... Men desværre skal Winamp 5 bruge min. 500 mhz PIII... :(.. Gad vide hvad der skete, hvis jeg installerede det på 400 mhz PII? :boxing:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Okay.. :).. Prøver lige at se om jeg kan få fat i 98.. 98 kan godt køre med NTFS-filsystem, ikke..? Kom lige i tanke at HDen skal kunne sidde i min WindowsXP comp, når jeg fylder den op.... Så Linux ville måske ikke være så godt, for så kan den jo ikke kommunikere med min XP maskine pga. filsystems forskelle, eller?


    Som standard virker NTFS ikke under 98 .. Dog kan du, vha en omvej få Win98 til at LÆSE NTFS partitioner oprettet under 2K/XP ..


    http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfswin98.shtml

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Okay.. :).. Prøver lige at se om jeg kan få fat i 98.. 98 kan godt køre med NTFS-filsystem, ikke..? Kom lige i tanke at HDen skal kunne sidde i min WindowsXP comp, når jeg fylder den op.... Så Linux ville måske ikke være så godt, for så kan den jo ikke kommunikere med min XP maskine pga. filsystems forskelle, eller?


    Du kan godt få en Win98 til og læse en NTFS. Men kan ikke ligge på NTFS tror jeg.
    Og det med Linux.
    Du kan bare lave din Linux på en Ext2 partion. Og så din musik på en NTFS. Linux kan sagtens læse NTFS. Så ingen mus i ørkenen der. :dance:

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Klump
    vil helt klart anbefale dig at købe Windows Media Center, det er alt for genialt.



    KØBE et program - når Winamp er aldeles udmærkket til formålet....?????

  • Quote

    Det fungere i Windows 98SE, ja.. ;)... Men desværre skal Winamp 5 bruge min. 500 mhz PIII ... :(.. Gad vide hvad der skete, hvis jeg installerede det på 400 mhz PII? :boxing:



    Hvem har bildt dig det ind. Jeg har da uden problemer kørt Winamp på en 233Mhz PIII - Og musikken er da strømmet ud af højttalerne i mange mange timer i træk...... ;)

  • Ta' win 98 + Winamp 5 Lite


    Det begynder først at være sløvt hvis man skal ha' alle mulige fancy skins osv

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • 1. Installere Win98 ----------------- Done
    2. Installere Winamp 5 ------------ Done
    3. Få fat i HD til musik ------------- Mangler
    4. Få NTFS til at virke under 98- Mangler


    Så lang, så godt ! :D... musikken strømmer lystigt ud af højttalerne, trods kun 400 mhz (de min. 500 mhz PIII er mindstekravet fra deres hjemmeside ;))
    Nu skal jeg bare have fat i en ny HD.. Regner med at smide en ny 120er i min nuværende comp, og derefter bruge 40eren fra den til Jukebox-HD..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]




  • Hmmm - Det var godt nok også med Winamp3.0 jeg kørte - Men har da lige installeret 5.0 på en 400Mhz for at prøve - og det spiller helt fint - Men jeg bruger heller ikke alt gejlet - skal bare have noget rock ud i stuen.... :dance:

  • ntfs virker vidst IKKE til win 98 .....og win 98 er altså ikke godt længere...medmindre du absolut ikke kan trække xp. ellers er xp/2000pro evt noget bedre....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    ntfs virker vidst IKKE til win 98 .....og win 98 er altså ikke godt længere... medmindre du absolut ikke kan trække xp. ellers er xp/2000pro evt noget bedre....




    Og hvorfor er det så ikke det....???? - til en PC som bare skal spille musik er det sgu da rigeligt - Ingen grund til at spilde resurcer på XP eller 2000 når det slet ikke er påkrævet... :roller:

  • ok havde ikke lige fattet at det KUN var til at spille musik med...men bliver der lavet sikkerhedsupdates til win98 endnu ? ellers skal man ikke smide den på nettet ihvertfald

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    ok havde ikke lige fattet at det KUN var til at spille musik med...men bliver der lavet sikkerhedsupdates til win98 endnu ? ellers skal man ikke smide den på nettet ihvertfald


    Prøv nu at læse hvad han skrev til at starte med:
    Jeg skal have bygget mig en jukebox-computer, som kun har det ene formål at afspille musik .
    Tænk sig - hvor mange misforståelser, der kunne undgås, hvis folk og fæ læste - hvad der stod i de forskellige indlæg :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Prøv nu at læse hvad han skrev til at starte med:
    Jeg skal have bygget mig en jukebox-computer, som kun har det ene formål at afspille musik .
    Tænk sig - hvor mange misforståelser, der kunne undgås, hvis folk og fæ læste - hvad der stod i de forskellige indlæg :rolleyes:


    nu skrev jeg så oxo at netop DET havde jeg ikke set.......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Har fået den op at køre nu.. :).. med 98 kan ikke installere 2000, da det ville kræve min. 128 mb RAM.. Den kan godt køre Winamp 5.0.. :D... NU mangler jeg bare en HD til den!! Og et kabinet... Ved bare ikke hvad jeg skal bruge... Evt. kunne jeg bygge noget selv..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]