NV Silencer 5

  • Arctic Cooling har taget røven på os. Ifølge dem passer deres NV Silencer 5 på 6800 GT/Ultra. Men når man monterer den på Ultra sidder dobbeltslotten ivejen for luftudtagningen. Jeg blev nødt til at fatte en nedstryger og save dobbeltmonteringen over i to... belastende... men nu kører og køler den fint nok. Og er væsentligt meget mere stille...

  • normalt følger der en ny bagplade med man så sætter på der har udluftning


    jer ser dog et problem med den
    køler den køler ikke mosfedsen og de skal have ludt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gom
    er ligemeget med bagpladen. 6800 Ultra bagpladen dækkede for hele luftudtaget...


    De overlever nok så længe der er airflow i maskinen :)


    det ved jeg skam godt men så da et sted der skulle følge en helt ny bagplade med


    gør der ikke det har de da dummet sig meget

  • Der følger bagplade med. Men den er kun til luftudtaget. Fulgte ingen med til at erstatte hele pladen så at sige. Så man lige skruer den af og skruer en ny på. Måtte save min bagplade i halv med en nedstryger for at få plads til luftudtaget og tilhørende plade

  • hmm... det lyder da ikke helt godt. Jeg havde ellers set frem til denne køler! Hvordan ser det ellers ud med temperaturen efter den er blevet monteret?

    Conroe Q6600 @ 3.2ghz
    Asus P5W64 PRO
    XFX Geforce 8800GTX XXX / 24" Dell Ultrasharp 2407WFP
    4Gb Corsair PC8500
    Lian Li PC-7 Black / Seasonic 600watt S12 SLI

  • Nu kender jeg ikke producenten af dit kort, men kunne det ikk være dem, som ikke har overholdt de fælles mål og dimensioner, som er fastsat, hvis der er sådan nogle regler???
    Ligesom der er ang. transisstor omkring CPU'erne....
    /Thomas

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gom
    Arctic Cooling har taget røven på os. Ifølge dem passer deres NV Silencer 5 på 6800 GT/Ultra. Men når man monterer den på Ultra sidder dobbeltslotten ivejen for luftudtagningen. Jeg blev nødt til at fatte en nedstryger og save dobbeltmonteringen over i to... belastende... men nu kører og køler den fint nok. Og er væsentligt meget mere stille...


    Hvor har du købt din henne??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hestenhenning
    Nu kender jeg ikke producenten af dit kort, men kunne det ikk være dem, som ikke har overholdt de fælles mål og dimensioner, som er fastsat, hvis der er sådan nogle regler???
    Ligesom der er ang. transisstor omkring CPU'erne....
    /Thomas


    efter som alle 6800u kort er laver ens på nær leadtek´s så er det nok mere arctic cooling der ikke lige har tænkt sig om

  • Er et totalt Refference nVidia Point of View 6800 Ultra. Har standard bagpladen på der dækker for to slots. Problemet er at Arctic Coolings køler blæser ud der hvor der er dækket for nr. 2 slot. Altså er luftudgangen spærret på et normalt Ultra hvis man monterer køleren. Tempen er ca. den samme efter installation, men lydneavouet er markant lavere

  • Deusden har blæseren en voldsomt irriterende lyd der lyder lidt som en summen fra en motor. Den er ikke SÅ slem og går i sig selv efter lidt tid. Men DAMN hvor jeg glæder mig til Zalman kommer med noget kram til det her kort. Arctic Cooling har ihvertfald skuffet mig. Grumt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gom
    Deusden har blæseren en voldsomt irriterende lyd der lyder lidt som en summen fra en motor. Den er ikke SÅ slem og går i sig selv efter lidt tid. Men DAMN hvor jeg glæder mig til Zalman kommer med noget kram til det her kort. Arctic Cooling har ihvertfald skuffet mig. Grumt


    den nye blå zalman kan monteres på 6800u
    vil dog ikke anbefale den hvis du vil oc kortet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK


    efter som alle 6800u kort er laver ens på nær leadtek´s så er det nok mere arctic cooling der ikke lige har tænkt sig om


    Hvad er det der er anderledes på leadtek´s kort i forhold til de andre??


    Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK


    den nye blå zalman kan monteres på 6800u
    vil dog ikke anbefale den hvis du vil oc kortet


    Hvorfor duer den ikke til at clocke 6800u kort med?
    Med dual heatpipe´s og en 80mm på skulle jeg da mene at der er køling nok eller hvad?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gom
    Er et totalt Refference nVidia Point of View 6800 Ultra. Har standard bagpladen på der dækker for to slots. Problemet er at Arctic Coolings køler blæser ud der hvor der er dækket for nr. 2 slot. Altså er luftudgangen spærret på et normalt Ultra hvis man monterer køleren. Tempen er ca. den samme efter installation, men lydneavouet er markant lavere


    Køler den også rammene, syns du temp. er højere end med den alm. køler eller er den laver, er der hastigheds regulering på køleren...


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT