Parkeringsbøder

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Evilbone
    man kan få sådan nogle smarte nogle http://www.karstenshop.dk/p-watch.htm
    så husker man det altid :D ... men okay 799,- og også en slat penge :(


    Når bilen kører, fungerer P-Watch som et almindeligt digitalur, og viser tiden i timer og minutter.


    Hvad er klokken ?
    Lige et øjeblik, jeg skal lige rulle vinduet ned, stikke hovedet ud og aflæse uret. :]


    Jeg har kørt bil, siden jeg var 18 og har endnu ikke fået hverken fartbøder eller parkeringsbøder.
    Det har dog været tæt på et par gange...he he. ;)


  • du må være heldig :D
    i de 3 år jeg har kørt bil, har jeg fået 2 farbøder og 1 parkrings bøde... også fordi jeg glæmte at stille skiven...


    Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
    2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
    Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Evilbone
    du må være heldig :D
    i de 3 år jeg har kørt bil, har jeg fået 2 farbøder og 1 parkrings bøde... også fordi jeg glæmte at stille skiven...


    Måske, men jeg har dog et par indbyggede reflekser efterhånden. Når jeg ser skumle biler køre bag mig, eller når der holder nogle ved vejkanten, slipper jeg pænt gaspedalen. Det gør jeg også på de steder, jeg ved de plejer at gemme sig. ;)


    Jeg har altid sele på og stiller altid P-skiven og parkerer ikke, hvor der er forbud, Så rent held er det nok ikke. ;)

  • Ja, det er sikkert ganske naturligt at få en bøde, som jeg har fået det. Men jeg nægter nu alligevel at betale, da jeg ikke mener, det er fair, at der går mindre end 15 minutter efter vi er stået ud af bilen, til vagten begynder at holde øje med den.


    Jeg snakkede også med en anden, som havde fået en endnu mere urimelig bøde. Den lød ligeledes på 510kr, men den havde han fået, fordi han holdt 5cm ind over stregen, der er mellem båsene. Ham følte jeg med!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af EdgarBaba
    Jeg snakkede også med en anden, som havde fået en endnu mere urimelig bøde. Den lød ligeledes på 510kr, men den havde han fået, fordi han holdt 5cm ind over stregen, der er mellem båsene. Ham følte jeg med!


    Det er også sket med min kære mormor...


    Men P-vagten kan ikke vide at i havde gået ud af bilen for 15 min. siden, og når p-skiven står på et tilfældigt klokkeslæt, kan han ikke vide i lige er kommet, og at den ikke har stået der siden (eks.) kl. 04:28. På den måde er det 100% jeres egen skyld.
    At du så ikke vil/kan betale er så noget andet...

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

    Rettet en gang, sidst af Slammand ().

  • Der er ikke andet at gøre end at betale, du kommer til det i alle tilfælde, desværre. Jeg har lige betalt en p-bøde , for at holde kun 7,6 meter fra et hjørne! og det på vores lille stille gade her på Amager hvor jeg bor, surt... men man skal sku være vågen og huske den forbandede skive. :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af EdgarBaba
    Ja, det er sikkert ganske naturligt at få en bøde, som jeg har fået det. Men jeg nægter nu alligevel at betale, da jeg ikke mener, det er fair, at der går mindre end 15 minutter efter vi er stået ud af bilen, til vagten begynder at holde øje med den.


    Jeg snakkede også med en anden, som havde fået en endnu mere urimelig bøde. Den lød ligeledes på 510kr, men den havde han fået, fordi han holdt 5cm ind over stregen, der er mellem båsene. Ham følte jeg med!


    Tag det nu som en mand og betal den skide plovmand - jeg tror sku' ikke det gør nogen stor indflydelse på resten af din fremtid :]
    Hvis du slipper for at betale vil jeg godt nok blive forbløffet, for der er faktisk slet ikke noget du kan tillade dig at klage over - parkeringsvagten har ikke gjort nogen fejl, og som Slammand siger så er det 110% jeres egen fejl...
    Den slags skal hellere bare betales og glemmes så hurtigt som muligt - ikke al det pjat ;)

  • Bare gør som jeg gjorde sidste gang jeg rendte ind i 3 mc betjente som ikke syntes min kørsel på min mc hørte hjemme i trafikken!, Jeg ringede da bare til poilitigården og sagde at jeg ikke havde råd så vi må lige finde ud af noget med afdrag, damen brokkede sig, jeg sagde at så kunne da bare lade være med at give mig en bøde. Endte med at jeg afdrager 100kr om måneden:D
    Syntes dog det er helt fair at folk som glemmer at sætte P-Skiven får bøde og at den slår hårdt. Det bliver nok sjovere hvis de får indført det med at de slæber bilen væk, hehe så hedder det bøde + at betale for at få bilen igen. Kan man ikke finde P-Plads bør man måske overveje den kollektive trafik *host*.


  • øv det er sq surt, Edgar :( ..510bobs for at glemme den skide skive, det er godt nok i overkanten :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af EdgarBaba
    Eftersom vi ikke har holdt ulovligt parkeret, men bare har glemt at stille p-skiven, ville jeg lige høre, om der ikke også er andre, der mener, at det er lige lovlig mange penge at komme af med, bare fordi man har glemt at stille skiven?


    Tja ... Så kan man jo lære det ... ;)


    Hvis de ikke gav den samme bøde for at glemme at stille P-skiven, så ville der jo være fordel i at "glemme" det hvis man ved man kommer til at holde der længere end man må .... Som ville give en både af normal størelse. Derfor er de samme størelser ... Som jo er logisk og til at forstå ... ;)


    Men ja, det er sure penge ... Det er også sure penge at komme af med hvis man kommer 10 min for sent efter de fx. 2 timer og der ligger en bøde, men sådan er det jo ... Så kan man jo bare lære det. At pive over gør det jo ikke bedre ... :))


    og NEJ, du kan IKKE gå i retten med det ... ;)

  • Hehe sådan en bøde har jeg også fået. Der er intet at gøre, for det er jo din egen skyld. P-vagten har, som mange siger, intet forkert gjort.


    Hehe og tage det i retten er da ret drastisk (læs: dumt). Du får intet ud af det, udover en masse udgifter. Det er 510 sure kroner, men det kan ikke betale sig ikke at betale dem ;)