Doom 3 vs Doom 3

  • Ja jeg er bare lidt nysgerrig. Hvor meget tror i Doom 3 til Xbox kan hamle op med Doom 3 til PC? I min mening ser Doom 3 til Xbox ud af crap iforhold til PC versionen, men jeg har hørt nogen udtale sig om (fordi de siger de har spillet Doom 3 til Xbox) at det kan matche det grafisk og slår det på en del punkter.
    Jeg synes det er latterligt, men vil bare lige høre jeres mening. Er det mig der er fuldstændig skør, eller dem der bare har lidt fanboy i blodet?

  • Xbox vil aldrig kunne matche en PC's perfomance.. Punktum.


    Måske hvis der kommer en Xbox 2, at den så er lige bedre lige de første par måneder.. Men PC vil hurtigt komme op på den igen, ligesom sidste gang :]


    Og nej, Doom 3 er ikke optimere til Xbox, jeg vil endda gå så langt som at sige det er en port af PC versionen, selvom jeg nu ikke er helt sikker..



    PC
    [Blocked Image: http://image.com.com/gamespot/images/2003/screen0/469881_20031205_screen002.jpg]



    Xbox
    [Blocked Image: http://image.com.com/gamespot/images/2004/screen_e3/914444_20040505_screen002.jpg]


    Nu er det self ikke rigtig noget bevis, da man ikke ved hvad stadie billeder er taget på.. Men alligevel :roller:

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

    Rettet en gang, sidst af Hayes ().

  • Ja, vil jeg også mene, og nej den er ikke udviklet seperat til Xbox det er en nedvandet version af PC versionen, og der er sikkert blevet cuttet og lavet en del om på banerne også, fordi de elementer og baner der var i sin originale stand, var for meget for den lille Xbox. Derfor jeg bare ikke kan se hvordan nogen kan mene Xbox versionen kan slå PC versionen, også selvom jeg kun basere min mening udfra de informationer der er og ikke har spillet det reelt. Har bare fået at vide at min mening ikke betyder meget, og at jeg vil ændre mening når jeg sidder og spiller det, men det kan jeg så ikke lige se skulle gøre den store forskel, hehe


    Tak for jeres meninger indtil videre btw

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    En Xbox er baseret på 733 Mhz P3 og Gf 4* siger det ikke det hele ;)



    *forbeholder mig retten til at tage fuldstædigt fejl


    mener ik det er gf4, men et eller andet custom made grafik kort..sikkert ik meget bedre tho :P


    XBox Specs


    CPU: 733 MHz chip crafted by Intel
    Graphics Processor: 250MHz custom chip named XGPU, developed by Microsoft and nVIDIA
    Total Memory: The RAM in the Xbox will be supplied by Micron, it will be 64 MB running at 200MHz DDR (Double-Data-Rate)
    Memory Bandwidth: 6.4 GB/sec
    Polygon Performance: 125 M/sec
    Sustained Polygon Performance: 100+ M/sec (transformed and lit polygons per second)
    Micropolygons/particles per second: 125 M/sec
    Particle Performance: 125 M/sec
    Simultaneous Textures: 4
    Pixel Fill Rate - No Texture: 4.0 G/Sec (anti-aliased)
    Pixel Fill Rate - 1 Texture: 4.0 G/Sec (anti-aliased)
    Compressed Textures: Yes (6:1)
    Full Scene Anti-Alias: Yes
    Micro Polygon Support: Yes
    Storage Medium: 2-5x DVD, 10GB hard disk, 8MB memory card
    I/0: 2-5x DVD, 10GB hard disk, 8MB memory card
    Audio Channels:64 (up to 256 stereo voices)
    3D Audio Support: Yes
    MIDI DLS2 Support: Yes
    AC3 Encoded Game Audio: Yes
    Broadband Enabled: Yes
    Modem Enabled: No
    DVD Movie Playback: Remote control package required
    Maximum Resolution: 1920x1080
    Maximum Resolution (2x32bpp frame buffers +Z): 1920x1080
    HDTV Support: Yes
    Controller Ports: 4 USB Ports

  • Jeg personligt synes Xbox er den bedste console derude ligenu, men når man begynder at sammenligne med spil som Doom 3 til PC eller bare HL2 for den sags skyld, så kan man virkelig se hvor langt der er imellem.

  • spillet på xboxen vil kun køre i 640X480 og der vil kun være shader 1.2 effekter... sååå pc versionen vil være langt bedre GRAFISK

    P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
    Sapphire X800GT
    4 X 512 mb DDR400
    Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet


  • Baseret på på GF 4

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    Hov hov du :boxing:


    GF 4 yder udemærket men grafikken er bestmt ikke noget at prale af men Far cry er den meget ked af :boxed:


    Hehe... I know ... Driller bare ... Er altid lidt kæk når jeg har haft dame på besøg ... :))

  • xboxens gfx er et GF3 som er sat i ydelsen ca mellem gf3 og gf3ti500


    PS2 ved jeg ikke lige om det kan passe at det er en P200 vil tro den er lidt støre den cpu eller hvad man kalder det men kan sige at den køre med RDRam


    så hvis vi går tilbage til spørgsmålet ang xbox og doom3 så skulle det jo ikke være nogle probs at køre doom3 på den med rimlig grafik da det netop var gf3 som de brugte da de startede på doom3


    de siger jo osse at man skulle kunne køre doom3 på et GF2 uden probs men nok ikke med meget guf slået til ;)


    ret mig hvis jeg tager fejl

  • Ps2ens CPU og arkitektur har ikke noget at gøre med Pentium/X-86 arkitekturen. Den er udviklet af Sony selv baseret på det gamle PS Chipset. Den er RISC baseret og ikke CISC


    Det er rigtigt de sagde de ting du nævner, men billederne fra dengang hvor demionstrationen vblev lavet på GF3 ved man godt var lidt.... utroværdig. Spillet blev kørt med fuld grafik, maximum detaljer i demonstrationen, af skygger og alt det der. Det var nok mere et salgs trick fra Nvidias side, end det var et reelt bud på hvad spillet krævede.

  • Sony Playstation2 Specs


    The Playstation 2 comes loaded with the 128 bit Emotion Engine as it's processor. It has a clock frequency/speed of 294.912 MHz and has 32 MB of main memory for vast gameplay. For the system graphics, it has the Graphics Synthesizer. It has a clock speed of 147.456 MHz and an embedded 4 MB of memory. And when pushed to its max can pump out 3D CG Geometric models at over 66 Million Polygons per second. The PS2's sound processng will be handled by the SPU2. A sound chip with 2 MB of embedded memory. It can do 48ch voice operations plus those directly on the software. The system has a drive that reads both CD-ROM and DVD-ROM discs. It reads CD's at 24x and DVD's at 4x. As for expansion stuff, the system has two attached Universal Serial Bus ports for expandability of the hardware at later dates. And when it comes down to communication, the PS2 has an I/O Processor CPU at it's core. This chip is as powerful as the entire PlayStation (first one) system. It has a CPU Clock Frequency of 33.8MHz.System dimensions are 301mm (W) X 178mm (D) X 78mm (D); 12-inch X 7-inch X 3 “.


    ... Kort sagt ... Et stykke lejetøj der ikke kan måle sig med en computer. Det er jo trods alt kun en konsol. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Sony Playstation2 Specs


    The Playstation 2 comes loaded with the 128 bit Emotion Engine as it's processor. It has a clock frequency/speed of 294.912 MHz and has 32 MB of main memory for vast gameplay. For the system graphics, it has the Graphics Synthesizer. It has a clock speed of 147.456 MHz and an embedded 4 MB of memory. And when pushed to its max can pump out 3D CG Geometric models at over 66 Million Polygons per second. The PS2's sound processng will be handled by the SPU2. A sound chip with 2 MB of embedded memory. It can do 48ch voice operations plus those directly on the software. The system has a drive that reads both CD-ROM and DVD-ROM discs. It reads CD's at 24x and DVD's at 4x. As for expansion stuff, the system has two attached Universal Serial Bus ports for expandability of the hardware at later dates. And when it comes down to communication, the PS2 has an I/O Processor CPU at it's core. This chip is as powerful as the entire PlayStation (first one) system. It has a CPU Clock Frequency of 33.8MHz.System dimensions are 301mm (W) X 178mm (D) X 78mm (D); 12-inch X 7-inch X 3 “.


    ... Kort sagt ... Et stykke lejetøj der ikke kan måle sig med en computer. Det er jo trods alt kun en konsol. :))


    ja den er skod..men den skal heller trække noget windåse , og den har heller ik 40 processes igang imens man spiller, den er optimeret 100% til at spille på...så den power en pc har, har den slet ik brug for med de spil osv der laves idag..xbox er den bedste konsole på market IMO..