Gaobot virus.. Kan sq ikke komme af med den !

• Hej hej allesammen..

Jeg har nu haft virus i en uges tid og den er ved at gå mig meget på nerverne.. Det er .. :

W32.Gaobot.gen!poly

Siger norton ihvertfald.. Men den kan ikke fjerne den.. Har så prøvet at hente et removal tool kun til denne virus.. Men den kan heller ikke tage den..

Er gal i nøden over denne skod virus.. Hvordan fjerner jeg lige det skidt ?

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

• Google kan hjælpe med alt - søg derinde, og du ka evt finde et forum hvis det er løst allerede :)

• Har selv næsten lige haft den.. Og prøvede google og meget mere... Også norton.. Den eneste mulighed jeg kom frem til var formatering...

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

Oprindeligt indlæg af Krillen
    Har selv næsten lige haft den.. Og prøvede google og meget mere... Også norton.. Den eneste mulighed jeg kom frem til var formatering...

Ja det er også den eneste vej jeg kan se.. Men jeg har herre mange meget vigtige dato.. Og jeg kan ikke brænde dem ud for der er tale om 30+ GB..

Hvad faen skal jeg da gøre !?!? :(

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    2x GeForce GTX295
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

Oprindeligt indlæg af Krillen
    Har selv næsten lige haft den.. Og prøvede google og meget mere... Også norton.. Den eneste mulighed jeg kom frem til var formatering...

enten googlede du ikke ok ellers gjorde u det forkert..

Oprindeligt indlæg af FonZi

Ja det er også den eneste vej jeg kan se.. Men jeg har herre mange meget vigtige dato.. Og jeg kan ikke brænde dem ud for der er tale om 30+ GB..

Hvad faen skal jeg da gøre !?!? :(

få fat i en ven, kom med en tom HDD og smid alt derover på?

Oprindeligt indlæg af Wraper

få fat i en ven, kom med en tom HDD og smid alt derover på?

hmm.. tjaa.. Kunne man vel.. Men er der ikke andre måder ? Den nærmeste ven jeg kender som har en computer jeg må pille i bor .. langt væk..

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    2x GeForce GTX295
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

Kigger da lige på google så :)

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    2x GeForce GTX295
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

• jeg har lige købt en 200 gb hdd... den er hjemme på torsdag, hvis du kan vente så lang tid kan du komme op til skive og så kan vi fixe dine dat(o?)a ...:P ...

hvis det var noget.

Syns det var svært at finde der var noget værd.. Prøvede det meste :P! Men den ville ikke forsvinde..

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

• W32.Gaobot.gen!poly har haft mange problemer med den hos en ven.... selv efter format kom den med det samme igen.......... fatter ikke hvorfor.... men der findes et tool der kan fjerne den...
    prøvede med flere forskellige... så hav tålmodighed

http://securityresponse.symant…/avcenter/tools.list.html

P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
    Sapphire X800GT
    4 X 512 mb DDR400
    Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

• Hey.. I må undskylde at jeg ikke lige har svaret.. Men nu virker min computer ikke mer 8o .. Lige som jeg igår var ved at skrive et reply gik den kold.. Åbnede så Taskmanageren.. Puhaa.. Der var 34 programmer som hed noget med "xxxxx_update" Hvor x er et tal .. Genstartede så, men nu åbner det lort hele tiden !! Så lige nu sidder jeg ved min bærbar..

Så nu skal jeg så bruge hjælp omgående, har prøvet det andet i har skrevet men der er ikke noget af det der har hjulpet ! :boxed: :(

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    2x GeForce GTX295
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

Rettet en gang, sidst af FonZi ().

• Hvor placerer den sig?
    Har du prøvet at fjerne den i fejlsikret tilstand?
    Kender ikke til lige netop den virus men de fleste kan fjernes ved at fjerne nøglen i registreringsdatabasen og fjerne selve virus manuelt

• hej jeg søgte hjælp hos dem jeg har mit antivirus prog. fra og tja jeg har ingen virus mere men puteren virker ikke en skid af den grund.

Her er hvad jeg fik ud af at prøve at få support!

Gaobot er en orm. Dette betyder at du ikke behøver at besøge hjemmesider, dobbeltklikke på filer eller lignende. Ormen kan inficere alle systemer som mangler de nødvendige sikkerhedsopdateringer...

Gaobot udnytter kendte sikkerhedshuller som Microsoft forlængst har udsendt rettelser til. Det drejer sig om følgende:

DCOM RPC (MS03-039):http://www.microsoft.com/techn…ty/bulletin/MS03-039.mspx
    WebDav (MS03-007): http://www.microsoft.com/techn…ty/bulletin/MS03-007.mspx
    RPC locator (MS03-001):http://www.microsoft.com/techn…ty/bulletin/MS03-001.mspx

Du skal opdatere din Windows-installation via Windows Update. Der er en grund til at disse opdateringer frigives - nogle gange retter de meget alvorlige sikkerhedshuller i Windows. Desuden skal du overveje dine passwords på computeren - denne orm prøver at gætte sig vej frem og sagtens håndtere meget simple passwords.

http://windowsupdate.microsoft.com

Hvis ellers du har lavet en komplet scanning (Norman-ikon -> Scan harddiske) og Norman har fjernet diverse infektioner, så overføres disse til Karantæne hvorfra de slettes automatisk efter en nærmere defineret periode. Du kan også selv højreklikke på instanser i Karantæne og vælge Slet...