Internethastighed

• Hey...har lige fået installeret 2mbit ADSL og kunne derfor godt tænke mig at se om jeg får den hastighed, jeg betaler for - Har I nogle gode links til pålidelige tests af dette - gerne danske

/Henrik

• Gå ned i start og vælg kør....

skriv cmd
    Og skriv derefter hvad jeg skriver herunder:

ftp

open ftptest1.tele.dk

ftp
    ftp

bin

hash

cd pub

get 1Mtest.rnd

Derefter begynder den og hente en 1MB testfil... Du kan også hente nogle større.. Fx 5Mtest.rnd og 10Mtest.rnd... Eller hvad med en 100Mtest.rnd...
    Det er vigtigt at du skriver STORT M i 1Mtest.. Ellers virker det ikke..

• Her er et par resultater fra min linie:

1 MB:
    ftp: 1048576 bytes received in 2,06Seconds 508,52Kbytes/sec .

5 MB:
    ftp: 5242880 bytes received in 9,72Seconds 539,45Kbytes/sec .

10 MB:
    ftp: 10485760 bytes received in 19,34Seconds 542,10Kbytes/sec .

100 MB:
    ftp: 104857600 bytes received in 192,06Seconds 545,95Kbytes/sec .

• ok...

Ok...lyder enkelt...jeg kører lige et par tests og submitter resultaterne - måske kan du hjælpe mig med at tolke dem - det er jo en temmelig heftig forbindelse du selv sidder med

/Henrik

• 1 MB

ftp: 1048576 byte modtaget i 4,89 sekunder 214,39 ved Kbyte/sek.

5 mb

ftp: 5242880 byte modtaget i 23,45 sekunder 223,55 ved Kbyte/sek.

10 mb

ftp: 5242880 byte modtaget i 23,45 sekunder 223,55 ved Kbyte/sek.

Lyder dette ok?

• Det lyder ok for en 2 mbit linie...
    Du har dog lavet en mindre fejl...
    Du har sat resultatet for 5 MB ind to gange...

Men 223 kb/s er nok max på de fleste 2 mbit via ADSL...

Da jeg selv havde ADSL 2 mbit lå min max også omkring 220 kb/s...

Så det skal du være godt tilfreds med...
    Hvilken udbyder er det forresten hos?

• Ja.. Vi har sku lidt problemer med vores net!.. Har ogs 2mbit, og med 5Mtesten, der modtager vi kun med 125kb/s.. ret dårligt, og det er fordi vi ligger for langt fra den der box hvor vi får signalet fra.. øv øv!! Så nu skal vi ha nedgraderet vores net til 1024 tror jeg!

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Oprindeligt indlæg af jurban
    Ja.. Vi har sku lidt problemer med vores net!.. Har ogs 2mbit, og med 5Mtesten, der modtager vi kun med 125kb/s.. ret dårligt, og det er fordi vi ligger for langt fra den der box hvor vi får signalet fra.. øv øv!! Så nu skal vi ha nedgraderet vores net til 1024 tror jeg!

Ja, det er sgu lidt kedeligt....
    Men det ville da også være dumt at betale for en 2 mbit når i ikke kan bruge hele båndbredden...

Oprindeligt indlæg af Bubbi

Ja, det er sgu lidt kedeligt....
    Men det ville da også være dumt at betale for en 2 mbit når i ikke kan bruge hele båndbredden...

Jo.. he he.. Men det eer ogs lidt dumt af TDC.. De burde jo sige atvi ikke kan udnytte det, INDEN vi får det.. Nu skal vi jo højst sandsynligvis betale for at få det nedgraderet..

Off-topic: Er der nogen med erfaringer på WebSpeed området?

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• 1Mtest: 7.83 sekunder - 133.95 KB/s

5Mtest: 42.53 sekunder - 123.27 KB/s

10Mtest: 85.36 sekunder - 122.84 KB/s

Det er vel meget passende for en 1Mbit forbindelse? :)

• Ej! he he.. det er satme snyd!
    Så får du jo ca. det samme som mig

• Ja meget fint, får nogenlunde det samme med min 1mbit

• Slet ingen af jer der gidder lave 100 MB testen.. :T
    Ej bare pjat...

Kommer til at tage lidt til på en 1 Mbit...
    Har lige kigget lidt på noget info på mit Kabel Modem... Og faktisk er det capped som en 4.6 mbit... Og det er jeg nu godt tilfreds med.. :)

Oprindeligt indlæg af mulvad
    Hey...har lige fået installeret 2mbit ADSL og kunne derfor godt tænke mig at se om jeg får den hastighed, jeg betaler for - Har I nogle gode links til pålidelige tests af dette - gerne danske

/Henrik

Prøv denne her test på Supportweb.dk Her kan du teste flere gange efter hinanden for at få et gennemsnitligt resultat. Og den er rimelig præcis. 8) Jeg får 55.1 kb/sek med en 512/128 forbindelse og det er samme hastighed når jeg f.eks. downloader både store og små filer. 8)

Oprindeligt indlæg af bentzin
    Prøv denne her test på Supportweb.dk Her kan du teste flere gange efter hinanden for at få et gennemsnitligt resultat. Og den er rimelig præcis. 8) Jeg får 55.1 kb/sek med en 512/128 forbindelse og det er samme hastighed når jeg f.eks. downloader både store og små filer. 8)

HeHe...

Oprindeligt indlæg af bentzin
    Hvilken forbindelse har du Grill´ ?( Ser da helt vildt ud 8o
    Er det virkelig rigtigt så er jeg en smule misundelig ;)
    Min ser således ud for en 512/128:

en ren 1 Mbit forbindelse. Kan dog godt komme op og sparke røv nogle gange hvis ingen andre i bygningen bruger deres net ... Så har den tiltends til at samle lidt sammen .... Men så længe jeg bare har min 1 Mbit uden tab, så brokker jeg mig ikke. Den ligger stort set på minimum 1100 Kbit/s... og så opefter, så det er jo fint.

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

en ren 1 Mbit forbindelse. Kan dog godt komme op og sparke røv nogle gange hvis ingen andre i bygningen bruger deres net ... Så har den tiltends til at samle lidt sammen .... Men så længe jeg bare har min 1 Mbit uden tab, så brokker jeg mig ikke. Den ligger stort set på minimum 1100 Kbit/s... og så opefter, så det er jo fint.

Okay - får snart en 2048 fra CC (1.juni hvis alt går vel) og om ca. et års tid får vi beboernet med min. 512/512 (hvis alle er på samtidigt)

• He he.. Uanset hvor meget jeg booster min opkobling, så vil jeg altid ha en dårlig forbindelse.. Det ændrer jo ikke på længden hen til vores modtager-box... Eller hvad man kalder den..