Hej alle.
Jeg har igennem en lang periode haft problemer med min computer.. Jeg oplever i nogle spil såsom: PUBG, Fortnite, ARK: survival evolved, Apex Legends, Dota2, Mist Survival og flere at min computer går i sort skærm og mine blæsere går amok og det eneste jeg kan gøre her efter er at holde power knappen nede indtil den slukker! Jeg har ikke andet end steam kørende i baggrunden, måske Discord men eller har jeg intet andet kørende. Har prøvet slette alle drivere og geninstallerer dem, har prøvet at slette diverse spil og geninstallerer dem.. Har formateret maskinen og geninstalleret win10 men uden succes.. Har målt temperaturen på maskinen og det eneste der bliver varmt er CPU og jeg har prøvet at skifte coolingpaste men uden resultat. Sgu mene min køler burde være rigeligt ? Jeg er i vildrede over hvad jeg skal gøre herfra og håber nogle herinde kan hjælpe mig?!
Mit setup er som følgende:

computer crasher i spil
-
-
Deler du filer med andre computere på dit hjemme-netværk ,som kan tildele din PC : malware /virus ??
Det ligner det du sloges med sidste år.. indtil 21 december
Hvornår blev den dårlig igen ?
-
Nej jeg deler ikke filer med andre. Jeg har tilmed lige formateret min computer og KUN hentet steam, discord, msi afterburner og lightshot!!
Afterburner er ikke for at oc men blot for at prøve at skrue op for min blæser..
Jeg har prøvet at hente OCCT og kørt det i et kvarter og min cpu blev 85 grader men crashede ikke.. -
Hvor varm bliver din cpu under normal brug ?
-
Det her screenshot er lige taget. Jeg sidder og ser film og er på facebook på hver sin skærm så det er vel normal brug det vi ser her?
-
Har kørt samme test i 15 min. Med følgende indstillinger
Varighed : 15 min.
Datasæt : Stor
Tilstand : Ekstrem
Belastnings type : Stabil tilstand
Instruktionssæt : Auto
Tråde : Fast
Antal Tråde : 36
Varmeste Core : 38 C
CPU Package :Max 44 C
Så ud fra dette ,syntes jeg at de 85 C på din CPU : Er meget varmt..
Har du 2 blæsere på din NH-D15 (Push & Pull) ? Kan der være 3 ?
Sidder NHD15 vinkelret på CPUen Er der noget der kan spærre for luftgennemstrømningen ? Er kølepastaen blevet tør ?
-
jo det tænkte jeg da også selv. Konstaterede også bare at den ikke crasher ved den test.
Men hvad pokker gør jeg galt? Jeg har cooling paste på cpuen.. Jeg har en (tror jeg) god køler.. hvorfor bliver den dog så varm ? -
Du HAR en god køler !
Hvad med din kasse ...Kan der komme luft ind og ud ?
-
Jeg har denne model: https://www.komplett.dk/product/909202?noredirect=true
Har en blæser monteret foran kun da der ikke er plads til en pga. cpu-køleren bagpå! -
Det kender jeg ..Et godt kabinet ..
Det er nok ikke årsag til varmen
Hvad er din core speed (Core clock) på CPU`n når du kører test programmet ?
-
den ligger stabilt på 3699.04 hvis det er det rigtige jeg kigger på ?
-
Din Core clock ligger 100 Mhz for højt
Prøv at reducere multiplyer med 1 i din BIOS
-
hmm okay hvordan kan den gøre dette ?
Jeg har ikke pillet ved det selv nemlig.
har tilmed prøvet at sætte det tilbage til standard indstillingerne i bios da jeg havde formateret lortet for en sikkerheds skyld !! Men tak jeg prøver dette! Sådan her ser det ud her et kvarter efter jeg startede testen!
-
Nu sidder jeg og kigger i BIOS. Kan ikke tilgå CPU settings eller CPU ratio og ej heller adjusted CPU frequency ? Så jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg går 🙈
-
-
Jo men jeg har opdateret mit BIOS og det ser og fungerer ikke længere som vist i den manual.. uanset hvordan jeg prøver så kan jeg ikke få adgang til at ændre i det ? 😔
-
Det er forstået
Så må jeg se om jeg kan finde på noget, i morgen....
-
mange tak! Jeg skal nok selv kigge videre indtil jeg går i seng. Finder jeg noget jeg kan bruge så skal jeg nok opdaterer det herinde
Hvis ikke jeg har skrevet herinde inden i morgen så er det fordi jeg intet har fundet
-
Nå indtil videre har jeg fået skruet ned for det men om det er permanent ved jeg ikke.. Brugte MSI Command Center til at gøre det..
Nu prøver jeg med en gang pubg så krydser jeg fingre
-
nej det virker overhovedet ikke
og så oven i købet at da den crashede lå den faktisk ikke højere end 60 grader på både grafikkortet og cpuen !