Opdatere BIOS, nemmest?

  • Hej


    Jeg har et Asus ROG Strix X570 E-Gaming liggende sammen med en Ryzen 7 5800x. Jeg skal have opdateret min bios og ville gøre det vha en usb og "bios knappen" på bagsiden. Nu har en ven lånt mig en 2200G da han sagde det er nemmere.


    Er det nemmere at opdatere bios vha: A 2200G eller via B USB og "bios knappen"?


    En der ligger inde med en overskuelig guide til A eller B?



    Bedste hilsner

    Michael

    Asus ROG Strix x570-E Gaming ----- MSI z170 m7
    AMD Ryzen 7 5900x ----- Intel i5-6600K 3.5GHz
    Corsair H100i Pro RGB

    Corsair Vengeance RGB PRO DDR4-3200 4x8 GB
    Corsair CX750M
    MsI GeForce GTX 1070 8gb
    Samsung 970 EVO Plus M.2 NVMe - 500GB x 2
    Samsung 870 QVO SSD 2TB

    PNY SSD 480gb
    Fractal Design Define R6 i Gunmetal
    MSI Optix MPG341CQR 34"

  • Din ven mener vel, at det med 2200G er nemmere at få computeren samlet til boot og grafik på skærm, da grafik er i CPU'en og skærmen tilsluttes med HDMI fra bagpanel på bundkortet. Proceduren for update af bios er dog den samme i begge tilfælde, A og B. Det er noget nyt med sådan en 'bios knap' bag på et Asus bundkort, og det kan jeg ikke kommentere. For mit 450 chipset Asus foregår det fra bios, hvor det er indbygget på menu. Men hvis du har computeren samlet med dit store Geforce grafikkort og det kan boote, så ville jeg ikke skifte CPU og rode med kølepasta og køler forfra, bare for at opdatere bios. Iøvrigt kører den vel så også med den gamle bios. Hvad kommer den nye bios med ?

  • Jeg kan godt se, at der en ny bios fra 8/12, som ikke er en beta. I downloaden er en renamer som skal køres på cap filen. Resultatet lægges så alene på en usb.

    Dernæst gør du som står i manualen side 3-23 (evt. uden brug af knap).