Bedste VR headset

  • Alt andet end Oculus, hvad mener I er det bedste headset under 10.000 kr. ?


    Ønsker man standalone og inside-out, 6DOF, pass through og minium 90 hz, så vinder Quest 2 fra Oculus vist, men er der reelt nogle alternativer, stand alone eller ej ?


    Pimax ja, men det er med base stations og ledning og det er bøvl. Plus et dyrt grafikkort.


    HTC er døende på hardware?


    HP reverb 2, ja men da ikke specielt imponerende, relativt, i følge diverse reviews.


    Deca VR, guld og gønne skove, men ingen ved om de overhovedet bliver til noget.


    Nogen bedre bud?

  • Ulempen med Quest 2 er at det kræver Facebook login og at de bruger dine data. Gynger og karruseller, det er derfor de kan underbyde marked. Man skal også huske at den kommer skrabet, så man kommer nok til at bruge ydeligere penge på en elite strap og meget andet gøgl.


    Der findes en del producenter, og konkurrencen bliver nok ikke mindre i 2021.


    Indenfor AR briller findes der fx over 72 mærker, og rygterne siger at alle de store tech giganter arbejder på at vi skal gå med briller. Hvor mange der er i VR har jeg ikke overblikket over.


    Skal man slippe billigt kan du købe et headset adapter til dine mobil og lege "light VR" (3DOF), men fint til fx at få en stor biograf skærm og se en video.

    Når folk så ringer til dig bagefter, er du løbet tør for strøm.

  • Hej Mikael


    Jeg står lige akkurat i samme situation som dig.

    Jeg tror desværre kun der er de to valg du selv er inde på en Quest eller G2.

    Jeg har lige prøvet Questen hos en nabo og jeg synes det var helt vildt fedt. Jeg synes styringen var rigtig god, dog da jeg spillede bordtennis kom den dog lidt til kort (fint med baghåndsspil, men så snart forhånden kom frem og man skulle slå lidt hårdt/hurtigt, hmmm ikke imponerende tracking.), men god i skydespil hvor jeg synes den var ret præcis og ingen hakken i trackingen.

    MEN ja det er jo ikke det bedst opløste vr headset, det er jo så her Hp reverb G2 kommer ind i billedet. Det skulle være helt vildt hvor meget skarpere tingene står. Nu har jeg set en del videoer og jeg må sgu godt nok sige jeg var lige ved at springe på en pre-booking. Men så er jeg så glad for jeg ikke gjorde det, for hvad den har af overlegenhed i forhold til quest i opløsning/skarphed der mangler den rigtig meget i tracking. Så kan man købe nogle base-stationer og et trackingsystem fra en af de andre mærker og bruge sammen med, MEN så bliver det sgu for dyrt og besværligt for mig.

    En ting man også skal huske på er jeg større opløsning i brillerne jo bedre computer skal du have. En ting er at din computer kan køre spil flydende på din pc skærm, et andet er når computeren skal få det til at køre flydende på to skærme. Jeg har selv en over 10 år gammel pc og lige om lidt vil jeg skriver en tråd hvor jeg gerne vil have hjælp/menning til den computer jeg havde tænkt mig at støbe sammen (som skal kunne køre vr),

    Jeg bliver lidt i tvivl om nu er det rigtige tidspunkt og sætte en computer sammen for vr.

    Ført så vil jeg gerne have der bare skete lidt mere inde for VR - En HP reverb G2 med GOD tracking/styring, så er jeg med...Måske, fordi jeg er lidt nervøs for om det hardware vi kan købe lige nu rtx3080 og en god CPU er nok til VR. Og grunden til jeg siger det er at Microsoft flight simulator lige er kommet med VR support. Det ser HELT VILDT ud, MEN ikke engang noget af det nyeste hardware kan køre det 80% flydende...ELLER det vil sige, hvis du har Quest vil sandsynligheden for et mere flydende flyvende spil værre større end hvis du spillede det på en Reverb g2. Det er fordi at jo større/bedre opløsning der er i dit vr headset jo bedre hardware skal der til (der er jo også forskel på om man køre 1080p (der skal ikke grinnes), 1440p eller højere). Og hvis det nyeste hardware allerede nu har problemer med at køre et spil flydende, hmmm hvor fremtidssikkert er det så lige og har jeg lyst til at smide 21.000kr efter noget der ikke holder.

    For hvis jeg skal være ærlig, så har jeg været med på pc spil bølgen siden 90'erne (nej har aldrig siddet flere timer om dagen, men synes det er hyggeligt at spille engang i mellem) og hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg virkelig at det er det samme og det samme, år efter år der kommer ud. FIFA det samme spil bare med nye fine ord som ikke gør en dyt anderledes i over 10 år i træk og alle de FPS serier der spinner på det samme og som i virkeligheden ikke tilføjer noget som helst (ja ok dobbelt spring, lidt nye baner/der er lagt et nyt lag maling på). Der var engang hvor de blev nødt til at tænke andelerledes og investere. Nu bruger de bare den samme skabelon igen og igen og heldigt for dem at multiplayer er blevet så populært, så kan spillerne underholde hinanden, mens de ikke behøver at finde på nye historier, nye typer spil eller en singleplayer del der vare over 10 minutter (ok sat på spidsen, så 2 timer).

    Det er lige derfor jeg vil have VR, ny måde at spille på og der ligger ikke nogen skabeloner i skuffen hos de store spiludgivere der kun tænker penge penge penge. Nej de skal investere penge og lave noget nyt og det er der ikke mange af dem der gør hvilket siger lidt om dem. Men dejligt at se HalfLife få nyt liv i vr, dejligt med Microsoft der bare sætter baren for hvor visuelt fantastisk det kan se ud og så lige lave en VR del. det er så småt begyndt at gå op for nogen at der faktisk kan være penge og tjene i VR verdenen og det må jo desværre siges at det altid er det største incitament i den verden vi lever i.


    Du blev ikke en dyt klogere på dit spørgsmål, beklager.

  • Hej


    1. Der er ikke noget der hedder langsigtede på IT hardware marked. Der kommer formentlig masser af nye headset i løbet af dette år. De er gode til forskellige ting, jeg gætter på at FOV er vigtig ved Flight Simulator? Pimax har god FOV headsets, har dog ikke prøvet dem.

    Til erhverv kommer G2 med en omniversion og ellers findes der til Erhverv headsets der koster væsentlig mere, men som tillige er i en helt anden klasse.

    Hvis det er Quest 1 du har prøvet er der nok et stort spring til G2.


    2. Kan 3080 ikke klare VR? Hvor har du det fra? Om ikke andet 3090?


    3. Problemet lige nu er overhoved at få fat på de gode komponenter, så det er egentlig den største udfordring med grafikort lige nu.


    Hvis du kan, så vent et halvt års tid med at gå ind i PCVR gaming, så ved vi nok lidt mere om hvad der kommer på marked af den næste generation.

  • Jeg har selv et Valve Index VR kit. Kan helt klart anbefales. Ja prisen er ret høj i forhold til de andre på markedet, men nu er det jo Valve vi snakker om.

  • Ejer selv en Vive og har derudover prøvet Pimax 8K, Quest 1 og 2.


    Ud af dem er Quest er nok mest brugervenlig, om end jeg er meget lidt fan af facebook delen. At slippe for kabler er lækkert, men så er det heller ikke vigtigere for mig, ligesom jeg har det helt fint med at sætte basestations op.


    Min Vive trænger også til udskiftning. Opløsningen er ikke høj nok og og et skift til pro er stadig ringere opløsning end questen, så det er et ringere valg.


    Pimax har jeg kun prøvet kortvarigt, så nåede ikke at bemærke evt. udfordringer der måtte have. Men til gengæld var jeg kæmpe fan af 8K og større FOV som gør en verden til forskel ift. indlevelsen, som man jo må sige er en af de primære ting ved VR. Men prisen er også noget andet for selve headsettet og som du selv nævner - held og lykke med at finde en grafikkort.