Indlæg af Mikael

    Hej


    Har nogle NFC tags og med Android virker det fint. Man aktivere bare NFC og så læser Android den.

    Det er smart og kan redde hele verdenssituationen eller noget 😄


    Jeg har så en ven med en nyere iphone 13 mini og der skulle være NFC på, men der sker ikke en dyt.


    Er det fordi NFC skal kodes til henholdvis Android og Apple særskilt?

    Følg fx Stephen Diehl på Twitter for kritik af krypto, nogen gange er det bare påstande uden videre, andre gange interessante links.


    Altenativt web3isgoinggreat.com .


    Så er der denne her der læner sig mest op af Bitcoin, imponerende at den olding stadig er i live.

    Nogen ting kommer han for let over, men kan jo heller ikke dække alle krypto'er. Ellers fint hvis man følger med til slut:





    Anyway, hvis du i stedet vil lokkes ind i den danske lobby af krypto optimister så følg Concordium på diverse medier.

    Hvad blev det til af løsning?


    Der er stor forskel på hvad behovet er. Til mails er det jo lige meget.


    Jeg har brugt mobil hotspot til laptop, men til den gamle stationære en wifi usb dongle Netgear A6100 dongle, virker til mails og browsing, men der er ofte bøvl men at få connected, så skal man hoppe rundt stå på et ben og række tungen ud af vinduet og alt mulig...

    Hej


    Hvor meget gør I ud af sikkerhed, hvor penge bruge I på det?


    Jeg har det sådan lidt at jeg er ikke ligefrem nogen kendt berømt person, og hvis det endelig var, så er en professionel hacker nok smartere end mig i sidste ende, men på den anden skal man jo heller ikke lade døren stå piv åbne.


    Hvor meget gør i ud af det? Specielt router, betaler for VPN, bruger Thor, betalte anti-virus programmer, de her usb nøgler?


    Jeg har bare den standard router der kom med, har slået til og så et virus program, og så prøver jeg at undgå cookies men det er jo næsten umuligt i praktisk travl hverdag.



    Jeg har hørt at de her standard routere er elendige, men hvor vigtigt er det at bruge penge på alt mulig?

    Har et gammelt Asus bundkort og gammel i7 cpu, kan ikke genkende det, men har heller ikke oc (særlig meget).

    Måske det er et større issue på de nye.

    Tak, relativt dyr i forhold til at samle en gaming pc med bundkort osv. ?


    Jeg kan forstå at det handler om at der går noget tabt fra GPU-dock til Laptop, altså begrænset kabel tilslutning?


    Det var nu tillige for diskutere den her måske nogle gange overdrevet fokus på at man skal have den vildste største sejeste CPU, når det er fuldstændig ligegyldig og de fleste almindelige CPU'er er fine til gaming, og man kan så vælge en billig laptop og så købe en GPU-dock med grafikkort.


    Jeg undre mig her:

    https://tweak.dk/processor/valg-af-cpu---hvilken-er-bedst

    Kan man ikke vælge budget cpu'er til gaming og så vælge et ordentlig grafikort, hvor lille en cpu før det går ud over gaming performance?

    Hej

    Er der nogen som har erfaring med at tilslutte eksternt et grafikkort til Laptop?


    https://egpu.io/best-egpu-buyers-guide/


    Fungere det? Hvordan er sammenhængen mellem CPU og GPU power, jeg mener hvor lille en CPU kan man acceptere før det går ud over ydeevne på grafik-kortet?


    Kan man lave den vildeste gaming pc med en lille bærbar, der kan bruges til arbejde/skole for mails, Excel osv. og så bruge pengene til gpu på et RTX 3090/3080 til gaming, som tilsluttes eksternt?


    De er så ikke på lager alligevel, men er der nogen der har prøvet det?

    Hej


    Hvad er næste bud i rækken af CPU hvis jeg lige skal have noget der er en gang eller to bedre end 5950x.


    Umiddelbart lugter det så af Threadripper, meeeen jeg har sgu svært ved at købe gammel teknologi, hvis I forstår. Relativt til prisen er de heller ikke så imponerende.

    Ja det kommer jo an på hvilke spil, hvor mange og herunder hvor meget de fylder, men nu siger du jo selv at 500 GB er nok, men det er så jo nok noget af det, der er nemmest at skifte ud senere. Måske supplere med en gammeldags harddisk til backup, hvis du vil gå med livrem og seler.