Erfaringer med Arctic Alpine Passive CPU cooler?

  • Hej,


    Jeg bygger en OMV NAS med en Pentium G5400.

    Jeg overvejer at smide en Arctic Alpine Passive CPU køler på.

    Specifikationerne siger 47W på Alpine og CPU kører 58W - men det er jo under fuld belastning, det kommer min NAS næppe til - rent lager, ingen streaming, 1-2 brugere.


    Er der nogen, der har erfaringer med denne passive køler?

    Hvad hvis man har en enkelt blæser i kabinettet - gør det nogen forskel?

  • Det gør forskel om der er blæsere i kabinettet. Da varmen kan akkumulere Hvis det (kabinettet)ikke er rigtigt godt ventileret .Men når der alligevel skal monteres blæsere . Hvad er så formålet med passiv køling ? Blæser hastigheder kan sættes til langsom .Så støjer de næsten ikke

  • palle - tanken er passivt, men hvis det ikke går, så smide en større blæser i 120 - 160mm, der larmer væsentlig mindre end blæsere på CPU-kølere - IMO.

    Men hvis det ikke gør nogen forskel var det måske slet ikke en vej at gå i første omgang.

  • man kan godt lave et lydløst passivt kølesysten men så skal du bruge vand !

    Det er bare noget kostbart at lave ekstern køling med lange slanger..men en 240 AIO uden blæsere monteret vandret udenfor kassen kan måske klare det.Jeg bruger selv ekstern køling for at slippe for støj ..men din NAS kan du jo flytte så langt væk dit net rækker ,og så kan det måske,være løsningen i sig selv:)