Grafikkort - Det bedste valg

  • måske bør nævnes forskellen mellem luft og vandkølede grafikkort.
    i en åben test opsætning som din Kenneth ,
    er det nok ikke den store forskel mellem : vand og luft-køling.
    men i et kabinet :lider luftkøling lidt, i forhold til vandkøling.
    hvorfor jeg foretrækker vand..
    det skal dog nævnes at AIO systemer ,nok kan mangle lidt effekt,set i forhold til custom loop...
    Den Kingpin der nævnes virker også bedst med vand...når denne er monteret i en kasse...
    skal dog ærligt indrømme, at udgiften til custom loop kan bruges bedre ,til et ekstra grafikkort,
    med SLI eller nvlink (nvidia kontrolleren kalder begge for SLI).Og selvom custom loop er fedt .Har det
    mange ulemper i form af stadig vedligeholdelse og skal der virkelig være en stor forskel fra AIO.
    Kræver custom loop eksterne radiatorer:for max køling!hvilket øger udgiften til fittings en hel del!
    men er folk som jeg glade for at bruge tid på at bygge ,og kan udholde spændingen :om systemet er tæt:Ja..så er det måske vejen..
    har lige modtaget blæsere i dag,så jeg kan køle grafikkort
    kasserne er 12,5 mm krydsfiner ,det er ofte nødvendigt at bygge kølekasserne selv .Da de ikke er til at finde nogen steder..
    MVH Palle

  • Det har du ret i og det var også med i overvejelserne men det valgte jeg at klippe fra i sidste gennemgang. Det er alt andet lige super niche og som en der har prøvet begge dele af flere omgange så synes jeg aldrig at det fra en rent cost/benefit vinkel kan betale sig at vandkøle kort for selv med et velfungerende open loop får man ikke ret meget reel ydelse i bytte på de nye kort


    Open loops er super fede og sjove at arbejde med hvis man elsker at nørde med det som nogen af os gør men vi er trods alt meget få der kaster os ud i den slags projekter så jeg valgte ikke at have det med i den her omgang for at holde det til de mest relevante og centrale emner.


    Vi har dog snart nye vandkølingsdele på vej ind som jeg skal kigge nærmere på og i den forbindelse kunne det være sjovt at lave en opfølgning på den her video/artikel hvor fokus netop er rettet imod custom vandkøling kontra andre løsninger :D :whistling:


    Lækker maskine du har sat op der ellers :thumbsup:

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.