Anti Virus, Hvad bruger I og hvorfor?

  • Ud over Kaspersky har jeg selv MalwareBytes og SuperAntiSpyware installeret for at være godt dækket ind. Noget folk tilsyneladende heller aldrig har lært er at Virus og Spyware ikke er det samme og man kan ikke nøjes med 1 program og tro det tager alt. Beklager, men det virker bare ikke.


    Enig, antivirus alene kan ikke beskytte meget... det er altid godt at supplere op med andre løsninger, inkl. sund fornuft... dog er snart alt nutildags "spyware" på en eller anden måde, inkl Windows selv :D
    I firmaer bruger man netop af samme grund dyre, intelligente firewalls, og et mindre hav af software til at holde LANet sikkert... men du har altid lige den bruger (ofte, desværre, en C-Level) der bruger sin maskine til pr0n eller poker/gambling... :P


    Nok den farligste vektor i min erfaring, er reklamer, selv på store og sikre sites.... så en god ad-blocker er skam også god at have... lad mig bare sige at den skare af brugere jeg har været igennem, også var nogle af typerne der begik sig på den, *ahem*, "snuskede" del af internettet... ad-blocking kan gøre meget der ^^
    Samtidig bruger jeg også ADWCleaner til at rense ud i spy/adware-inficerede maskiner... den tager også mistænkelige plugins/extensions på samtlige browsere, lort i regedit og en god sjat spyware... og så kan den køres direkte fra fx. en usb stick uden installation...


    Jeg har tidligere været fan af malwarebytes... der er dog IMHO lidt for mange hoops man skal igennem nutildags (især til firmabrug), og den er blevet noget "tung" i det IMO...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Antivirus ?? Hvad er det ?
    Spøg til side , jeg bruger kun det som er i windows 10 , alt andet er ligegyldigt.
    Jeg er ligeglad.
    Får jeg noget virus , hvilket er sket mindre end fingre på en hånd på 25 år , så bruger jeg en online scanner , eller geninstall af windows .


    SMLDK

  • jeg bruger lidt forskelligt (jeg ejer over 10+ computere privat) men de fleste gange bruger jeg Avast Pro Antivirus eller WebRoot SecureAnywhere AntiVirus for PC Gamers


    Jeg bruger dem fordi min erfaring siger mig man bare får bedre beskyttelse og mindre irriterende antivirus ved at betale for et ordentlig stykke software, istedet for at gå gratis vejen.


    Jeg har i en periode også brugt BitDefender ligesom de fleste andre, men neeej hvor var den irriterende og kunne alt mulig jeg slet slet ikke skulle bruge.



    De 2 jeg nævner er ret bare-bone løsninger men har kun det man normalt forventer af en antivirus løsning.


    De er begge to også delvist kørende i skyen så de sløver stortset ikke ens system, hvilket er et kæmpe plus da de fleste af mine maskiner efterhånden hører til i retro kategorien... :cheers: