Fifa tråden

  • Så kom den endelige version af FIFA, og endnu engang må man bare konstatere at spillet bliver gradvist dårligere for hver udgivelse. EA brilleirer i år med flg. ubehageligheder :


    Tæt på ingen kontrol af spillerne
    ALT for meget af spillet kontrolleres af AI
    Den gode gamle input-delay er tilbage (spillerne reagerer for sent, eller slet ikke)
    Modstandernes spillere forudser og opsnapper afleveringerne, som var de lige uddannet på et Jedi Accademy
    Messi er stadig 2.5 mtr høj og vinder alt i luften
    Og mest irriterende af alt, rebounds har nået nye højder. Dvs. du kan tackle/blokere alt hvad du vil, bolden finder på mystisk vis ALTID vej til en modstander, der tilsyneladende har en Crysis 3 dragt på, og kan løbe sig helt fri, ganske uden nogen opdager det.


    Traditionen tro, kommer der nok et hav af opdateringer, men sjældent har jeg spillet en så ringe udgivelse. Det er fanden-fisme sjusk af EA, og sikkert også grunden til at det er historisk dårligt sælgende.



    Min anbefaling : Don't buy !

  • Ja, min sarkasme stammer nok fra det faktum at jeg er stor men frustreret Fifa fan, med ca. 12-1500 online kampe pr udgivelse.



    EA har naturligvis en interesse i at fastholde alle online spillere med gode, sjove og tætte kampe. Dvs gode spiller (som undertegnede) også får modstand fra knap så gode spillere. Det gør de ved at ”balancere” kampene, således at tilsyneladende tilfældigheder falder ud til den mindre gode.
    Feks. tacklinger, 50/50 dueller og målmanddrops. Det er bare voldsomt frustrerende for spillere som mig.



    For at underbygge dette, havde jeg i går en kamp der endte 2-2. Jeg havde 67% af spillet, vandt 26 tacklinger (men ikke bolden) havde ikke mindre end 18 skud på mål. Min modstander havde 1 skud på mål (!), og fik tildelt et straffe som AI’en begik på mine vegne. Dvs jeg styrede en helt anden spiller end ham der begik straffesparket.



    Det svarer lidt til at spille Call of Duty, maksimalt kun bevæbnet med en kniv, bare fordi serveren vurderer at du er bedre end de andre spiller på banen. Jeg ved ikke med jer, men jeg synes det stinker.

  • Det svarer lidt til at spille Call of Duty, maksimalt kun bevæbnet med en kniv, bare fordi serveren vurderer at du er bedre end de andre spiller på banen. Jeg ved ikke med jer, men jeg synes det stinker.


    Så absolut, det virker lidt åndsvagt, og burde være en funktion man kan "fraskrive" sig!


    Dem der er "dårlige" burde jo så bare øve sig, og blive bedre for at komme langt, det lyder som om at man faktisk kan som ny spiller forholdsvis nemt komme til tops

  • Helt enig, men objektivt set, er det selvfølgelig smart nok af EA at gøre det på denne måde. Som du siger, nye spillere får hurtigere en succes-oplevelse, og rutinerede spillere fastholdes i længere tid. Det har været et ønske længe at denne funktion kan slås fra, men tror ikke det kommer til at ske.