Overføre billeder fra en mobil med knust display. How?

  • Hej alle.


    Det er sådan at jeg søndag morgen var sådan en uheldig idiot, at jeg kom til at træde på min mobiltelefon da jeg stod op, fordi den var røget ned fra natbordet, så displayet blev knust og derved gjort telefonen ubrugelig. I kan se at den er helt ubrugelig på dette billede
    [Blocked Image: https://i.imgur.com/O6MNatc.jpg]


    Jeg kunne jo så godt helt vildt tænke mig, at redde de billeder og videoer, som der nu engang ligger på den, men når nu jeg ikke kan få adgang til telefonen, så må det blive via USB-overførsel til computeren.
    Ingen af billederne el. videoerne ligger på et micro-SD kort, men direkte på telefonens hukommelse.


    Jeg kan inderligt ikke få adgang til min mobiltelefon.
    Hver gang at jeg prøver at tilgå den via Denne Computer, så viser den ingenting. Bubsi er telefonens navn.
    Jeg har prøvet at genstarte min PC, prøvet at skifte kabel og endda sat kablet i de forskellige USB-inputs, som jeg har i mit kabinet.


    Intet sker.
    [Blocked Image: https://i.imgur.com/kXYVrfB.png]


    Jeg tør ikke slukke for telefonen, da jeg jo ikke vil kunne starte op den op igen.
    What to do, guys?


    Det drejer sig i øvrigt om en Huawei P10 Lite.

  • yeah det er nok fordi du skal give den lov til at dele filer :-/
    og det kan du kun hvis skærmen virker :-/


    så nu er gode dyr virkelig rådne og jeg tror desværre ikke der er meget at gøre :-/

  • Nu er jeg ikke en ørn til Android, men er det ikke muligt at koble den på et TV eller monitor med noget kabel - Eller kræver det også at man siger ja på telefonskærmen? 8|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • yeah det er nok fordi du skal give den lov til at dele filer :-/
    og det kan du kun hvis skærmen virker :-/


    så nu er gode dyr virkelig rådne og jeg tror desværre ikke der er meget at gøre :-/


    Se ja, der kommer mystikken ind. Jeg har før givet den lov til at dele filer, men den har jo så åbenbart glemt indstillingerne. :\

  • der var en android opdatering hvor den gjorde det til standard at man skulle vælge det så hvidt jeg husker, det var i hvert fald det der skete for min telefon :-) håber du finder en løsning, ellers er det vel at få smidt en ny skærm på hvis man kan finde det til en ordentlig pris :-)

  • Du kan være heldig at en adapter med usb og hdmi virker så du kan styre den på ek ekstern skærm :)
    Noget lignende denne
    https://m.gearbest.com/cables-…uRqUuQr-cT6hoCcxsQAvD_BwE

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

  • der var en android opdatering hvor den gjorde det til standard at man skulle vælge det så hvidt jeg husker, det var i hvert fald det der skete for min telefon :-) håber du finder en løsning, ellers er det vel at få smidt en ny skærm på hvis man kan finde det til en ordentlig pris :-)


    Øv. Nå, men kan jo ikke gøre noget ved det.
    Tvivler på at det kan betale sig at få ny skærm på, når man tænker på at telefonen er bøjet i den ene side.
    [Blocked Image: https://i.imgur.com/l4NI8jc.jpg]

  • Kan en sættes i noget recovery mode vha. strømknappen og så kobles til en PC derigennem, så man kan lave en backup? :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • hold da op når du træder på ting så gør du det med stil XD


    den står sgu nok ikke til at redde :-/ kan du få den til at reagere på nogen måde ved at røre ved skærmen ??
    min tanke var at man kunne sjusse sig til hvor man skulle trykke ca ved at kigge screenshots på nettet eller noget ;-)

  • hold da op når du træder på ting så gør du det med stil XD


    den står sgu nok ikke til at redde :-/ kan du få den til at reagere på nogen måde ved at røre ved skærmen ??
    min tanke var at man kunne sjusse sig til hvor man skulle trykke ca ved at kigge screenshots på nettet eller noget ;-)


    Schh. :p
    Var jo knap nok vågen, da jeg hørte og kunne mærke noget som blev knust. >_>
    Har også brokket mig over, at natbordet var ret glat!


    Niks. Den reagerer overhovedet ikke, kan ikke sjusse mig frem til det. Må prøve at Google mig frem til det!


    .. hmm.. nu er computeren helt stoppet med at reagere på, at jeg har tilføjet den

  • Da det nu er en Android tlf. Så kan du være heldig at den automatisk synkronisere dine billeder til din Gmail konto hvis du da har sådan én. Prøv at kigge ind på din Gmail, og se om du ikke kan finde dem under billeder. Held og lykke.

    Kabinet: Corsair Graphite 230T Orange
    Mobo: Asus ROG z370 Gamiing-H
    CPU: Intel I5-8600k @ 5ghz
    PSU: Cooler Master G650M
    GPU: Manli GeForce® GTX 1080 Ti Gallardo

  • Ellers kan du blive nødt til at tage ned til en reparatør, som måske kan sætte en ny skærm til løst i boardet, overføre data og så tage skærmen tilbage? ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Et andet godt bud er at købe en skærm på eBay og så skifte den selv... De koster ca 120kr. Med værktøj, skærmen er ikke noget at prale af, men hvis det udeæudelukker for at redde data er det unægtelig billigt sluppet. Det er mega simpelt at skifte en skærm og det tager ikke mange minutter. Du kan se på YouTube hvordan...

    Kabinet: Corsair Graphite 230T Orange
    Mobo: Asus ROG z370 Gamiing-H
    CPU: Intel I5-8600k @ 5ghz
    PSU: Cooler Master G650M
    GPU: Manli GeForce® GTX 1080 Ti Gallardo