Hjælp til opgradering.

  • fik du styr på det?

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Hej igen,


    Efter lang kamp med levering, fik jeg endelig både psu og gpu.
    Jeg fik det sat i men sidder nu med problemer.


    Jeg kan ikke komme ind til windows. Den sidder fast på "Press ESC for startup menu" skærmen.
    Der kommer nogle bip lyde og så sker der intet. ESC gør heller ikke noget.
    :(
    Mon nogle af jer kloge tweakere kan hjælpe?

  • Lige en afsluttende opdatering til denne tråd.


    Det har vist sig at min computer ikke kunne acceptere nye komponenter.
    Hvilket åbenbart er typisk for HP computere. De gør det ganske umuligt at opgradere deres færdig byggede computere.
    Det er super irriterende, men så blev man jo det klogere.


    Jeg måtte sætte det gamle gpu og psu tilbage i maskinen, så virkede det hele igen.
    Så nu gemmer jeg de nye ting lidt væk og får sparet lidt op til resten, så jeg simpelthen kan bygge en ny PC.
    Det har været en spændende, lærerig og lettere irriterende process. Har i det mindste stadig en PC jeg kan bruge og ser frem til at have en PC jeg selv har bygget og derfor nemmere kan opgradere i fremtiden.
    Slut med at købe færdig byggede computere :thumbsup:


    Jeg takker endnu en gang for hjælpen.

  • for satan da, utroligt med al ballade, tænker at du kan sådan set nøjes med at udskifte bundkortet og geninstallere windows så skulle det gerne fungere?

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • for satan da, utroligt med al ballade, tænker at du kan sådan set nøjes med at udskifte bundkortet og geninstallere windows så skulle det gerne fungere?


    Kommer lidt an på maskinen - De der prebuilts fra f.eks. HP har en slem tendens til at bruge custom strømkabler/porte på PSU og bundkort, og til tider sågar få lavet bundkort der ikke monterer i normal ATX. Så worst case kan man ende med at måtte skifte alle tre.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg havde også selv tænkt om jeg måske bare kunne udskifte bundkortet, men ham jeg fik til at kigge på det da det hele drillede mente at der var flere ting jeg burde udskifte, for at få en fornuftig PC til gaming ud af det.


    Jeg sidder så nu med ny PSU og GPU :


    Cooler Master Masterwatt Lite 700w
    Asus Dual Geforce GTX 1060 OC 3gb


    Ham der har hjulpet mig har så lavet en liste til mig på resten, som ville få mig godt fra start :
    https://www.proshop.dk/Kabinet…et-Miditower-Sort/2471271
    Corsair Carbide Miditower
    Intel Core i5 7400 3GHz
    Asus Prime B250-PLUS Bundkort
    Crucial Ballistix LT DDR4 8gb Ram


    Idéen er så at jeg kan bruge hardisken og disk drevet fra den gamle maskine.


    Han har lavet listen udfra, hvad jeg lige pt har råd til at bruge på et nyt setup.
    Så enten er det det jeg gør, eller også venter jeg længere og spare lidt mere op til noget bedre.


    Hvad siger I til det?