Indlæg af Riama

    Jeg havde også selv tænkt om jeg måske bare kunne udskifte bundkortet, men ham jeg fik til at kigge på det da det hele drillede mente at der var flere ting jeg burde udskifte, for at få en fornuftig PC til gaming ud af det.


    Jeg sidder så nu med ny PSU og GPU :


    Cooler Master Masterwatt Lite 700w
    Asus Dual Geforce GTX 1060 OC 3gb


    Ham der har hjulpet mig har så lavet en liste til mig på resten, som ville få mig godt fra start :
    https://www.proshop.dk/Kabinet…et-Miditower-Sort/2471271
    Corsair Carbide Miditower
    Intel Core i5 7400 3GHz
    Asus Prime B250-PLUS Bundkort
    Crucial Ballistix LT DDR4 8gb Ram


    Idéen er så at jeg kan bruge hardisken og disk drevet fra den gamle maskine.


    Han har lavet listen udfra, hvad jeg lige pt har råd til at bruge på et nyt setup.
    Så enten er det det jeg gør, eller også venter jeg længere og spare lidt mere op til noget bedre.


    Hvad siger I til det?

    Lige en afsluttende opdatering til denne tråd.


    Det har vist sig at min computer ikke kunne acceptere nye komponenter.
    Hvilket åbenbart er typisk for HP computere. De gør det ganske umuligt at opgradere deres færdig byggede computere.
    Det er super irriterende, men så blev man jo det klogere.


    Jeg måtte sætte det gamle gpu og psu tilbage i maskinen, så virkede det hele igen.
    Så nu gemmer jeg de nye ting lidt væk og får sparet lidt op til resten, så jeg simpelthen kan bygge en ny PC.
    Det har været en spændende, lærerig og lettere irriterende process. Har i det mindste stadig en PC jeg kan bruge og ser frem til at have en PC jeg selv har bygget og derfor nemmere kan opgradere i fremtiden.
    Slut med at købe færdig byggede computere :thumbsup:


    Jeg takker endnu en gang for hjælpen.

    Hej igen,


    Efter lang kamp med levering, fik jeg endelig både psu og gpu.
    Jeg fik det sat i men sidder nu med problemer.


    Jeg kan ikke komme ind til windows. Den sidder fast på "Press ESC for startup menu" skærmen.
    Der kommer nogle bip lyde og så sker der intet. ESC gør heller ikke noget.
    :(
    Mon nogle af jer kloge tweakere kan hjælpe?

    Okay, det lyder jo simpelt nok. Men ja, jeg vil helt sikkert spørge lidt omkring og også se om jeg kan finde noget hjælp på youtube.
    Igen, mange tak for hjælpen :thumbsup:

    Lækkert :thumbsup:
    Når det kommer til at skulle udskifte disse ting, hvor indviklet er det?
    Ville jeg kunne gøre det selv?


    Men virkelig mange tak for hjælpen.
    Glæder mig til at kunne nyde noget mere PC gaming. :clap:

    Ja, det er en HP jeg har.
    Jeg er godt tilfreds, hvis ny psu og gfx kan give mig mere ydelse og længere nydelse med spil.


    Jeg spiller ikke meget på PC, på grund af dette, men det jeg spiller er World of Warcraft, Overwatch og Sims 4... de ville sikkert også nyde godt at en opgradering. Særligt Overwatch, tror jeg.
    Men det der har sat fut i dette nu, er at jeg har fået GTA 5, men puuuha det kører ikke godt. Det vidste jeg egentlig godt, men måtte bare prøve.
    Så mit håb er at kunne kører GTA 5 or så må jeg se hvad der ellers kommer at spil. Har ikke kig på andre lige for tiden.

    Tak for dit svar. Dejligt hvis det kort jeg fandt vil køre i mit setup. Har været så usikker angående opgradering i så lang tid, nu vil jeg endelig få det gjort. Først skulle jeg jo lige være sikker på at det kan lade sig gøre. Da jeg ikke har råd til en helt ny PC.



    Jeg er helt med på at opgradere mit psu også. Ved bare ikke om der er noget særligt jeg skal kigge efter udover de watts the nye grafikkort skal bruge. Skal det nye psu kunne passe sammen med noget særligt eller?

    Hej kloge hoveder.


    Jeg er ved at kigge på en opgradering af min computer, da den ikke kan trække de nyere spil mere.
    Det handler om mit grafikkort og som jeg kan forstå vil det også kræve en opgradering af strømforsyningen.


    Her er lidt specs:


    Bundkort : PEGATRON CORPORATION 2ab5
    CPU : Intel Core i7 2600 @ 3.40Hz
    Ram : 12GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz
    GPU : 1023MB NVIDIA GeForce GTX 550 Ti
    Strømforsyning : 460Watts


    Bundkortet har en PCI-E x16 2.0, hvis det hjælper :P


    Jeg har kigget på https://www.elgiganten.dk/prod…x-1060-oc-grafikkort-3-gb . Men jeg ved ærlig talt ikke om det ville fungere i mit setup.


    Så kom endelig med foreslag til et kort der ville fungere.
    Gerne også noget strømforsyning, da jeg ikke helt ved hvad jeg skal kigge efter. Udover hvad kortet skal bruge selvfølgelig.


    Har I bruge for mere info, må I endelig sige til.


    På forhånd tak :thumbsup: