S: Stationær til Gaming/Grafisk

  • *Beklager de dårlige billeder!*
    En rigtig god PC som stadig kan være med i de fleste spil, og er god til video/billed redigerings arbejde. Den er primært blevet brugt til grafisk arbejde og ældre spil titler. Har aldrig været overclocked.


    CPU:
    i7 3930k 3.2GHz ( 6 kernet / 12 threads ) ( Nypris 5.000 )



    CPU-Køler:
    Corsair Hydro Series H100 Extreme ( Nypris 900 )


    GPU:
    Asus GTX 780 ( Nypris Ca 4.000 )


    MB:
    Asus Sabertooth X79 TUF Thermal armor ( Nypris 1.600 )


    RAM:
    32GB Corsair Vengeance CL10 10/10/10/27 ( Nypris 2.200 )


    SSD:
    256GB Samsung 840 PRO ( R/W 520/520 ) ( Nypris 1.200 )


    Kabinet:
    Corsair Carbide + kølere ( Køling 2 front, 2 side, 1 bag )

    Strømforsyning:

    Antec Atlas 550W



    Kabinet-køler manager:
    Scythe Kaze Master 5.25 ( Digital kabinet køler pult med dreje knapper til at styre hvert enkelt køler i kabinettet. )


    Pris: 4.500 kr. Jeg kan levere gratis i Aalborg+75km

  • Jeg ville overveje at prissætte den omegnen af 3500 i stedet.
    Kan godt se den stået dig i en formue, men desværre har den teknologiske udvikling gjort
    At der er en enorm afskrivning på den. Især på cpu & gfx.
    obs. kun et velment råd. God jul.

    8600k@5.1
    H150I 360mm

    Asus Z370-I
    16 GB Tridentz 3200 CL14
    MSI 1070 TI 8G@2100/4427
    NZXT G12+TT 280mm AIO

    970 EVO 500 GB nvme m.2
    Crucial 240GB SSD+
    SSHD 1TB
    Lian LI Dynamic 011

  • Jeg ville overveje at prissætte den omegnen af 3500 i stedet.
    Kan godt se den stået dig i en formue, men desværre har den teknologiske udvikling gjort
    At der er en enorm afskrivning på den. Især på cpu & gfx.
    obs. kun et velment råd. God jul.

    Det kommer vel lidt an på hvem der køber den., er det Mathias på 13år der skal have en ny computer til at game nyere titler på ultra settings, ja så er det nok ikke det bedste udgangspunkt.


    CPU'en er stadig formidabel til eksempelvis grafisk arbejde eller streaming, uden at have en dedikeret streaming PC. En tilsvarende 6-core CPU koster stadig minimum 3.000 i dag., grafikkortet derimod, det er jeg godt klar over at det halter. Den her PC er oplagt for folk som vil game CS:GO, DOTA, LOL og lignende - og eventuelt streame samtidig. Eller f.eks multiboxing.


    Jeg er selvfølgelig åben for realistiske bud, så hvis I er interesseret så byd endelig, men den kommer ikke til at koste 3.500. :-)

  • Det gør den ikke mere værd. Du kan ikke bruge de priser, som delene havde for flere år siden, når det kommer til hardware. Men det er naturligvis dig der sætter prisen.


    Hardware falder voldsomt i pris så snart det ryger iver disken.

  • Det gør den ikke mere værd. Du kan ikke bruge de priser, som delene havde for flere år siden, når det kommer til hardware. Men det er naturligvis dig der sætter prisen.


    Hardware falder voldsomt i pris så snart det ryger iver disken.

    Nej selvfølgelig ikke. Realistisk set havde jeg regnet med omkring de 4-5.000, tænker du at 4.000 stadig er for meget?

  • Det er stadig et fint system den dag i dag. "Problemet" er bare at man i dag kan sammensætte et AMD Ryzen system bestående af en Ryzen 5 1600 og en B350m bundkort til ca. 2000 kr. Ved et OC på 4 GHz yder det bedre end dit system. Og så har man 2 års frisk rek. ret. Man er sk******, hvis nu dit medfølgende bundkort går i stykker.


    Hvis du prøver at sætte det til salg på Dba.dk, så kan du med overvejende sandsynlighed få lidt mere for det. Men her på disse HW sider såsom hardwareonline.dk, tweak.dk etc. der ved folk godt hvad noget sådant HW er værd. :)


    Btw. min hurtige gennemregning lader på 3675 kr. Og ja, det kan være lettere fortvivledende at skulle sætte ens HW til salg for en brøkdel af det man i sin tid gav for det, men HW er noget af det som man hurtigst taber penge på. Har selv måttet sande det en mas! :)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

    Rettet en gang, sidst af ShoutingSeeker ().

  • Sidder selv med nogenlunde spec, udover jeg lige har købt et 1080 (havde 970)
    Hvis jeg skulle sælge ville jeg også selv sætte den til max 4000kr og nok kun forvente 3000/3500kr


    Men altså hvis du det er hårdt at sælge den for det i forhold til hvad du har givet, hvorfor så ikke upgrade dit gfx, og evt clock din cpu op.
    Har fået mit 3930 op på stable 4,4Ghz :)
    Synes den kører fint, alt efter alder osv.

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

  • Sidder selv med nogenlunde spec, udover jeg lige har købt et 1080 (havde 970)
    Hvis jeg skulle sælge ville jeg også selv sætte den til max 4000kr og nok kun forvente 3000/3500kr


    Men altså hvis du det er hårdt at sælge den for det i forhold til hvad du har givet, hvorfor så ikke upgrade dit gfx, og evt clock din cpu op.
    Har fået mit 3930 op på stable 4,4Ghz :)
    Synes den kører fint, alt efter alder osv.

    Gode pointe... Jeg plejer sku bare at købe et nyt rig efter de der 4-5 år., men der har ikke været noget problem med processor eller mb., så med de her "priser", så ender det nok med at jeg køber et 1080 ti og en bedre PSU i stedet for et helt nyt rig.


    Og det er ikke ringe med 4.4, jeg har kun fået min til at køre 4.2 stable uden at give den for meget strøm.

  • Det er stadig et fint system den dag i dag. "Problemet" er bare at man i dag kan sammensætte et AMD Ryzen system bestående af en Ryzen 5 1600 og en B350m bundkort til ca. 2000 kr. Ved et OC på 4 GHz yder det bedre end dit system. Og så har man 2 års frisk rek. ret. Man er sk******, hvis nu dit medfølgende bundkort går i stykker.


    Hvis du prøver at sætte det til salg på Dba.dk, så kan du med overvejende sandsynlighed få lidt mere for det. Men her på disse HW sider såsom hardwareonline.dk, tweak.dk etc. der ved folk godt hvad noget sådant HW er værd. :)


    Btw. min hurtige gennemregning lader på 3675 kr. Og ja, det kan være lettere fortvivledende at skulle sætte ens HW til salg for en brøkdel af det man i sin tid gav for det, men HW er noget af det som man hurtigst taber penge på. Har selv måttet sande det en mas! :)

    Bare vent til du begynder at købe nye biler hos forhandlere, lave realkredit lån osv., så finder du ud af hvor man taber penge hurtigt! :-)


    Jeg var godt klar over at de her HW sider er fyldt med små børn som kun spiller spil, men jeg har selvfølgeligt lagt den op på alle tænkelige steder og sider, det her sted inklusive. Selvom jeg nok godt inderst inde vidste, at den ikke ville blive solgt til noget som helst realistisk beløb herinde.


    Det er ikke 2010 længere, hardware holder meget længere tid nu., og den her CPU, MB, RAM kan sagtens være med 2-3 år endnu - og endnu længere hvis man ikke spiller de nyeste FPS shooters og kræver 140+fps.


    Jeg ender nok med, som en anden skrev, at opgradere GPU og PSU og beholde den - ved mindre der kommer et godt bud på en af de andre salgsteder.

  • Jeg var godt klar over at de her HW sider er fyldt med små børn som kun spiller spil, men jeg har selvfølgeligt lagt den op på alle tænkelige steder og sider, det her sted inklusive.


    De "små børn" har åbenbart mere forstand på prissætning af HW end du har. ;)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD


  • De "små børn" har åbenbart mere forstand på prissætning af HW end du har. ;)

    Følte du dig lige truffet? :-)


    Tror jeg holder mig tæt her på siden, og laver low-ball vurdering af alle opslag lige som jer, får man så sådan en cool tweaker titel og et par stjerner eller hvad?

  • Om jeg føler mig truffet? Det svar bør du kunne læse ud af min signatur. ;)


    Det er bare dig der er mopset over at dit HW ikke er mere værd end du havde håbet/satset på. At du så bliver personlig, ved at angribe dem der har siddet og gennemregnet en nogenlunde salgspris på din HW, siger mere om dig.


    Peace out.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Om jeg føler mig truffet? Det svar bør du kunne læse ud af min signatur. ;)


    Det er bare dig der er mopset over at dit HW ikke er mere værd end du havde håbet/satset på. At du så bliver personlig, ved at angribe dem der har siddet og gennemregnet en nogenlunde salgspris på din HW, siger mere om dig.


    Peace out.

    Jeg spurgte ikke efter nogen som helst prissætning. Det var jer "professorer" der syntes det var en god idé at begynde på. Hvis i er så overlegne i jeres viden om HW priser, hvorfor så ikke lavet det her køb/salgs forum lukket, så kan i sidde og diskutere med hinanden om de der +/- 10kr i vurdering af hardware ved salg. Det er da for "let" at kaste dig over sådan en amatør som mig?


    Hvorfor har I overhovedet behov for at kommentere et opslag i tydeligvis ikke er interesseret i? Ignorer lortet, og lad slaget gå sin gang.


    Og hvorfor er I ikke inde på f.eks gul og gratis eller DBA og kommentere alle HW opslag med jeres professionelle prissætninger?


    Jeg var aldrig interesseret i dig, din holdning til mit hardware eller din holdning til hardware priser generelt. Hvis man mener lortet er noget andet værd, og man er interesseret, så byder man.


    Grow up.

  • Jeg synes du skulle slette din annonce, for du er krigerisk, ubehøvlet og vil ikke lytte til folk, der har forstand på HW. INGEN, gentager, INGEN ville have noget imod at du sælger din PC til 5500 kr. hvis vi mente, at det var prisen du kunne hive hjem. Men rigtig mange prissætter deres HW for højt med stor skuffelse til følge når de opdager at de ikke kan få det for deres HW som de havde kalklleret med.


    Indrøm det nu bare, du var overbevist om at du kunne få 5500 kr. for den (den pris du oprindeligt havde sat PCen til). Når der så er nogen, der kommer med en konstruktiv kommentar om at du ikke kan få så meget for den, så bliver du tøsefornærmet. Men alligevel sætter du PCen ned, så lidt fornuft er sivet ind. :9xo :whistling:

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD