Mus i spil der ikke låser

  • Hej folkens.


    Jeg står i det problem, at når jeg spiller nogle spil, så vil musen ikke låse sig til spil når jeg køre 2 skærme.


    Men et spil der ikke er problemer i er World of Warships.
    Har søgt og fået nogle forskellig programmer til at hjælpe. Men synes ikke det skulle være nødvendig.


    (Undskyld for stavefejl, er orddøv)
    Med venlig hilsen
    Nisse

  • Det er helt op til programmøren, om ens software låser musen eller ej. Det eneste du kan gøre er at installere et tredjepartsværktøj der låser musen til en specifik skærm efter behov. Prøv eventuelt denne med Cursor addon.


    http://dualmonitortool.sourceforge.net/

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Der er jo ikke meget fidus i multi-monitor, hvis du kører eksklusiv fullscreen :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg køre full screen på første skærm og så har jeg andet kørende på den anden skærm.


    Det er helt op til programmøren, om ens software låser musen eller ej. Det eneste du kan gøre er at installere et tredjepartsværktøj der låser musen til en specifik skærm efter behov. Prøv eventuelt denne med Cursor addon

    Men det er bare sjovt for har en ven der ikke har problemer mens han spiller.

  • Hvis de samme spil opfører sig forskelligt, er det fordi I ikke bruger de samme fullscreen settings i de spil.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Han køre 1920x1080
    Jeg køre 2560x1440


    Kørte førhen også 1920x1080 og der havde jeg samme problem.


    Men jeg må bare bruge et program til at låse musen til skærmen når jeg spiller.


    Jeg takker for hjælpen mange gange. Virkelig glad for der er nogle der ville hjælpe.