Wifi eller kablet lan på børneværelse til smart tv

  • Hej.


    Jeg vil gerne have et godt råd vedr. netværk i mit hus. :9xo
    Vi skal til at lave en børneafdeling i vores hus.


    Jeg overvejer om vi skal få lavet netværksstik på børneværelserne eller om det er nok med wifi routeren på loftet lige over værelserne?


    Internettet på værelserne skal bruges til smart tv, telefoner og tablet, det skal ikke bruges til spil på PC/Playstation og ligende.


    Mvh.
    Lmg.

  • Hvis du alligevel skal til at pille/ sætte vægge op. Så ville det være dumt andet, end at få sat stik op i samme ombæring. Er der tale om at rummene står der og det bare skal shines lidt op, så ville jeg se om wifi'en ikke dækker fint til fx netflix mv.

  • Hej.


    Tak for jeres svar.


    Vi har håndværker til arbejdet, det koster 1.200 kr. pr. kabel vi vil skal have trukket.
    Derfor overvejer jeg om det er det værd at få trukket kabler fremfor at børne bruger wifi.


    Når alle børn ser netflix, vil det så påvirke wifi performance for andre enheder på wifi.

  • Når der ikke er tale om børn der gamer. Så er jeg næsten sikker på wifi er tilstrækkelig til mobile enheder. Smart TV delen ved jeg ikke helt med, mit ATV 3 køre fint her, routeren står i et teknik skab og den går fint igennem væggene/ 1-sal i hele huset. Jeg havde valgt stikdåserne hvis jeg kunne bygge det selv. Men til 1200,- * X? er der sikkert andet der er bedre købt.