Indlæg af lmg

    Hej alle.


    Indledning:

    Jeg leder efter en app der bruges til at betale med mit dankort via mobiltelefonen.


    Jeg har mobilpay og er glad for den, men desværre dur den ikke i alle butikker.


    Jeg har prøvet dankort app'en, den kan jeg ikke få til at virke i ret mange butikker.


    Derfor overvejer jeg at prøve Google Pay.


    Spørgsmål:

    Er der nogen der har erfaring med Google Pay, i Danmark?


    Mvh.

    Lmg.

    Hej.


    Er der nogen der har erfaringer med at bruge en buet skærm, til hjemmearbejdsplads?


    Jeg kan godt lide at spille på min computer, og jeg overvejer derfor at købe en buet skærm.

    Efter COVID 19 er jeg begyndt at arbejde hjemmefra nogengange. Jeg arbejder almindelige office programmer m.m.


    Jeg er usikker på om det er en dårlig ide at bruge en buet skærm til tekstbehandling, regneark osv.

    Derfor vil jeg gerne høre om nogen har erfaringer med det.


    Med venlig hilsen.

    LMG.

    Hej.


    Jeg vil gerne forbedre wifi dækningen i mit hus.


    Mit setup i dag:
    YOUSEE modem, sagemcom 3890, hvor wifi er slået fra.
    Modem er forbundet til et krydsfelt. På krydsfeltet er det to acces points (unifi ap ac pro), der laver et samlet wifi.


    Min udfordring:
    Jeg har to rum i huset hvor wifi dækningen ikke er så god. Jeg vil gerne forbedre dækningen ved at flytte det ene acces point, men det vil skabe andet et hul i wifi dækningen. Det hul kan jeg dække ved at tænde for wifi i YOUSEE modemmet.
    Jeg vil gerne have at man kan bevæge sig rundt i huset og hele tiden være på WiFi, uden at miste forbindelsen når man går fra den sender til den anden.


    Mit spørgsmål:
    Kan jeg få wifi fra acces points til at arbejde sammen med wifi på mit modem?
    Hvis Ja, hvordan?


    Jeg håber at det jeg har skrevet er forståeligt, eller så skriv så omformulere jeg gerne :D


    Med venlig hilsen.
    Jacob.

    Hej.


    Jeg har i dag en skærm der understøtter g-sync.


    Jeg vil gerne have en skærm det understøtter HDR.


    I januar 2019 begyndte NVIDIA at understøtte freesync.


    Betyder det, at hvis jeg køber en ny skærm, kan jeg lige så godt købe en freesync skærm med HDR, i stedet for at købe en g-sync skærm med HDR?


    Der er stor prisforskel på freesync skærme og g-sync skærme.


    Mvh.
    Lang.

    Hej alle.


    Jeg overvejer at få vandkølet mit grafikkort, men da jeg aldrig har prøvet det før har jeg ikke lyst til at prøve det selv.


    Er der nogen der kender en butik hvor man kan få sat vandkøling på etet grafikkort.


    Mvh.
    Lmg.

    Hej.


    Jeg håber at i kan hjælpe mig med at finde ud af hvorfor min computer genstarter inde i spil.


    Problemet er: Når jeg prøver at spille i høj opløsning, genstarter computeren. Der kommer ingen advarsel, blot genstart.
    Problemet opstår i forskellige spil.
    Problemet har stået på i nogen måneder.
    computeren er ikke overklokket.


    Eksempel Battlefield 4: Jeg kan spille i flere timer uden problemer i medium opløsning, men hvis jeg skifter til ultra opløsning inde i spillet, genstarter computeren med det samme jeg trykker på gem. (Jeg kan ikke load banerne igen før jeg ændre tilbage til medium)


    Dvs: Computeren genstarter, med det samme, når jeg vil have den til at yde meget.


    Computeren når ikke at blive for varm inden den genstarter.
    Jeg har kørt forskellige stress test på computerne, som computeren klare uden problemer.
    Jeg har skriftet grafikkort.
    Jeg har opdateret Bios på bundkortet.
    Jeg bruger den nyeste driver til GPU.


    Jeg har råbt af den, det hjælper heller ikke.


    Min Hardware er:
    CPU: Intel 4790
    GPU: Geforce 2080
    Ram: 16 GB


    Kan det hjælpe at geninstallere windows?
    Findes der en log der kan fortælle hvad genstart skyldes?
    Nogen gode ideer til at fejlfinde?


    M.v.h.
    Lmg.

    Hej.


    Jeg vil købe et GeForce RTX 2080 kort.


    Jeg ved ikke om jeg skal købe et founders edition eller et tredjeparts kort.


    Hvad er jeres anbefaling?


    Mvh.
    Lmg

    Hej.


    Jeg her har en Windows 10 tablet PC (Acer Aspire Schitch 12).


    Jeg vil gerne købe et SD kort til at udvide hukommelsen, så det bliver muligt at spille Sims 4 på den.
    Er der nogen der kan anbefale et SD kort?


    Mvh.
    Lmg.

    Hej.


    Jeg har fået Google Foto til at virke ved at bruge en VPN forbindelse. :9xo


    Jeg oplever dog lidt problemer med at Google ikke tilføjer nye ansigter på nye fotos, det arbejder jeg stadigvæk med.


    Plex kendte jeg ikke til, tak for tippet, jeg vil kikke nærmere på det.

    Hej.


    Ja det har Facebook, men kun på billeder man har lagt på Facebook.


    Google har det også på Google drive, men kun i USA. Vist nok noget med Privacy issues.


    Jeg leder efter en tredje mulighed.


    Mvh.
    Lmg.