• Som det fremgår af nederstående illustration (hurtig of grim :)) ) vil jeg gerne have at højttaleren bliver 8, og ikke 2 ohm som den sammenkobling på illustrationen giver. Kan sQu ikke få det til at virke! Nogle forslag.


    NB: Strømmen fra forstærkeren er vekselstrøm.

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet 3 gange, sidst af Dare_Devil ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Blackie
    jep ejp..
    ingen billeder, ingen hjælp!


    Det er et billede..? :boxed:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Du linker til dette, som er din harddisk:
    file:///C:/Documents%20and%20Settings/All%20Users/Dokumenter/Billeder/Speaker.JPG


    Klik på edit, hvor der står attachment , klik på browse, vælg billedet og tryk på submit. Det må ikke fylde mere end 100 kb.
    Du kan ikke se billedet med preview knappen. Det kan først ses, når du har postet din post. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    SKAL det være et på nettet..?


    EDIT : Øv, har ingen HP, så jeg kan ikke få billedet vist.. :(


    Læs lige min ovenstående post igen. Det behøver ikke være på nettet. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Læs lige min ovenstående post igen. Det behøver ikke være på nettet. ;)


    Takker! :D Nu er Noob mig også med.. :T

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Billedet er kommet! Nogle der kunne hjælpe.. :P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bit Phreak
    dit signatur billede virker heller ikk ;)


    Fixer jeg da lige.. ;D


    EDIT : Hvordan gør man det? Indsætter et billede fra HD i Signatur..?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • DD.. du uploader billedet på internettet.
    Du kan få gratis webspace runft omkring, men du kan også købe dig til et webhotel..
    http://www.cliche.dk
    det koster 100 kr i oprettelse, og 1 kr per måned...
    så ville ddet jo være nærliggende at købe et domain også :D
    lave en lille klam hjemmeside og kaste den op.. Nåe ja. bare et forslag ;)

  • forresten.. hvad er det du vil opnå med 8 ohm istedet for 2??


    nu kender jeg ikke liige så meget til forstærkere, da det er noget underligt noget.


    men med min viden indenfor elfaget, så nej..
    men, jeg tror ikke jeg forstår spørgsmålet helt..


    den ohmske modstand i dine ledninger, dem kan du ikke gøre noget ved..


    Der er vist noget hvor man kan brokoble sin forstærker, så den kan smide mere efekt ud på en højtaler, hvor an ændrer fra 8 Ohm ned til 4 ohm... så vidt jeg lige husker, men.. hifi er skut ikke lige mit område.

  • Hvad er lige årsagen til du skal ha den op på 8 ohm?.. Det gør jo bare at du kan spille mindre højt..!
    4 Ohm må da være rigeligt.!

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af jurban ().

  • Jeg mener at dette kaldes en serie-forbindelse, og hvis du bruger den burde du få 8 Ohm.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban
    Jeg mener at dette kaldes en serie-forbindelse, og hvis du bruger den burde du få 8 Ohm.


    Den måde du viser der virker fint, hvis jeg ikke brugte filter. Problemet er bare, at det er veksel strøm vi har med at gøre. Det vil sige at når jeg sætter filter til, virker begge filtre til begge enheder, og derved sorteres stortset alle toner fra. Mega nederen :(


    EDIT : Ja, det er en serie forbindelse. Den jeg bruger er en parralel

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet 2 gange, sidst af Dare_Devil ().


  • En 2 ohms højttaler spiller 4 gang så højt som en tilsvarende 8 ohms højttaler, hvis de begge bliver koblet til samme udgang og du skruer på på fx "10" på forstærkeren. Problemet ligger i at 2 Ohmeren trækker 4 gange så meget strøm, og hvis forstækeren ikke er lavet til det bliver den MEGET ked af det.. ;D


    EDIT : Virker Signatur illustrationen nu? :crazyeyes:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Den måde du viser der virker fint, hvis jeg ikke brugte filter. Problemet er bare, at det er veksel strøm vi har med at gøre. Det vil sige at når jeg sætter filter til, virker begge filtre til begge enheder, og derved sorteres stortset alle toner fra. Mega nederen :(


    EDIT : Ja, det er en serie forbindelse. Den jeg bruger er en parralel


    Sorry du.. Havde ikke set du havde filter på.. DOH! Men du kan jo godt køre 2Ohm.. bare du ikke skruer for højt op.. Men okay.. Hvem ka liiige la vær med det.. Og ja.. som Dare_Devil siger, så er det ikke alle forstærkere der er lige glade for 2Ohm.. Men det går nu hvis man ikke skruer helt op..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • DD send billedet til k_merrild@hotmail.com
    så vil jeg hoste den for dig.


    yeah okay.. Det burde jeg have regnet ud ;)
    Jo lavere ohm, destro højere strøm.. My bad.
    Men det lyder rigtigt det som de andre siger.


    Jeg sigter selv efter kvalitet og ikke efter volume.
    mozart og bach spiller fint i mine højtalere som de gør lige nu ;)

  • Kvaliteten er skam lige god om man kører 4 ohm eller 8 ohm.. Forskellen er kun det som forstærkeren skal yde for at få gang i højttaleren..
    Ved ik om jeg misforstod dig Blackie?..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb