Tweak.dk tester ASUS MG248Q - 24" Full HD gaming skærm

• [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2017/review/3021/large_front.png]

Vi fokuserer ofte på de lidt større og dyrere produkter her på Tweak.dk, men hvad hvis man er førstegangskøber og ikke har behov for det største eller har pungen til det dyreste? I dag kigger vi på en af ASUS gamerskærme i 24” størrelsen, som på papiret kunne være det perfekte bud til f.eks. konfirmanden eller en forhenværende konsolnørd der vil prøve kræfter med en PC uden at det skal koste kassen.

Læs mere om Tweak.dk tester ASUS MG248Q - 24" Full HD gaming skærm

• For mange kompetetive gamere er 24" et sweetspot inden for skærmstørrelse. En større skærm gør at man hurtigere mister overblikket. I forvejen er der en del professionelle gamere der spiller med såkaldte black-bars for at få et mindre synsfelt at holde øje med.

Så det er lidt ærgerligt at størrelsen på 24" bliver nævnt som et negativt punkt, når skærmen tydeligvis henvender sig til netop det kundesegment. :)

• Det er ikke nævnt som et negativt punkt som så, mere en personlig holdning ift. til at jeg sidder med skærme der er 8-10" større til daglig. Om noget er jeg mere irriteret over at skærmen ikke kan justeres højt nok ift. til en behagelig positur for mig uden at man skal ty til kasser. ^^

Og så er jeg jo heller ikke en CS:GO pro der spiller i 800x600 med black bars - og jeg tvivler også lidt på at vores læsere er. :))

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Det kan man selvfølgelig sagtens argumentere for - Så er det jo godt at testen ikke springer gaming delen over til dem der vil lege med pro gaming. :D

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |