trådløs netværkskort til stationær PC

  • Hey


    Min knægt har lige samlet sin første stationære PC. Nu har han udfordring med at der ikke er kablet netværk på hans værelse. Og som hans far kan jeg afsløre at det kommer der ikke inden for overskuelig fremtid.


    Han skal derfor bruge et trådløst netværkskort til sin computer. Han er på begrænset budget så der er en begrænsning på hvad der kan indkøbes.
    Vi har en Zyxel VMG8924-B10A router fra Fullrate som han skal forbinde til. Der er under 5 meter fra router til PC. Den understøtter både N og AC.
    Han skal bruge computeren til at spille LoL og CS:GO.


    Har i nogle anbefalinger til hvilket netværkskort der er "godt nok" og hvilke han skal holde sig fra.


    Jeg har kigget lidt på power.dk. De har et "ASUS PCE-AC68 WIRELESS-AC1900 DB PCI-E" til 549 hvilket er i overkanten for hvad han har råd til.
    De har også et "Asus Dual-Band Wireless AC750 WiFi intern-adapter" til 276,- som er lidt mere inden for hans prisrange.


    Jeg har gået uden om USB wifi dongles men ved ikke om de er gode nok. ?(



    Evt. kommentarer om at kablet netværk er meget bedre end trådløs netværk er spildt. Det er jeg godt klar over. Det er bare ikke muligt at lave kablet netværk til hans værelse uden en større ombygning som jeg ikke er klar til endnu. 8|