K: AM3 bundkort. Skal kun bruge bagplade. Det behøver ikke virke.

  • Hej Tweak.


    Jeg søger et AM3 socket bundkort. Jeg skal bruge metal bagpladen til min nzxt x62 køler så denne kan monteres på et AM4 bundkort.


    Det er ligegyldigt om bundkortet virker.


    Skriv hvis I har noget liggende.


    Helst omkring København.


    På forhånd tak.

  • Øh... Bagplade? Bundkort? Alle delene til din Kraken følger da med Kraken, ikke bundkortet?


    Men du kan jo bare hoppe over på NZXT's hjemmeside og bestille AM4 beslaget gratis. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Bagpladen følger ikke med, da det er meningen at man skal bruge den eksiterende. Ja jeg har læst manuallen igennem. :)


    Jeg har selvfølgelig bestilt AM4 Bracket fra NZXT's hjemmeside


    NZXT påstår at der er problemer med monteringen på AM4 socket. De henviser til en tynd Tomshardware artikkel. Jeg tror nu mere det er en dårlig undskyldning for at NZXT ikke magter opgaven med at sende brackets til folk, Corsair har sjovt nok ingen problemer. :thumbsup:


    Se link https://www.nzxt.com/am4-bracket


    Da jeg har et Crosshair VI Hero bundkort kan jeg bare skifte bagplden og så passer køleren uden problemer.


    Det er denne plade. [Blocked Image: https://www.overclock3d.net/gf…/2016/07/14115640946l.jpg]

  • Ah javel ja. Må erkende jeg ikke har uhyggeligt meget erfaring med AM3/4 bundkort. På intel har vi jo ikke rigtig nogen backplate på den måde. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jojo - Men den har ingen påvirkning på kølermonteringen, da de ikke rører hinanden overhovedet. :)


    Edit: Alternativt ser det ud til at backplates er ret nemme at finde på eBay.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |