• Jeg har kørt med et RX480 8GB Reference kort fra AMD siden det kom ud, og det sparker rumpe. Du får svært ved at finde et spil lige nu der ikke klarer 60FPS med High Settings. Benchmarks giver RX480 end mindre fordel overfor 1060 i DX12 titler, og der er lidt mere VRAM, så man kunne nok argumentere at det er lidt mere fremtidssikret - ikke at 1060 er et dårligt kort at all.


    Mange snakker om at AMD har dårlige drivere, men jeg har intet set til det siden jeg fik kortet. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg står i samme situation som dig, og ud fra de tests jeg har læst går jeg efter et R480 når den skal opgraderes.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Jeg ville vælge Nvidia men det er mest fordi jeg bruger en del af de teknologier som kommer med Nvidia kortet som Gamestream, G-sync og gamerecorder.


    Hvis det ikke er noget der er aktuelt og det "bare" er spil så er RX480 et godt bud :)

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • "Gamestream" har AMD også, så den tæller ikke helt.
    "Gamerecorder" har AMD også, så den tæller heller ikke helt.
    G-Sync har AMD dog IKKE, men derimod kan du bruge FreeSync, som er et billigere alternativ.
    Så hvilke teknologier er det lige du bruger, man ikke kan finde i et 480? xD

    Jeg ville vælge Nvidia men det er mest fordi jeg bruger en del af de teknologier som kommer med Nvidia kortet som Gamestream, G-sync og gamerecorder.


    Hvis det ikke er noget der er aktuelt og det "bare" er spil så er RX480 et godt bud :)

  • "Gamestream" har AMD også, så den tæller ikke helt.
    "Gamerecorder" har AMD også, så den tæller heller ikke helt.
    G-Sync har AMD dog IKKE, men derimod kan du bruge FreeSync, som er et billigere alternativ.
    Så hvilke teknologier er det lige du bruger, man ikke kan finde i et 480? xD


    har du ikke paent svaret paa det selv. eller proevet du at sige at han bare skal skifte skaerm...

  • Freesync forhindrer dig heller ikke i at bruge visse opløsninger - hvilket Gsync åbenbart gør hvis man skal tro AOC's udmelding til mig forleden med den Gsync skærm jeg sidder med lige for tiden...

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |