[K] ISA VGA kort, EDO ram og gammel PSU.

  • Jeg har fået fat i et gammelt motherboard med en dx386-40 cpu fra AMD, så jeg vil gerne se om jeg kan få noget liv i den:)


    Derfor søger jeg følgende:
    ISA VGA kort
    Tastatur med DIN stik på
    EDO Ram 4-8mb blokke
    PSU med gamle strømstik på
    Floppy drev
    IDE HDD på 1GB eller lign.
    Evt. kabinet med turbo knap.

  • Jeg kan være behjælpelig med en del af det, som du mangler


    Jeg ligger inde med:


    1 floppydrev og ca 20 styks floppydiske


    1 IDE harddisk på så vidt jeg lige husker, 3,2 GB, det er en samsung disk med enten win95/98 installeret


    1 Logitech tastatur med DIN stik og måske er der osse PS2 stik(så vidt jeg lige husker).


    Måske


    Er der osse en gammel PSU med de stik, som du mangler, men jeg kan altså ikke lige huske det.


    Skal osse lige høre en ven efter om ikke han har nogle EDO ram liggende, det er jeg næsten sikker på, at han har.


    Jeg har runde IDE kabler osse, som du kan få med.


    Det skal ikke koste dig en krone og få.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg har nogle edo ram liggende, tror dog det er 16 og 32 mb klodser. Har 6 klodser i alt, men har nok ikke brug for alle 6 til mit 486 projekt.


    Dog skal jeg lige aflevere bachelor projekt, og så kigger jeg på det om en uge :)


    Edit: Fik lige set min signatur, det er vist ved at være nogle år siden jeg har opdateret den herinde :rolleyes: :whistling:

  • Jeg har faktisk lige budt 2 engelske pund for 4 mb inde på Ebay, med 3 timer tilbage af auktion! Håber jeg vinder den.


    Ellers så fik jeg lige anskaffet mig følgende:
    2xNetkort ISA
    1xVGA kort med ISA.
    Samt en SCSI kontroller.


    Derudover så har en makker jeg fandt på gul og gratis sendt mig en enkelt ram blok hvor jeg dog ikke kender standen på.


    Jeg kommer tættere på mål:D

  • Så vidt jeg forstod var 6 euro for alle 4 klodser, og ikke per styk. Hvilket er en ret billig måde at få 32 mb i forhold til dit projekt tænkte jeg ;)


    Men godt at høre du har fundet det meste af det :D


    De eneste ting jeg mangler til mit i486-DX2 build er et kabinet, seriel mus og cache chips.