Nyt bundkort hjælp

  • Jeg søger et nyt bundkort da jeg er kommet til at ødelægge mit gamle..


    Mit setup:


    3500k sandybridge
    P8P67-M
    GeForce 1080 x gaming


    Har ikke forstand på det overhovedet så mangler virkelig hælp og hvor man evt kan få fat på en som gider at samle computeren for mig i Aalborg omegn


    Mvh Thomas

  • (Åbenlys reklame - giv agt)


    Hvis du er helt lost så kører Labtech (hvor jeg arbejder) et gratis gennemcheck af din PC tilbud hvor vi tager maskine ind og kigger den igennem og kommer med et uforpligtende tilbud du kan tage stilling til. Hvis det viser sig at dit bundkort/grafikkort ikke er ødelagt kan vi hjælpe med at få kableriet i orden. Og hvis der er en defekt kan vi komme med et tilbud på hvad du skal lede efter - eller bestille hjem og montere for en rimelig penge.


    Men - Ellers leder du helt konkret efter et Sokkel 1155 bundkort med P67 chipsettet (Så du kan overclocke den K processor du har i maskinen)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Overclocking og mangel på side? Skal den forståes sådan at du gerne vil have overclocket CPU'en men er bekymret for at den bliver for varm uden den ene side monteret? Det behøver du skam ikke være bekymret for, da temperaturen ikke bliver værre af den grund. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tja hvis jeg var dig købte jeg et bundkort hjem og prøvede selv at klare det. Det er så simpelt som der skal bare være afstand under bundkortet(og de er der siden der var et bundkort i forvejen). Så du skal sådan set bare skrue det gamle motherboard ud og skrue et ny i og kigge i manualen hvor man skal sætte stik i. I med strøm til CPU, CPU blæser, blæsere i kabinet, 24 pin strømstik til bundkort og til sidst til styring af power/resetknap/usb stik og alt det andet gøjl i fronten.


    De kommer til at tage 500 for noget de klare på 10-20 minutter. Jeg har engang fået dem til at kigge på SLI i mit system og de ville have 500 for at have slået SLI indstillingen til, som jeg selv havde slået fra imens jeg sjovt nok brugte pc'en, det er jo helt skørt...


    Hørte dem også snakke med en it forvirret kone som pludseligt skulle af med 5500(det var dog også med office) for at fixe nogle simple ting. Bærbaren kostede 4000) xD Jeg var lige ved at græde.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet 2 gange, sidst af emilpapis93 ().

  • Kig i køb og salg afdelingen, du er nødt til at købe brugt, da det er en platform som er for gammel idag.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.