Windows vil ikke kører Update!

  • Jeg har købt en Windows 7SP1 64bit Ultimate licens hos http://www.kinguin.net/ og downloadet ISO filen og det blev i eftermiddags installeret på en ældre PC uden problemer. Windows er aktiveret.
    Men Windows Update har nu stået i 3 timer og søgt efter updates uden at komme ud med noget.


    Hvad går der galt her?
    Er licensen købt for billigt eller er Microsoft holdt op med at tilbyde Windows Update?
    Det sidste kan ikke være rigtigt, da denne PC også kører Windows 7 og update kører automatisk.


    Men hvad kan jeg gøre? Jeg har selvfølgelig downloadet IE 10 og installeret den, men fx Medie playeren findes også i en langt nyrer udgave, og der må jo være et hav af sikkerheds opdateringer.


    Nogen der har en god idé?


    PC : Bundkprt MS-7502, CPU I E6750 Core2Duo, 4 GB ram (Kun 3,25 kan bruges, hvorfor det?)

  • Af en eller anden grund kan det tage oceaner af tid at opdatere Win 7. Så det er bedst at give maskinen tid.


    OK Tak, så får den hele dagen i dag til at hygge sig i, mens jeg ikke er hjemme.


    Med hensyn til ram mængden lugter det jo af at jeg kun kører 32 bit, men der står 64 bit i kontrolpanelet og da jeg prøvede at installerer en 32 bit grafik driver fik jeg at vide at den skulle være 64 bit.


    Jeg kender MSCONFIG tricket og kan rette mængden af ram til 4096 MB, men den går straks tilbage til 0 MB.

  • Hvis du ikke har et dedikeret grafikkort bruger iGPU'en jo en del af din RAM. :)


    Men ellers står det jo klart og tydelig om du kører 32 eller 64bit i Kontrolpanelet. Og ja - Det kan tage evigheder at køre Windows Update første gang uden at der tilsyneladende sker særligt meget. Specielt på så gammel en 2 kerne fætter.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har selv lige været igenmen denne tidskrævende bug....


    Du skal installere nogle updates ( KB xxxxxxx ) enkeltvis ca 4 - 6 stk msåek lidt flere da det ikke altid er helt det samme på hver pc!!!
    men her et par link


    http://plugable.com/2016/06/08…7-wont-update-what-to-do/


    http://www.infoworld.com/artic…ndows-7-update-scans.html


    http://www.askvg.com/fix-windo…ng-for-updates-for-hours/



    det er ikke din licens men windows som har en bug, så bare søg på nettet og find de KB updates som skal til


    go tur!

  • HerrMansen: Der er et dedikeret grafikkort, et Radeon HD 4550, altså også en gammel fætter, men det har fået sin driver installeret.
    I kontrol panelet står der 64 bit og at Windows er aktiveret og at det er en Genuine version


    Cph: Tak for links, nu står den lige og søger på 4½ time, men opgiver jeg snupper jeg så meget jeg kan fra dine links, tak.

  • I dag har computeren stået og opdatere i knap 15 timer, uden at den kom igang. Noget må ganske enkelt være galt, jeg vil se hvad jeg kan finde ud af og det bliver nok de manuelle links, i håb om at få gang i opdateringer.

  • Hello
    Du er ikke alene med det problem, har selv haft det på 2 pc'er de sidste par mdr, og selv de tilgængelige løsninger kan hænge temmeligt længe, på en af de pc'er jeg lavede tog det over 24 timer før den kom frem med massive mængder af opdateringer til win 7


    her er en debat om problemet
    http://www.tomsguide.com/answe…ndows-windows-update.html






    I was fighting the same issue just now, installed KB 3102810 and no luck. Installed .net and KB 949104 and I am downloading 251 updates to Win 7 SP1 Ultimate. You need to update the updater.








    Det er desværre ikke muligt/ønskeligt fra MS at løse problemet automatisk, MS kender til problemet, men løsningen ligger hos MS og er i kataloget af opdateringer til win 7, som vi jo ikke kan komme i kontakt med, men googler du KB3102810 og KB949104 så vil du kunne finde MS links til filerne, prøv KB949104 først


    Hvis du også ønsker at slippe for MS tracking og telemetry så brug vedhæftede docx til at skjule uønskede opdateringer, husk at ændre indstillingerne for win update til "fortæl om opdateringer men lad mig bestemme hvad og hvilke"

  • Hvorfor i alverden har du købt en forældet Windows version? Er du en af de der Windows 10 hadere der bare er overbevist om, at Windows 7 er den bedste version Microsoft nogen sinde har begået?


    Det var det måske engang, men vedvarende opdateringer og lapperier gennem mange år har gjort Windows 7 tung og langsom.


    Selv min lille Acer Netbook pc med en sølle 32-bit Intel Atom processor og 2 GB RAM kører bedre med Windows 10, end den gjorde med 7’eren. Marginalt, indrømmet, men dog bedre.


    Microsoft har selvfølgelig ikke den store interesse i at forsætte med at supportere et forældet operativsystem. De har jo allerede tilbudt folk at opgradere gratis til det nyeste, så det er helt naturligt at man løber ind i problemer.


    Du kan jo nok løse dine opdateringsproblemer med større eller mindre besvær, f.eks. med manuel download af de enkelte opdateringer og efterfølgende installation i den rigtige rækkefølge, men regn ikke med at det bliver lettere som tiden går.


    Jeg er ked af jeg ikke kan hjælpe dig og jeg skriver ikke dette for at ”træde i såret”, men som et håb om at andre der læser dette tænker sig om og dropper den der irrationelle aversion mod Windows 10 som mange lider under. Det er en bedre Windows, på trods af alle de irriterede, CPU krævede baggrundsjob der startes op automatisk. Stop dem og Windows 10 kører bedre end nogen af de tidligere versioner.



    Btw: Nu er det lang tid siden jeg sidst installerede en Ultimate version af Windows 7, men smider den ikke pr. default en masse – for en privatbruger – irrelevante services med ned på disken under installationen? Jeg tænker på serverrelaterede ting som f.eks. IIS og SQL serveren…? I så fald optager de hukommelse og bruger lidt CPU tid, selv om de ikke bruges. Som nævnt husker jeg det ikke, men det er vel værd at tjekke op på?

  • I foråret tog jeg i mod den gratis opdatering fra Win 7 til Win 10, og maskinen kom til at køre fuldstændig elendigt. Den kunne ikke afspitte Youtube videoer uden at hakke gevaldigt, den gik ind i mellem helt i stå, bare stod og lavede ingen ting.


    Jeg har ikke noget i mod Win 10, bruger den på en arbejds PC, men hjemme har jeg 3 PC'er alle med Win 7.


    Og Ja Ultimate er nok overkill, men den kostede 10 kr mere end en Pro og så tog jeg den.


    Er iøvrigt ikke kommet videre med opgaven pga tidsmangel, og det er kun en sekundær PC.

  • Ok :). Jeg kommer bare så ofte ud for personer der af rene følelsesmæssige grunde nærmest hader Windows 10. Vi mennesker er af natur ret konservative og tro mig, jeg modtog ikke selv Windows 8 særligt pænt. Jeg hadede den åndssvage startskærm med de, på min 30” skærm, enorme farvede firkanter der fik mig til at spekulere over, om Microsoft anså deres kunder for at være svært synshandicappede? Det var pisse irriterede for mig. Jeg beskrev det på et tidspunkt som værende analogt med, at nogen havde tømt børnenes legetøjskasse med farvestrålende plastikværktøj ned i min værktøjskasse. Alt mit gode kvalitetsværktøj var der stadigvæk, det var bare blevet nærmest umuligt at finde frem blandt alt legetøjet.


    Den første version af Windows 8 var virkelige en vederstyggelighed ingen havde bedt om at få.


    I dag har jeg lært at … om ikke elske, så i hvert fald værdsætte Windows 10’s nye startbjælke og den underliggende, langt mere strømlinede ”motor”, i forhold til de forudgående versioner.


    Microsoft erkendte ret hurtigt, at der netop var problemer med afspilningen af youtube videoer. Du kan søge efter det og stadig finde masser at tråde om det og det lyder som om du var ramt af netop det.


    Og der opstår stadig problemer med opdateringer, så det er ikke nødvendigvis fordi du har anskaffet en ældre udgave af Windows, at du oplever de problemer du beskriver. Min opdateringslog indeholder lige nu 4 forfejlede forsøg på at få KB3206632 installeret! Det tog mig flere timer at få den kørt igennem. SFC og DISM meldte at alt var ok. Alligevel så rettede en tvangsopdatering vha. DISM og en frisk downloadet esd-fil op på ”et eller andet”, hvorefter KB3206632 lod sig installere. Det er jo fuldstændigt umuligt for almindelige brugere at finde ud af!


    Desværre så kommer Windows 10 med en masse ubrugelige baggrundsjob aktive. Deres ”Application Experience” kan f.eks. i perioder gøre selv en kraftig pc aldeles ubrugelig og det er direkte uartigt af Microsoft at udsætte deres kunder for disse uhyrligheder.


    Jeg håber du finder ud af at få din Windows 7 Ultimate opdateret og hvis ikke, så kunne du jo prøve Windows 10 igen nu hvor de har haft tid til at rette en masse fejl? Hvis du har haft den pc oppe at køre med Windows 10 så har Microsoft jo registreret den som værende gyldig, hvorved du blot kan downloade seneste ISO/USB fil og køre installationen.

  • Problemet er din update agent der er for gammel.


    Der kan hentes opdateringer til opdaterings delen af windows - søg efter Windows6.1-KB3138612-x64.msu


    alternativt kan du læse denne artikel (hvori der også er en henvisning til hotfixes, der løser problemet med at Windows 7 forsøger at opdatere i timevis):


    http://www.askvg.com/install-a…nvenience-rollup-package/


    Artiklen omhandler en "all-in-one" hotfix fra Win7 SP1 til og med april 2016. Den vil sikkert være en god hjælp til dig.


    Husk at det link der er i artiklen til Microsoft Update Kataloget kun virker hvis det åbnes i Internet Explorer

  • Nightruler og JvT i forlænger computerens levetid! Tak skal I have.
    Når jeg ikke har fået gjort noget er det fordi jeg lidt har besluttet at min Back up PC skal overtage medie PC'ens opgaver.
    Hidtil har opgaven stort set kun været afspilning af CD'er på harddisken, og mail backup, når den primære maskine var skilt. Fremover kommer modtagelse af Amazon Prime med i opgave listen, og der tror jeg ikke den gammel PC kan være med - jeg accepterer ikke hakken i billedet eller udfald.
    Backup PC'en har en I7 processor og 8 GB DDR3 ram og det må være ydelse nok.


    Men jeg takker for al hjælp og vil prøve de sidste forslag af. Jeg havde faktisk selv fået tanken om at der måske fandtes en Service Pack 2 til Win 7 ligesom der gjorde til W2000 og W2000 server, men JvT's link kommer jo tæt på.


    Tak skal I have, jeg vender tilbage i løbet af julen.

  • Der har eksister en "SP2" fra microsoft i et stykke tid men den kommer ikke ud igennem windows automatik opdatering. den er ment til teknikkere der reinstallere windows 7 meget.


    anyway ved enhver installation a windows 7 vil jeg anbefale at foelge min guide her
    https://hardforum.com/threads/…install-nov-2016.1918903/


    Der er link til "sp2" samt korrekt raekke foelge for at installer updates/ reboots for a faa en nasten fuldopdateret windows med end hurtig windows update uden for meget arbejdet.


    den er blevet brugt paa et par hundrede maskiner foer guiden blev skrevet og derefter et par hundrede maskiner igen. saa jeg er temmelig sikker paa den er blevet testet nok til at skulle vare anbefales vaerdig.

  • Tak til Sven Bent for bidrag.


    Jeg har kæmpet et par dage nu, men intet vil installeres. Jeg downloader patchene og kører dem, den siger (fx) Installere og derefter Søger efter opdates, og det sidste kan den gøre i en uendelighed. Den har stået i mere end 24 timer uden succes.


    Jeg besluttede så at droppe Ultimate PC'en og fik genstartet min gamle Backup PC. Den brugte jeg som daglig maskine til og med marts 16 hvor jeg skiftede til denne PC. Den jeg sidder ved nu kører fint og Microsoft Update er up to date. Men Backup PC'en vil heller ikke opdateres. Som sagt den er ajour til og med marts 16, men derefter vil den ikke modtage flere updates. Den kører Win 7 DK Home Premium. PCen er en I7 860, 2,8 GHz med 8 GB ram. Net forbindelsen er fin.


    Nu lægger jeg opgaven på is og lever med at Win ikke er optimalt opdateret.


    Tak til alle der har forsøgt at hjælpe! Og Godt Nytår!


    Edit: Skrivefejl rettet

    mvh Hymn


    Win 10, Intel i7, 4,00 GHz, 32 GB ram, GTX 1650 passivt

    Rettet en gang, sidst af Hymn ().

  • Tak til Sven Bent for bidrag.


    Jeg har kæmpet et par dage nu, men intet vil installeres. Jeg downloader patchene og kører dem, den siger (fx) Installere og derefter Søger efter opdates, og det sidste kan den gøre i en uendelighed. Den har stået i mere end 24 timer uden succes.

    Det lyder som om du ikke har fulgt guiden helt.
    Du skal have slaaet windows update fra under processes ( de vist kommandoer til dette i guiden)


    kort fortalt


    Installer dit windows 7 SP1
    slaa windows updates fra ( skal goer efter hvert boot hvis du foelger guiden)
    installer de updates manuelt
    virker fint.


    Det har virket paa flere hundre maskiner foer guiden blev skrevet og paa flere hundrede maskiner efter.



    Jeg har lavet en dansk iso med updates indbygget
    https://drive.google.com/open?…va8E7NdnpWeWRVakJPdmp0eWs
    Original iso bruge til at ligge opdatering paa er dog ikke fra MS direkte saa jeg tager intet ansvar :D

  • Hej Sven Bent
    Nej jeg har ikke set at jeg skulle slå Windows Update fra og jeg kunne heller gennemskue scriptet.
    Men som skrevet Ultimate PC'en er død og nu bruger jeg Backup maskinen (opdateret frem til marts 16) og da den ikke vil opdateres yderligere må det blive sådan.

  • Så er Back up maskinen begyndt at opfører sig lidt fornuftigt, omend der er et stykke vej endnu.
    Jeg lod den stå tændt 48 timer og den stod bare og søgte og søgte. Men da Norton gerne ville have at jeg genstartede computeren gjorde jeg det.
    Under ned lukningen skrev den Kionfigurer og installere opdateringer sluk ikke for strømmen. Og under opstart begyndt den også at installere opdateringer.
    Da den var færdig med det gik jeg i Windows update og der ventede 25 opdateringer på at blive installeret. Det satte jeg i gang og efter en genstart var de blevet installeret.
    Sætter jeg den til at søge nu, bliver den aldrig færdig. På skærmen står der seneste søgning 16 marts 2017, updates installeret 5 januar 2017.


    Nå men den kører fint, vil dog ikke køre YouTube videoer, da den siger at browseren skal opdateres. Men det er nyeste udgave, IE11.096xxxx


    Tilføjelse: Efter installation af Chrome vil YouTube nu godt køre i IE

    mvh Hymn


    Win 10, Intel i7, 4,00 GHz, 32 GB ram, GTX 1650 passivt

    Rettet en gang, sidst af Hymn ().

  • hvis du har mulighed for at ominstaller vil jeg anbefale dette og evet bruge mit iso her
    https://drive.google.com/open?…va8E7NdnpWOHRRMVVwdEVhaUU


    Den har SP1 og "SP2" og inklusiv de maanedelig opdatering til og med januar og IE 11. saa du har mget faa opdatering der ska lhentes samt er opdaterings listen gerne skulle komme frem paa 6 minutter nu og ikke 16+ timer.


    Dotnet 4.6.2 ligger ogsaa paa skiven men du skal selv installer den.


    jeg haaber det kan hjaelpe