Dårlig performance i BF1

  • Som skrevet andre steder, er jeg altså ret sikker på at det er selve spillet / driveren der er problemet. Mit kørte 100% flydende indtil for nyligt. Jeg kan ikke se om det er en update af spillet eller driveren der har ødelagt oplevelsen. Men noget er sket. (Mit hardware er mid-range) Så jeg venter bare på en ny driver eller opdatering af spillet, så løser det sig nok.

  • Læser også at BF1 kan være ram-sulten, så måske er dine 8GB heller ikke helt nok.


    Jeg villle tjekke dette først:


    1: Thermal throttling på GPU.
    2: Flere RAM.
    3: Hvis ikke OC af CPU kan lade sig gøre, så er det nok på tide at skifte denne.


    CPU'en kommer ikke over 60 grader ved gaming, så kan nok godt hive 200mhz mere ud af den.
    Ram går ikke over 5,4 så der er rigeligt.
    Tænker det er grafikkortet :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Har lige fået mit nr 2 Titan hjem og det trækker det meget bedre, så tror simpelthen bare jeg skal have renset og skiftet kølepasta på grafikkortet :)
    Nu køre det på High med 41 minimum FPS så det er okay :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • fik du kigget paa om du havde en CPU flaskehals 41FPs paa high virker hemmeligt lavt med 2 titan kort


    Det er kun med 1 kort SLI virker slet ikke, 990fx har et ry for ikke at gide at køre SLI ordenligt. Og det virker ihvertfald ikke for mig :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Uanset hvad i måtte finde frem til af nyt hardware/nyt kølepasta er det sgu da noget sjusk at det ikke kører ordentligt. Som tidligere nævnt, kørte det fint indtil for ca. 1 måned siden (for mig) og med nøjagtig samme settings kører det nu vildt ringe. Der er nogle baner jeg slet ikke orker at spille i MP.


    Få det nu fixet EA!!

  • Uanset hvad i måtte finde frem til af nyt hardware/nyt kølepasta er det sgu da noget sjusk at det ikke kører ordentligt. Som tidligere nævnt, kørte det fint indtil for ca. 1 måned siden (for mig) og med nøjagtig samme settings kører det nu vildt ringe. Der er nogle baner jeg slet ikke orker at spille i MP.


    Få det nu fixet EA!!


    Jeg besluttede mig faktisk for at teste selv, da jeg havde set at flere af jer kan mærke forskel fra tidligere. Jeg har ikke nogle benchmark eller FPS-målinger, men jeg kan tydeligt mærke at der kommer framedrops steder der ikke var der tidligere.
    Det burde trods alt ikke være systemet, som mangler kræfter. :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • yep, det er sådan noget man brækker sig over, og får selv de mest hardcore PC gamere skubbet hen imod konsoller. Ja ok der er mange kombinationsmuligheder af hardware, men vi sidder ofte med builds der er 4-5 gange dyrere end en konsol, så det har fanden fisme også bare spille max!