Review af build

  • hej Tweak


    I forbindelse med Black Friday er jeg igang med at bygge en ny spand. Den skal bruges primært til gaming og lidt til videoredigering. Der er focus på performance og minimal støj. Er der noget i ville gøre anderledes? Budgettet er mere eller mindre underordnet.



    Mobo: ASUS ROG Ranger VIII eller ASUS Z170 PRO GAMING
    CPU: i7-6700k
    GPU: GTX1080 (ASUS, MSI, Gigabyte alt efter hvad der kommer på tilbud)
    RAM: Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200mhz
    SSD1(spil): EVO850
    SSD2(storage): Crucial MX300
    PSU: Corsair RMi 750W eller EVGA SuperNovaG3 750W
    CPU Køler: Noctua NH-15S eller en AIO i stil med Corsair H110i?
    Kabinet: Define R5
    Kabinet blæser: 2 x 140mm Fractal Design GP-14
    Skærm: ASUS PG279Q eller ACER XB271HU - 144hz IPS


    Vil i gå med luftkøling eller AIO? Jeg tænker umiddelbart at gå med luft fordi det larmer på papiret mindre og køler "nok". PC skal have en standard/moderat OC.

  • Medmindre vi snakker Black Friday tilbud, ville jeg vente til Kaby Lake kommer her i starten af året, og så kigge på om priserne på den CPU du kigger på ryger ned - eller bare tage en Kaby Lake nu du er igang.


    Luft eller AIO er meget et smagsspørgsmål i dag. Du kan sagtens finde en stille AIO køler - og de kan ofte presses hårdere end mange luftkølere. Dog kræver det også at du har mulighed for 240/280/360mm radiator mounts i kabinettet (hvilket langt de fleste dog har en eller flere af i dag)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hej HerrMansen


    Tak for svar. Det var nogenlunde de samme overvejelser jeg havde. Nu kom der en i7-6700k på tilbud i dag til 2300,- og så slog jeg til. På en måde ville det måske være smartere at vente til Kaby Lake kom ud, men dankortet sad lidt løst:S.


    Jeg valgte at gå med Noctua luftkøleren pga. den på papiret larmer lidt mindre, koster lidt mindre og formentlig er nemmere at montere. Den samlede køleeffekt er dog nok mindre end en tilsvarende AIO køler. Jeg regner kun med en moderat OC, så satser på det er tilstrækkeligt.


    Hvor højt tror du man kan pressen en i7-6700k op på med en luftkøler? Det skal selvfølgeligt være stabilt til gaming...