Indlæg af QuintusP

    Hey Tweakere


    Jeg har et uheldigt familiemedlem der har tabt sin HP Spectre x360 laptop, hvilket har resulteret i at skærmen er krakkeleret. Det er en relativt dyr laptop så jeg tænker det måske godt kan svare sig at få repareret. Har prøvet at google lidt og spørge den lokale og kan komme frem til at det koster mellem 2500 og 4500 at få skiftet skærmen.


    Er der nogen af jer der kender et godt sted hvor de er til at stole på og som måske tager en rimelig pris? Eller har andre gode forslag?


    Den befinder sig i KBH


    [Blocked Image: http://i63.tinypic.com/x29es3.jpg]

    Hej HerrMansen


    Tak for svar. Det var nogenlunde de samme overvejelser jeg havde. Nu kom der en i7-6700k på tilbud i dag til 2300,- og så slog jeg til. På en måde ville det måske være smartere at vente til Kaby Lake kom ud, men dankortet sad lidt løst:S.


    Jeg valgte at gå med Noctua luftkøleren pga. den på papiret larmer lidt mindre, koster lidt mindre og formentlig er nemmere at montere. Den samlede køleeffekt er dog nok mindre end en tilsvarende AIO køler. Jeg regner kun med en moderat OC, så satser på det er tilstrækkeligt.


    Hvor højt tror du man kan pressen en i7-6700k op på med en luftkøler? Det skal selvfølgeligt være stabilt til gaming...

    hej Tweak


    I forbindelse med Black Friday er jeg igang med at bygge en ny spand. Den skal bruges primært til gaming og lidt til videoredigering. Der er focus på performance og minimal støj. Er der noget i ville gøre anderledes? Budgettet er mere eller mindre underordnet.



    Mobo: ASUS ROG Ranger VIII eller ASUS Z170 PRO GAMING
    CPU: i7-6700k
    GPU: GTX1080 (ASUS, MSI, Gigabyte alt efter hvad der kommer på tilbud)
    RAM: Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200mhz
    SSD1(spil): EVO850
    SSD2(storage): Crucial MX300
    PSU: Corsair RMi 750W eller EVGA SuperNovaG3 750W
    CPU Køler: Noctua NH-15S eller en AIO i stil med Corsair H110i?
    Kabinet: Define R5
    Kabinet blæser: 2 x 140mm Fractal Design GP-14
    Skærm: ASUS PG279Q eller ACER XB271HU - 144hz IPS


    Vil i gå med luftkøling eller AIO? Jeg tænker umiddelbart at gå med luft fordi det larmer på papiret mindre og køler "nok". PC skal have en standard/moderat OC.

    Jeg har et K70 med røde taster og er rigtigt glad for det. Personligt kan jeg også bedre lide røde vs brune. Jeg spiller en del FPS spil og der er generelt et flertal af FPS gamere der faktisk foretrækker røde frem for brune. Som Hermansen nævner er det dog individuelt og man kan ikke entydigt sige at røde er bedre til FPS end brune. Jeg synes røde føles hurtigere og mere naturlige end brune.



    Jeg havde engang et Steelseries membran keyboard og må indrømme at det er som nat og dag ift mekanisk tastatur. Når man først har haft et mekanisk tastatur så kan man ikke rigtigt gå tilbage til et membran. Det mekaniske tastatur larmer en del, men de fleste moderne gaming headsets skærmer af for den lyd alligevel. Så det er mere om der er andre i rummet der vil blive generet af det.

    Du er igang med at bygge en high end gaming PC og jeg går med lignende tanker og hermed lidt feedback på dit build. Hardware er til dels subjektivt, så det er selvf et udtryk for min egen holdning:


    Grafikkort og CPU er de to vigtigste komponenter i dit build, der samlet set sikrer dig flest frames i dine spil. Derfor vil jeg anbefale at lægge størstedelen af dit budget dér. Den skærm du har valgt er virkelig lækker men desværre også ret dyr pga det er en IPS og ikke et TN panel. Du kan få en TN skærm med samme stats til billigere penge. De penge du frigør med en billigere skærm ville jeg flytte over i grafikkort og opgradere fra 1070 til 1080. Dit 1070 vil alligevel ikke kunne producere 165 fps i 2560x1440 i nyere spil alligevel, så du ville ikke få fuldt valuta for pengene for din skærm.


    Modargumentet er at du senere kan SLI til 1070, og dermed komme op på 165 fps i 2560x1440 men så tror jeg din PSU bliver en tand for lille, det er i hvert fald tæt på grænsen. Det ville samlet set være en dyrere løsning, dels købsprisen på kortene men også når man medregner det øgede strømforbrug af 2x grafikkort over et par år.


    Samsung 850 EVO er en rigtig fin SSD hvis det skal være SATA, så der skal du ikke være bekymret over noget.


    PSU er umiddelbart god, men jeg ville have valgt Corsair RMi versionen pga mindre støj


    CPU køler EVO212 er fantastisk til prisen, men når man nu bygger high end PC så ville jeg tage Noctua NH-D15s i stedet, den larmer mindre.


    Ram er fine, men mener du kan få corsair 3400mhz til samme pris som også er CL15, så hvorfor ik. Det giver ikke ret mange ekstra fps i spil, vi taler om få FPS til forskel, men hvorfor ik tage det med.

    Tjah du har ret, man kan vel godt uddybe lidt. I min optik er den god pga:


    - Fantastisk sensor (3310) jeg har været igennem forskellige mus og den her sensor føles bare bedre
    - Registrerer kliks hurtigere end mange andre mus (forkorter din reaktions tid med nogen få ms)
    - Meget let så hånden ikke bliver træt, håndleddet belastes minimalt
    - Standard ergonomisk form passer til flere greb
    - Ingen bullshit RGB, ingen software, ingen drivers. Plug in og den er perfekt.

    144hz skærm er et must til fps spil. Hvis du har tænkt dig at spille fps så er det en af de vigtigste forudsætninger.


    Personligt ville jeg ikke købe Inno3D gfx kort. Hold dig hellere til asus, MSI, gigabyte eller EVGA.


    Nå ja nu kan jeg ikke se hvilke ram det er, men til gaming vil jeg nok gå efter 3400 mhz for at få de sidste fps med

    Der er en masse folk der gerne vil af med deres GTX 970 fordi de vil opgradere til 1070/1080. Det kunne du også selv overveje, men det kommer an på budgettet selvfølgeligt.
    Min holdning er at du skal glemme alt om GTX960 medmindre du virkelig kan få det billigt til et par hundrede kroner. Det er et kort der hører fortiden til, selv i de lavere oplysninger. 970 kan trods alt håndtere 1080p med omkring 144 fps i de fleste spil og det skal være dit target når du nu køber en 144hz skærm.


    Jeg vil også anbefalde at købe en god luftkøler til din CPU og overclock, ellers risikierer du at din CPU er bottleneck i de spil som er CPU intensive. f.eks en CoolerMaster EVO212 til et par hundrede kr vil klare arbejdet. Du kan finde masser af videoer på youtube hvordan du overclock en i5-2500k og det er ret nemt.

    Tak for dine input, altid en K cpu til gamer maskiner, medminder budgettet er stramt.
    Jeg kan godt forstå der er forskellige holdninger til PCIe SSD'er herinde. Derfor jeg var i tvivl, der er også en masse der bøvler med at boote fra NVMe SSD'er.



    puma99dk| - hvilket Asrock mobo tænker du på?

    Planen var ASUS Maximus Hero VIII - men baseret på din kommentar så ser det ikke ud til at det understøtter NVMe? Citat fra ASUS hjemmeside:


    "M.2 Socket 3 Type M
    PCIe Gen 3.0 x4 mode
    SATA mode"

    Hey derude


    I forlængelse af GTX 1080 hype går jeg og leger med tanken om at bygge en ny gaming PC til 1440p og/eller 4K.


    Jeg er kommet i tvivl om det er det værd at smide lidt extra penge efter en PCI-E M.2 SSD versus en standard Samsung EVO SATA SSD eller endda en PRO udgave.


    Eksempel:


    http://www.edbpriser.dk/ssd-so…w-512-gb-id-11615796.aspx
    vs
    http://www.edbpriser.dk/ssd-so…00-500-gb-id-9025414.aspx (eller tilsvarende)



    Jeg er med på jeg ikke får flere FPS og vi snakker kun load tider. Men jeg tænker at 4K textures i kommende spil nok kommer til at fylde meget mere end i de nuværende 1080p textures og dermed påvirke load tiderne dramatisk?


    Man kunne selvfølgeligt også investere i en PCI-E SSD på et senere tidspunkt, men det virker ikke rigtigt til de falder i pris alligevel.