Du er igang med at bygge en high end gaming PC og jeg går med lignende tanker og hermed lidt feedback på dit build. Hardware er til dels subjektivt, så det er selvf et udtryk for min egen holdning:
Grafikkort og CPU er de to vigtigste komponenter i dit build, der samlet set sikrer dig flest frames i dine spil. Derfor vil jeg anbefale at lægge størstedelen af dit budget dér. Den skærm du har valgt er virkelig lækker men desværre også ret dyr pga det er en IPS og ikke et TN panel. Du kan få en TN skærm med samme stats til billigere penge. De penge du frigør med en billigere skærm ville jeg flytte over i grafikkort og opgradere fra 1070 til 1080. Dit 1070 vil alligevel ikke kunne producere 165 fps i 2560x1440 i nyere spil alligevel, så du ville ikke få fuldt valuta for pengene for din skærm.
Modargumentet er at du senere kan SLI til 1070, og dermed komme op på 165 fps i 2560x1440 men så tror jeg din PSU bliver en tand for lille, det er i hvert fald tæt på grænsen. Det ville samlet set være en dyrere løsning, dels købsprisen på kortene men også når man medregner det øgede strømforbrug af 2x grafikkort over et par år.
Samsung 850 EVO er en rigtig fin SSD hvis det skal være SATA, så der skal du ikke være bekymret over noget.
PSU er umiddelbart god, men jeg ville have valgt Corsair RMi versionen pga mindre støj
CPU køler EVO212 er fantastisk til prisen, men når man nu bygger high end PC så ville jeg tage Noctua NH-D15s i stedet, den larmer mindre.
Ram er fine, men mener du kan få corsair 3400mhz til samme pris som også er CL15, så hvorfor ik. Det giver ikke ret mange ekstra fps i spil, vi taler om få FPS til forskel, men hvorfor ik tage det med.