Problem med RAM-upgrade af Asus N71ja

  • Hej
    Jeg ville lige smide lidt mere ram i min ældre Asus N71ja bærbar, så den fik 8GB istedet for 4GB, så jeg har købt to stk. 4GB moduler hjem, men kan ikke få dem til at virke :cursing:
    På Asus hjemmeside står følgende om N71ja:
    DDR3 1066 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM socket for expansion up to 8 G SDRAM.
    De to gamle 2GB ram moduler er følgende:


    Har købt følgende ram:
    http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=350854


    Nogen der har en ide om hvad der er forkert?

  • Kan være mange ting. Måske det kræver en nyere BIOS at smide de nye RAM i.


    Virker ET modul af gangen, eller er det helt no go?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hej
    Du skriver ikke noget om hvilken version af windows du bruger, og heller ikke noget om det er 32 - 64 bit !
    Det fremgår heller ikke klart, hvad du mener med at de ikke virker, hvad sker der, eller hvad sker der IKKE ?


    F.eks starter windows fint op, men du kan ikke se at den nu har 8 GB ram men kun 4/3.5 GB ram ?


    Hvis du køre win 7, så højreklik på ikonet "Denne computer" og vælg "egenskaber" så vil du under "system" kunne se om der står 32 eller 64 bit !


    Ved win 10 find "file explorer" start den, og i venstre side, højreklik på "computer" ikonet og vælg "egenskaber", og se efter om der står 32 eller 64 bit
    Hvis det er tilfældet, så er du sikkert på et 32 bit windows, hvor den øvre ram grænse er 4 GB, men oftest vist som 3.5 GB !

  • Når computeren forsøger at boote med windows, så melder den at der er sket en fejl efter ca. 1sec boot, så den når slet ikke at starte windows. Det er Windows 7 64bit.
    Det er nyeste BIOS jeg har. BIOS kan godt se de 8GB ram.
    Hvis jeg starter Memtester86 op fra en bootbar CD, så melder den fejl over alt.
    Computeren kan ikke starte overhovedet med et ram modul installeret.

  • Lyder ærligt talt som en omgang dårlige ramklodser.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Lyder ærligt talt som en omgang dårlige ramklodser.


    Han har ret, det er dårlige ram.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Kingston rammen blev også afprøvet på en iMac og en thinkpad, men med samme resultat.
    Afprøvede så Kingston rammen på en HP pc på arbejdet, og der virkede de perfekt, så Kingston rammen er ikke defekt.
    Afprøvede så den ram (Samsung) som sad i HP pc'en på min egen Asus, men de virkede heller ikke i min Asus.


    Så bestilte jeg nogle Crucial ram hjemfra England, og de virker heldigvis. :clap:


    Tak for input.