En optimering af PC system. Evt et GTX 1060 eller 1070.

  • Jeg står i den situation at jeg gerne vil opgradere min computer. Da min viden om computer hardware er faldet drastisk igennem de seneste år.
    Søger jeg nu herind for at få lidt hjælp. Jeg er på udkig efter en evt. opgradering af mit system.
    Nuværende system.
    Processer: Intel Core i5-4950
    Ram: HyperX fury DDR3 8GB
    Grafikkort: Geforce gtx 770 directcu ii oc 2gb
    PSU: Xfx pro 550W core edition
    bundkort: B85M-G Socket-1150


    Jeg er træt af at mit bundkort kun har 2, 4pin blæser indgange. Ville gerne kunne kontrollere 3-4 blæsere i et nyt kabinet jeg skal have fundet mig.


    jeg tænker umildbart selv, at mit "problem" er grafikkort, ram og bundkort?


    Skulle man fokuserer på noget andet end standard køling af ens CPU?


    PS. Hvis i har et fedt kabinet med en god mulighed for air flow i, i tankerne så skrev det endelig i kommentaren.


    Vh :9xo :rules:

  • altså du kan jo bare smide en custom blæser styring i maskinen så er du ude over dit problem med fans :-9 men ja 8 gb ram mere og et nyt grafik kort og så er du rimelig godt sat til gaming :-)


    hvad er dit budget til det hele ?

  • Det er smart med sådan en splitter der!
    Custom blæser lyder også som en plan. Hvad kan et Custom blæser være for en art?


    Mit budget er ikke alt for vigtigt vil bare gerne kunne køre blandt andet the witcher 3 på ultra og det nye bf1 med over 60fps. Skal selvfølgelig ikke være et kort til 5000kroner.


    Har i et billigt alternativ i forhold til bundkort, så jeg kan køre DDR4 ram i stedet for DDR3 som jeg har nu. Selvfølgelig hvis den upgrade ville kunne betale sig.
    Ram koster jo ikke alverden. :)

  • Hvis du vil over i DDR 4 ram, så skal der også ny cpu til. Skylake kunne være sagen for dig. Køb en K model så kan den clockes. 16Gb ram og så et 1070, så er du godt kørende, også til BF1.

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W


  • Slet ingen grund til at bruge penge på DDR4. Ram udover 1886mhz er bare for blær. Det giver absolut minimalt når du spiller, måske 1-2 fps.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Ja jeg kunne også læse mig til at ddr3 frem for ddr4 ikke ville gavne mig meget i gaming. Medmindre jeg redigere videoer samtidig. Hvilket jeg ikke gør! :p


    Kom til at tænke på at en opdatering fra 8gb til 16gb. Er det ikke overkill i forhold til gaming og standard browsing osv?
    Tænker umildbart at smide pengene i et nyt grafikkort i stedet?
    Min PSU kan godt køre flere blæsere, samt sådan en custom kontroller der? Nu tænker jeg selvfølgelig på om lortet brænder sammen? :D

  • Flere og flere spil er begyndt at tage godt imod 16GB RAM - Men det er absolut ikke et must. Hvad angår hastigheden, behøver du ikke komme over de 2100mhz sidst jeg checkede - Derefter ser du minimale forskelle.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ingen grund til at smide penge efter Skylake, så hellere fuld Hammer på grafikkort. Du kan sagtens kører på den i5. Snart er Amd ude med nye cpuer og det samme er Intel. Fjern tanken om at opgradere cpu/ram, det giver for lidt :-)