Internet og router

  • Hej alle, :thumbsup:


    Jeg står i denne situation at jeg bor ude på lars tyndskids mark, og ikke har nedgravet kabler til internet. (for at gøre en lang historie kort, så bliver der ikke gravet nogle ned lige foreløbigt)



    Så mit internet bliver derfor sendt direkte til vores router, hvilket fik mig til at tænke på om en udskiftning af Telenor's standard router (Technicolor TG788vn-v2) ville hjælpe på mit problem?
    Internettet kommer ikke over de 5Mbit med telenor's router, og vi betaler for 10Mbit.



    Jeg har haft snakket med telenor, som fortæller at det ikke kan blive bedre end det er.



    -Så mit spørgsmål er følgende... Ville det hjælpe med en udskiftning af router? Og investere i en lidt dyre en af slagsen?


    Tak på forhånd :)

  • Du er tilsyneladende for langt fra telefon centralen. En mulighed er at vælge et selskab med "bundling" på telefonnettet. Så vil begge trådpar ind i din bolig kunne bruges til Intenet samtidigt. Mig bekendt er Kviknet de eneste, som tilbyder bundling. Du kan også overveje internet via mobilnettet.

  • Jeg har været inde på Kviknets hjemmeside og fandt dette under "spørgsmål og svar".


    "Hvilken kvalitet kan jeg forvente?
    Kviknet anvender TDC's kobbernet — det gør alle andre ADSL-udbydere på det danske marked i øvrigt også. Rent teknisk er der derfor ingen forskel på, om du køber dit internet hos Kviknet eller hos vores konkurrenter. Vi er bare billigere!"



    Problemet er at vi faktisk har skiftet fra TDC til Telenor, og da Kviknet bruger TDC's kobbernet tror jeg ikke det gør nogen forskel?


    Ville internet over mobilnettet fungere hvis man på sin mobil har "E for elendig"? (eller hvordan fungere det?)


    Nu når jeg bor langt fra telefon centralen, ville det så ikke kunne hjælpe med en bedre router til at opfange signalet?


  • Hvis du har dårlig mobildækning får du også dårligt mobilt internet


    Din router opfanger det signal der er. Det er allerede dårligt fordi du bor langt fra opkoblingsstedet. Selv verdens dyreste router vil ikke give dig højere hastighed på internettet.

  • Havde selv samme problem. Det nytter ikke med anden router og slet ikke med anden udbyder. Det bruger allesammen den samme kobber fra TDC.
    Jeg kiggede lidt rundt og fandt ud af jeg kunne få internet via radiokæde. Nu har jeg 40/40Mbit. Det lidt pebret, men virker fortrinligt. Der er et par udbydere, men det er ret afhængigt af, hvor du bor (stating the obvious :-)

  • Havde selv samme problem. Det nytter ikke med anden router og slet ikke med anden udbyder. Det bruger allesammen den samme kobber fra TDC.
    Jeg kiggede lidt rundt og fandt ud af jeg kunne få internet via radiokæde. Nu har jeg 40/40Mbit. Det lidt pebret, men virker fortrinligt. Der er et par udbydere, men det er ret afhængigt af, hvor du bor (stating the obvious :-)

    Lyder interessant, hvordan fungere det via radiokæder? :)

  • Bundling giver mulighed for den dobbelte hastighed. Det er godt nok ikke meget, når vi er nede i så lave hastigheder :-( Så vidt jeg husker tager Kviknet 100 kr. om måneden for muligheden. Alle kan tilbyde bundling gennem TDCs kabler, men mig bekendt er det kun Kviknet, som aktivt gør det. Hvis nok i jeres område (f.eks. en grundejerforening) viser interesse, kan der laves fremskudte centraler eller delt fiber (GPON).