• Hejsa :)


    Jeg sidder her og har et lidt problemer med at finde et kabel, Displayport 1.2a


    Til mit amdfree sync/144 hz.
    Hvad jeg kan læse mig til, skal det være version 1.2a, og det virker umuligt at finde version 1.2a.


    hvad jeg kan læse mig til på Wiki.


    Mvh
    Martin :9xo

  • "Despite what you may read, there is no such thing as a DisplayPort 1.1 cable and DisplayPort 1.2 cable. A standard DisplayPort cable, including the so-call DisplayPort 1.1 cables, will work for any DisplayPort configuration including the new capabilities enabled by DisplayPort 1.2, including 4K and multi-stream capabilities. All standard DisplayPort cables support RBR, HBR (High Bit Rate), and HBR2 (High Bit Rate 2), which can support 4K at 60Hz, or up to four 1080p displays using multi-stream"


    - http://www.displayport.org/cab…le-and-not-get-a-bad-one/


    Du skal bare vælge noget af god kvalitet, ikke nødvendigvis det dyreste, men hold dig fra alt for suspekte mærker.

  • Jeg har selv to par af de "hvide" kabler fra AV-Cables (pga. dårlige erfaringer med de allerbilligste fra samme i HDMI standarden), og de har holdt godt et år med adskillige LAN ture (hvilket typisk er hvor tråden knækker pga. transportskader) :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • DisplayPort Adaptive-Sync is a new
    addition to the DisplayPort 1.2a specification, ported from the embedded
    DisplayPort v1.0 specification. DisplayPort Adaptive-Sync provides an
    industry-standard mechanism that enables real-time adjustment of a
    monitor’s refresh rate of a display over a DisplayPort link.​



    Da jeg har en BenQ xl2730z free sync monitor. som de skriver kræver det en DPI 1.2a


    kan ikke helt følge det i mener. ved godt i snakker om 1.2 men de skriver 1.2a


    sorry kan godt være det er mig der misforstår

  • Hvad vi siger er at kablet understøtter det hele - Det er hardwaren kablerne forbinder som betstemmer om du bruger 1.2a eller ej.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Gå efter den længde du skal bruge, og av-cables har fine kabler til prisen så kig efter længden da det jo er dumt at købe en som er forlang el. forkort.